K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2012, 12:10   #1
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Teammøde den 30/10-2012

Puha, så skal min sag snart på teammøde, igen...

(advarsel, en laaaang historie)
Sidste gang blev det afvist at starte en pensionssag op, fordi de mente jeg skulle arbejdsprøves mere, eller også skulle jeg observeres for funktionsnedsættelse.

Jeg er en voksen mand, så jeg holdt masken i telefonen, men bagefter... Jeg var fuldstændig knust...

Vanen tror blev en mail strikket sammen om hvordan jeg havde det, og min sagsbehandler ringede dagen efter, at hun ville skrive til lægekonsulenten igen. Hans svar var:

"Denne klient har klaget over at jeg på baggrund af oplysninger fra psykiater Torben Schultz har vurderet at der ikke er absolut kontraindikation for at tilbyde klienten nyt arbejdsprøvningsforsøg.

Klienten beskriver i et velformuleret brev at han af psykiske grunde under ingen omstændigheder kan medvirke til en arbejdsprøvning og er bange for udvikling af depression påny.

Hvis sagen skal kunne afgøres på det foreliggende kræves det at man fra psykiatrisk side klart giver udtryk for at klienten har en så svær psykopatologi at fremtidig beskæftigelse er udelukket og arbejdsprøvning kontraindiceret af helbredsmæssige grunde og der foreslåes derfor at psykiater Torben Schultz genvurderer klienten inden den endelige afgørelse.

Peter Lebech
Lægekonsulent"

Nå men viste ikke jeg blev vurderet på så gammelt et grundlag, i 2009 var glasset hverken halv tomt, eller halv fuld. Jeg troede stadig fleks var realistisk på det tidspunkt.
Jeg kommer til samme psykiater i år, hvortil lægekonsulenten så svarer:

"Siden tidligere lægeskøn foreligger der en nyvurdering af psykiatrisk speciallæge der ændrer diagnosen mar´kant idet der nu beskrives bipolær affektiv sygdom med både depressive og submaniske episoder.
Der er startet op med stemningsstabiliserende behandling angiveligt via egen læge og der tilrådes flere lægelig tiltag bl.a fornyet forsøg på henvisning til psykiatrien.

Klienten har som tidligere massive vægtproblemer samt personlighedsforstyrrelse.

Vdr behandlingsmuligheder anser psykiateren ikke at dette vil kunne medføre tilbagevenden på arbejdsmakedet og en arbejdsprøvning frarådes.Disse klare udmeldinger tages til efterretning og min tidligere givne prognose bliver opfyldt.
Det skønnes således der er tilstrækkelig lægelig dokumentation for at kunne afgøre sagen"

Og så er vi kommet frem til nutiden igen. Min ressourceprofil er endelig blevet opdateret med det nye info, og så er det teammøde, tirsdag den 30/10-2012.

Kan ikke beskrive med ord, hvor meget jeg håber den går videre derfra. Her i kommunen er det normalen at sagen fortsætter går igennem ved pensionsnævnet også, hvis først teamet har sagt god for det. Og lægekonsulenten skulle vægte en hel del.

Men men men... jeg håber selvfølgelig på det bedste, og frygter det værst. Jeg er sku en færdig mand hvis de finder på et eller andet igen. Så ryger sidste chance for at nå noget i år... Udover at jeg selvfølgelig ikke kan overskue tanken om at blive mødt med flere krav igen.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2012, 21:06   #2
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Teammøde overstået...

I går 30/10-12 var min sagsbehandler så til teammøde.

Jeg veeeeentede og ventede, men hørte intet.
Sidste gang hvor de ikke mente sagen kunne gå videre, blev jeg knust da jeg fik bedskeden samme dag.

Nå men jeg havde det elendigt mens dag blev til nat og det skiftede til idag 31/10. Jeg var simpelthen så bange at jeg lå og bævrende underlæbe og fugtige øjne (underdrivelse). Et eller andet sted inde i mig, var der også en lille bitte stemme der sagde, det kunne jo være det var så sent på dagen. At min sagsbehandler var taget direkte hjem bagefter.
Men den slags positivt tænkning, er blive til utallige skuffelser gennem tiden.

Kl. bliver 7.30 og jeg begynder endelig at blive træt, meget træt. Jeg havde planlagt at ringe i telefontiden fra 9 til 10, men tænkte, nej jeg overgiver mig til søvnen. Så må jeg jeg vågne op til svaret engang.

Kl. 10 vågner jeg så, og tænker, jah. Svaret bliver jo ikke anderledes af at du lader dagen gå. Så jeg tænder op i mail indbakken, hvor min sagsbehandler her skrevet:

"Jeg fik ikke svaret i går, da det var sent at jeg har været på TM.
Men pensionsagen blev påbegyndt i går
Jeg sender ressourceprofilen til dig, til partshøring i dag, og så skal du svare hurtigst muligt så jeg kan få den sendt."


PLING! Straks fløj alt søvn ud af øjnene... Det gik virkelig!
Jeg skrev så om jeg kunne svare via mail. Vil svare imorgen når jeg har ressourceprofilen. Kunne ikke lade være med at grine lidt af svaret:

"Du kan bare skrive at du ikke har yderigere at tilføje her gennem mail.

Eller hvis du har tilføjelser så kan du også skrive dem her – som sagt så er det første skridt taget – de mener at den godt kan gå igennem, så forhåbentlig har du ikke mange tilføjelser, så der skal laves en hel ny vurdering."


Jeg svarede tilbage at det ville være en formalitet at godkende den, når de mener den kan gå igennem.
Om der så stod, *denne klient render rundt of tror han er Elvis* som begrundelse.

ENDELIG begynder det at nærme sig et punktum i det gamle liv. Og en start på et nyt
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2012, 21:45   #3
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hvor er det bare dejligt for dig, håber det bedste.

Det kan gå rimeligt hurtigt, hvis sagen er lige til at gå til.

Jeg er tilkendt pension fra 1. oktober og er bare glad for at have fået fjernet presset fra jobcenteret.

Jeg vil så osse sige nu 2 mdr efter at jeg blev tilkendt pension at alt ikke bare er ren lykke. Jeg har dage hvor jeg er lige så stresset som før i tiden, dage hvor jeg intet orker og dage hvor følelserne sidder uden på tøjet.

Det er helt naturligt at der kommer en reaktion efter presset forsvinder, men det tager lidt tid at "komme sig" - bare så du er forberedt.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2012, 21:55   #4
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Det lyder rigtig godt.
Håber det bedste for dig.
Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2012, 22:05   #5
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Mange tak skal I have

Nej rask det bliver jeg aldrig, men rigtig nok. Når jeg har vænnet mig den forhåbentlige fred. Og mit livs kamp er lagt på hylden.

Så håber jeg at jeg kan rette energien der kommer i periode, mod andre udfordringer. Jeg har faktisk allerede taget fat på det næste projekt. I det håb at med den seneste udredning ville gøre min sag oplagt.

Det kunne det så se ud til. Forventninges glæde er nok den største, så håber den bliver indfriet inden alt for længe Men tror også det vil tage tid at forstå...

Tumnus, må man sige tillykke med pensionen, eller er det en trist begivenhed for dit vedkommende?
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2012, 22:43   #6
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Tak for lykønsknigen

Jeg synes mest det er positivt, Har svære kroniske nervesmerter og har for længest opgivet at komme tilbage på arbejdsmarked

Inden jeg kom ud for arbejdsulykke var jeg i fleksjob, det er mere end 15 år siden jeg sagde farvek til mit oprindelige fag.

Jeg er meget kreativ, og det er rart på de gode dage at have noget der interesserer/inspirerer mig
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2012, 23:13   #7
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Tak for lykønsknigen

Jeg synes mest det er positivt, Har svære kroniske nervesmerter og har for længest opgivet at komme tilbage på arbejdsmarked

Inden jeg kom ud for arbejdsulykke var jeg i fleksjob, det er mere end 15 år siden jeg sagde farvek til mit oprindelige fag.

Jeg er meget kreativ, og det er rart på de gode dage at have noget der interesserer/inspirerer mig
Det er rigtig dejligt at høre. Jeg er så glad for når andre får noget godt ud af livet. Med de vilkår man nu har

Jeg har også givet mig selv en ny hobby som jeg glæder mig til at pleje i tiden fremover.

P.S naturligvis ikke godt at høre du kom ud for en arbejdsulykke
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2012, 02:26   #8
Sutsko
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 115
Styrke: 16
Sutsko er ny på vejen
Tillykke :-) Håber ikke det var mange dage før det sidste punktum er sat i din sag.
Håber det vil give dig overskud og ro og mod og lyst på din nye interesse

Hos mig er sagen nok lidt atypisk? - det håber jeg i hvert fald for andre.
Min sag var på møde den 28/9,- fik straks et telefonopkald med et positivt svar og et rungende tillykke fra min jobkonsulent.
Herefter hørte jeg intet til det igen før den 16/10, hvor jeg kontaktede den indstillende SB; den dag skulle jeg alligevel ringe / opfølgnings-samtale (sygedagpenge). Papirerne lå fortsat på hendes skrivebord, men hun ville sende dem 19/10, hvor hun gik fra til 14 dages ferie.
Summasummarum - jeg har fortsat intet hørt.
Jeg får mere i sygedagpenge end jeg vil få i pension; men hvor vil jeg dog gerne have det bragt i orden :-)
Ih hvor jeg hælder vand ud af ørerne i din tråd

Men dog igen; det glæder mig på dine vegne!
Sutsko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2012, 15:00   #9
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sutsko Se meddelelser
Tillykke :-) Håber ikke det var mange dage før det sidste punktum er sat i din sag.
Håber det vil give dig overskud og ro og mod og lyst på din nye interesse

Hos mig er sagen nok lidt atypisk? - det håber jeg i hvert fald for andre.
Min sag var på møde den 28/9,- fik straks et telefonopkald med et positivt svar og et rungende tillykke fra min jobkonsulent.
Herefter hørte jeg intet til det igen før den 16/10, hvor jeg kontaktede den indstillende SB; den dag skulle jeg alligevel ringe / opfølgnings-samtale (sygedagpenge). Papirerne lå fortsat på hendes skrivebord, men hun ville sende dem 19/10, hvor hun gik fra til 14 dages ferie.
Summasummarum - jeg har fortsat intet hørt.
Jeg får mere i sygedagpenge end jeg vil få i pension; men hvor vil jeg dog gerne have det bragt i orden :-)
Ih hvor jeg hælder vand ud af ørerne i din tråd

Men dog igen; det glæder mig på dine vegne!
Tusind tak Sutsko

Det var da træls du ikke har hørt noget. Uvished er en af min egne værste demoner. Og jeg forstår virkelig godt du har brug for at få bragt det hele iorden. Så du har et fundament fremover

Man er velkommen til at hælde vand ud af ørerne i mine tråde. Jeg har ikke selv holdt mig for god, i andres tråde. Så jeg kender alt til behovet for at vende ens eget. Så her er der plads til alle
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2012, 15:04   #10
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Tillykke med, at sagen nu er rejst. - Jeg tror godt, at du lige så forsigtigt kan begynde at glæde dig. - E-mailen fra din sagsbehandler leder da i hvert fald mine tanker hen på, at resten nu er en formalitet.

Jeg blev selv tilkendt ftp den 1. oktober og er bare 31 år gammel - Noget siger mig, jf dit brugernavn, at vi er jævnaldrende:-)

Jeg tænker, at du bliver tilkendt pension pr den 1. december og får beskeden ila fjorten dage!!! - Men det er bare mit gæt:-)

Held og lykke med det sidste.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
året 2012 havmanden60 Politik og Samfund 3 01-01-2013 17:20
Nyt fra Ankestyrelsen nr. 7 2012 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 26-10-2012 10:30
Pessimistisk SB inden teammøde Thomas1981 At søge førtidspension 11 25-10-2012 12:54
Pension/Teammøde Trigger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 14-11-2008 12:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension