K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2011, 20:48   #11
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Danmark Se meddelelser
Aller pensionselsskaber i Danmark er FUP forsikringselskaber
Sikke dog noget pjat at skrive.

Jeg har selv haft meget stor glæde af en forsikring.
Denne forsikring har gjort at jeg kunne få den værste gæld ud at mit liv så jeg de næste 2 år vil have mere udbetalt end hvis jeg var i arbejde endnu...efter de 2 år vil jeg stadig have omkring 85% af min oprindelige løn, hvilket forsikringen blev tegnet efter....
Alle udbetalinger fra forsikringen er kommet lige til tiden uden nogle problemer what so ever, faktisk var de en uge hurtigere end kommunen til at komme med afgørelsen om at erstatningen for TAE.

Men ja, den kostede også en formue i sin tid....

PS: desuden fortsætter min månedlige pensionsopsparing samt min sundhedsforsikring for mig og mine børn endnu på uændrede vilkår, andet end at jeg er fritaget for indbetaling....

Så at skrive at det er FUP er vist mod bedre vidende.

Af egen erfaring anbefaler jeg ALLE at lave en, mit liv blev ændret på meget kort tid, men forsikringen giver mig mange muligheder jeg ikke ville have haft uden. En FP alene er ikke noget at råbe hurra før, især ikke hvis man er gift.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 10:27   #12
Persille
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Lokation: Vejle
Indlæg: 145
Styrke: 14
Persille er ny på vejen
Hej...

En månedlig udbetaling fra et pensionsselskab bliver modregnet i kontanthjælp, ikke i sygdagpenge.

Husk at få ændret skattekortet før udbetalingen af det store beløb sker, det har en stor indflydelse. Derved undgår man et evt. skattesmæk året efter.

Knuz
Persille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 10:32   #13
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Havde ikke lige læst teksten ordentligt

Tumnus
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 14:54   #14
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af 1futfe Se meddelelser
Hej Alle
Tak for svarene. Lidt klogere blev jeg. PiaL alt de praktiske mht. søge erstatninger mv. er altså en stor mundfuld, når man kæmper med store smerter, ikke aner hvordan systemerne fungerer, når man er ikke er socialrådgiver, skattemedarbejder, jurist eller advokat. Og jeg kan ikke få nogen hjælp fra fagforeningen. Advokat har jeg ikke råd til. Patientrådgiveren skal vel kun rådgive, hvis man mener, at ens sygdom er en følge af fejloperation. Ulykkesforsikringer gennem forsikringsselskaber vil vel heller ikke rådgive, når man skal have penge af dem? Jeg har fået stor hjælp gennem PFA's skadecenter, hvor jeg har min pensionsopsparing og erhvervsevnetabsdækning.
Min tidligere sagsbehandler var omkring en eller anden i pensionsteamet, og sagsbehandleren ringede til mig og sagde, at hendes ansøgning om §18 FP til mig ikke ville blive behandlet, før der var en arbejdsevnevurdering. Hvordan min nr. 3 sagsbehander så vil agere, når arbejdsevnevurderingen kommer til hende, aner jeg ikke. Jeg har endnu ikke fået kontakt til hende. Jeg er bare bange for, at de igen vil sende mig ud i noget, så de kan undgå at putte mig på FP, og derved spare penge i kommunekassen, når nu BM har som udgangspunkt, at bare folk kan klare 1 time om ugen, så er det nok til ikke at bevilje FP, men fleksjob i stedet.
At det er en stor mundfuld i en kronisk smertetilstand ved jeg kun altfor godt!!! Men jeg vil sige til dig, at jeg kun har oplevet hjælpsomhed og imødekommendhed fra mine pensionsselskaber. De har hjulpet med udfyldelse af papirerne og jeg har slet ikke haft indtryk af, at de ønskede at smutte udenom! Faktisk var pensionsselskabet meget hurtig til at tildele mig erstatning, både engangsbeløb og løbende, i forhold til kommunen. Fra jeg havde været i arbejdsprøvning gik der ca. 2 måneder, så havde jeg erstatningen og de løbende udbetalinger, men der gik 6 måneder før kommunen nåede frem til pension.

Jeg tror ikke, at du kan sammenligne en ulykkesforsikring med en pensionsordning, som samtidigt har dækning for tab af erhvervsevne... Og du skriver jo også, at PFA har hjulpet dig. Mit pensionsselskab tilbød at stille med en socialrådgiver, som kunne hjælpe mig overfor kommunen, hvis jeg fik behov. Måske kan du få et tilsvarende tilbud fra PFA?

Ja, du skal i arbejdsevneprøvning for at komme i betragtning til førtidspension eller fleksjob. Den kommer du altså ikke udenom. Prøv at se lidt lyst på det og tag en dag af gangen, vær kritisk overfor hvad kommunen fortæller dig og sørg for at få alt/svare på alt skriftligt. Husk at du skal vise, hvor meget arbejde du kan klare, ikke hvor meget smerte du kan klare... Du skal skrive dagbog i forløbet og være 100% ærlig omkring hvordan du har det. Og skriv herinde undervejs, så skal vi nok hjælpe igennem

Og helt ærligt - slap nu af med det der med, at man ikke får fp hvis man kan klare bare en times arbejde. Ja, der er nogle som kommer i klemme i systemet, og så skal der ankes osv., og det er noget rigtigt svineri! Men mange sager går altså fornuftigt igennem, så prøv at holde humøret lidt oppe.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2011, 20:31   #15
1futfe
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2010
Indlæg: 18
Styrke: 14
1futfe er ny på vejen
PiaL
Jeg tror ikke, PFA har en socialrådgiver tilknyttet, men jeg ved det ikke. De har altid været søde at skrive til mig gennem hele forløbet og skrevet, at jeg bare skulle kontakte dem, når og hvis jeg var i tvivl om noget.
2 dage tilbage på arbejdsevnevurderingscentret (pyh et langt ord ggg) Evalueringsmøde med dem derude på onsdag formiddag. Jeg har ført dagbog.
Over middag til samtale med en professsor på Århus Neurokirurgisk Afdeling, for jeg har søgt, om jeg kunne blive kandidat og være egnet til et forskningsforsøg med noget som hedder en bagstrengsstimulator. Kort fortalt så er det elektroder, der bliver sat ind på nerverne ved rygraden (ved lokalbedøvelse), og gennem elektriske impulser skal forpurre de smertesignaler, som bliver sendt til hjernen fra de defekte nerver. Strømmen kommer fra en pacemakerlignende ting, som er udenfor kroppen, hvis man får den med få elektroner og indopereret, hvis man får den med mange elektroder. Den helbreder ikke de ødelagte nerver. Det virker ikke på alle, men jeg synes, at det var et forsøg værd, hvis det kunne hjælpe, så jeg kunne komme af med noget af medicinen. Daglig dosis 2*Tramadol, 4*Gabapantin, 8*Panodil Retard, 1*Ametryptelin + den for mavesåret, som ikke skal tages, hvis jeg er smertefri i et døgn, men tages når jeg har smerter.
Er der nogen herinde, der har fået en bagstrengsstimulator eller kender til det? Så må de meget gerne skrive til mig med deres erfaringer?
Krammer og sender positive vibrationer
1futfe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Samspil med privat tegnet forsikring ved tab af erhvervsevne Kaput Alt det andet 3 11-10-2013 17:45
udbetalinger fra pensionskasser?? sannemus Spørgsmål ang fleksjob 6 18-04-2011 18:08
Løbende aktindsigt eller anktindsigt løbende? Håber Alt det andet 3 18-02-2011 03:11
Påvirker udbetaling fra en privat tegnet forsikring min førtidspension? felbobs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2010 19:18
Flexjob/privat tegnet invalidepension morfar Spørgsmål ang fleksjob 21 27-05-2010 15:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension