K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-08-2010, 10:49   #81
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Henri,

Det er noget l... når det hele ramler sammen på éen gang. De Kristlige havde jeg faktisk først fat i herfor nylig, det er så et par år siden jeg skiftede og de var klar til at hjælp med min ftp. sag og ville da også gerne se på min sdp. sag fra 2007 når jeg havde energi til det og hvis jeg mente at der var noget at "hente".

Du sparer måske kr. 500 pr. mdr. ved fagforeningsskift, men undersøg det som de andre siger, er der hjælp fra dag 1 etc. Måske nogle ekstra penge til sfoén.

Jeg håber ekspertpanelet herinde også kan hjælpe med til at få dig videre, hvad siger du Andersine omkring forlængelse af sdp. for Henri ? Kan ikke se det pt.

Kh. EE

Ps. Kan man i øvrigt ikke få noget rethjælp via ens indbo forsikring ??

Sidst redigeret af Enteneller; 24-08-2010 kl. 10:56.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 11:52   #82
Henri
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2010
Indlæg: 78
Styrke: 15
Henri er ny på vejen
Ja, der er nok at se til og undersøge og finde ud af, når man sidder i saksen. Kunne man dog for pokker bare blive rask..........

Nå, men det er bare at kæmpe videre.

Jeg tror ikke, det ændrer noget, selv når jeg har talt færdig med handicaprådgivningen, men det er forsøget værd.
Henri er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 15:36   #83
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Henri
Nu har jeg tygget og tygget på de forskellige love den sidste tid og må nok give Andersine ret i at kommunen umiddelbart ser ud til at have fat i den lange ende.
Umiddelbart er det en stor hæmsko at du har den udtalelse vedr. medicinen.

Poppede lige ind i hovedet mens jeg skrev:
Andersine85 - kan man ikke arbejdsprøve en person, selvom tilstanden ikke er stationær, mener SKAL man ikke stadig have arbejdsprøvet efter arbejdsevnemetoden, inden udbetalingen bortfalder, uanset om tilstanden er stationær eller ej?
Dette ville vel åbne muligheden for en forlængelse?

HK har så gu da advokater, det har de da haft alle dage, men det er nok ikke til medlemmerne de har dem ansat *GG* Det er helt utroligt så forskelligt folk bliver behandlet i den fagforening landet over. Det burde være ens, uanset hvor man bor. Hmm.... Sidder lige og bliver sur over det også *GG*
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 21:33   #84
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
EE: Jo nogle indbo eller ulykkesforsikringer hjælper med retshjælp. Jeg vil sige, at næsten uanset, om det er behandling eller advokathjælp, så kan det altid være en god ide at se såvel forsikringer som pensionsopsparinger igennem. Nogle gange dækker de det utroligste!

EE og Anne Mette:
Kan ikke umiddelbart se en mulighed for forlængelse, hvis der ikke kan peges på raskmelding, så kan man ikke bruge raskmeldingsparagraffen, og når man er helbredsmæssigt uafklaret, så kan man ikke bruge resten.

Og nej, man skal ikke lave en arbejdsprøvning, der skal jo være et formål med det. Og det er jo sådan, at det resultat en arbejdsprøvning ville vise lige nu, ikke nødvendigvis ville være det samme, som når der har været behandling iværksat, og så er det spild af arbejdsprøvning, så at sige. Hvis man nu vidste, at helbreddet ville være afklaret om max ½ år, så man ville kunne nå en standart arbejdsprøvning på 3 måneder efter, så ville man kunne forlænges på 39 uger forlængelsen. Og så kunne man godt finde på at lave en løbende afprøvning indtil da, for at få tiden til at gå, og for optræning, men det ville i praksis kun være de sidste 3 måneder, man ville kunne bruge til noget, rent retligt, fordi det først ville være der, at helbreddet er som det er.

Men hvis man kun ved, at man skal til undersøgelser, og muligvis skal have behandling, og ingen kan sige noget om varighed, ja, så har man desværre et problem ift. sygedagpenge...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 22:13   #85
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Så det bedste for Henri, vil nok være at søge §17 ? Måske vil det gå godt for hende /ham ?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 22:41   #86
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Altså, det koster jo ikke noget, men han/hun vil nu nok få nej.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2010, 00:10   #87
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det handler dog også om, at Henri har fået konstateret en kronisk lidelse, som man fagligt udemærkedet ved, har et uforudsigeligt forløb.

Med det i baghånden bør han kunne arbejdsprøves.

Behandlingen giver jo netop ikke nødvendigvis nogen forbedring, ej heller ændre det , det faktum at han har en kronisk lidelse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2010, 15:05   #88
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Men du nævner netop grunden til, at det ikke kan lade sig gøre.
Det er et uforudsigeligt forløb, altså kan man endnu ikke sige noget om det videre forløb og ergo er en arbejdsprøvning irrelevant.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2010, 22:30   #89
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nej, et uforudsigeligt forløb, i lægeterm, betyder, at tilstanden konstant ændre sig, UFORUDSIGELIGT, dels pga sygdommen, dels pga fætter, kusine lidelser, dels pga bivirkninger af medicinen.

Med disse lidelser, er der ikke nogen der kan spå om fremtiden, man må tage det som det kommer.
Derfor er det vigtigt at lytte til speciallægen, og evt spørge ind til det. Andre speciallæger har ikke samme viden, ikke engang mediciner. Rum.speciallæger har en 4 år lægere uddannelse, end medicineren, som har næstlængeste.

Det står ovenikøbet beskrevet i lovgivningen(husker ikke lige hvilken, men tror Sygedagpengeloven).

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 25-08-2010 kl. 22:33.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 21:34   #90
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Du har ret i, at der findes uforudsigelige sygdomme, som man skal forholde sig til, som værende uforudsigelige - men de skal stadig være fuldt ud færdigtbehandlede.

For det er uforudsigeligt rent lovgivningsmæssigt, så længe der er nye, endnu ikke afprøvede behandlinger, og det sådan set uanset om sygdommen i sig selv er uforudsigelig eller ej.
Alle behandlingsmuligheder skal være udtømte.

Men stadig, hvis man har en fuldt lægeligt behandlet, uforudsigelig sygdom, kan det stadig være irrellevant at afprøve folk, for en afprøvning kan vise et de første tre måneder og noget andet de næste tre.
I de tilfælde vil man som oftest vægte hhv. borgerens eget ønske samt lægernes anbefalinger (ja, jeg ville i hvert fald).

Så summa summarum - har man en uforudsigelig sygdom, men alle behandlingsmuligheder er afprøvet, så ja, så skal kommunen forholde sig til det, som værende en stationær situation. Dog stadig ikke nødvendigvis med en arbejdsprøvning til følge, men i hvert fald med en beslutning til følge!
Er der stadig nye mulige behandlingsmuligheder, så må man vente indtil disse er afprøvet. Og i denne tid vil en arbejdsprøvning ikke altid give mening.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension