K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2010, 19:36   #51
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tillykke med den nye status(når nu det ikke kan være anderledes vel )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 20:00   #52
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tillykke! Fillemus.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2010, 20:26   #53
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Også stort tillykke herfra
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 01:38   #54
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
tilykke med din nye status.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 11:32   #55
fillemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Indlæg: 102
Styrke: 15
fillemusen er ny på vejen
Tusinde tak allesammen

Ja må sige,( med skræk for at lyde utaknemlig) at det er med blandede følelser

Det er jo ikke af lyst,men mere nød at pension er blevet nødvendig desværre....men som også skrevet,når det nu ikke kan være anderledes.

Men som jeg kan læse at andre kæmper gennem mange år,så har jeg jo været super heldig.

mvh fillemusen

Ps. tænker om jeg skal lave en ny tråd,så andre med fibro kan se at der er en chance for fp,til os med denne diagnose....fejler godt nok også en del andre ting,men med hovedvægt på fibro´en...?
fillemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 12:41   #56
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
start du bare en anden tråd om det ,det kunne være intressant at se jeg er også indstillet til pension har været flekser siden 03 og fik diagnosen fib i 08 og det er den som stopper fleksen ...

Så jo det er fibben der gør det sidste men havde end ikke diagnosen da jeg blev flekser (har så også diagnosen sekundær fib ) men kunne da være interessant at se hvor mange der opnår en pension med fib selv om jeg tror at det er mere end svært at få pension hvis man "kun" har fib...

tillykke med at du kom ud på den anden side selv om det er noget ambivalent at få en sådan pension , det er så fjernt for mig at jeg end ikke kan forestille mig pension og det selv om den bliver afgjort den 8-4 så det er jo lige om lidt
men men der er den fordel ved det at jeg overhovedet ikke føler noget ved at min sag skal afgøres og jeg har på intet tidspunkt tænk åh nej hvad nu hvis og hvad nu hvis ... tror slet ikke min hjerne kan tune ind på den bane med pension .,. men mon ikke det kommer når jeg kommer tættere på skæringsdatoen ...
  Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 14:29   #57
fillemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Indlæg: 102
Styrke: 15
fillemusen er ny på vejen
Hej heidien

Jeg havde heller ikke fib diagnosen,da jeg fik flex...faktisk "kun" en arbejdsskade i venstre arm (kronisk tennis og golf albue)Som så tilgengæld gjorde/gør at jeg ikke kan sove mere end max 1 time ad gangen pga smerter

Jeg har jo som sagt en del andre diagnoser desværre...skæv ryg,som godt nok ikke har forhindret mig i,at have fysisk hårdt arbejde igennem årene.

Fået konstateret slidgigt i ryg-skulder-fod..

Kronisk astma..

Jeg er hybermobil i det meste af stellet..

Sikkert også mere,men kan ikke liiiige huske...

Og så er hukommelsen fuldstændig ødelagt...troede jeg var ved at blive senil Meget ubehageligt,bla. fordi jeg føler mig skide dum når jeg taler med folk,og der er ting som er pist væk,ting jeg ikke kan huske at ha´ spurgt om el snakket med dem om før...? Troede seriøst at den (hjernen) var ved at kamme helt over ...?

Men fik heldigvis en super forklaring på de mekanismer,der sker i skalden,når man har kroniske smerter...Det har selfølgelig ikke hjulpet på hukommelsen,men på at jeg kan "frikende" mig selv,fo at være helt tosset...

I brevet står der,at der er lagt vægt på fibro,slidgigt...

Har fået af vide af flere kompetente personer,at det vejer meget tungt,at jeg har været aktiv i flex i mange år...gået ned i tid,for til sidst at søge fp....så deet må da også gælde for dig jo...

Er vi fra samme kommune mon...syn´s jeg havde hørt at kbh´s var en ****e kommune,hvad ang fib og fp...og meget andet desværre..


Jeg har været mest nervøs for at de ville ende mig ud i alverdens arbejdsprøvning,når jeg dårligt kan hænge sammen uden at jeg jobber..men som min flexkonsulent sagde,så er det jo i sig selv en arbejdsprøvning,når man går længere og længere ned i tid på flex.

Kan godt forstå at du ikke kan ha´tanken,det har heller aldrig været en mulighed for mig..syn´s det var nummeret før død
Men må indse,at det desværre er tid..for den smule energi jeg har,den skal bruges på mine unger...

Jeg sender dig lige en palle positiv energi og held og lykke med din sag...
Sammenlignet med min,lyder det jo som absolut muligt


Hilsen fillemusen

Sidst redigeret af fillemusen; 13-03-2010 kl. 14:31. Årsag: stavefejl
fillemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 14:52   #58
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er, uanset hvordan man end vender og drejer det, fint at få pension, når man nu ikke kan gøre andet pga sygdom. Og hvis alternativet er, at sidde fast i systemet, så hellere pensionen......

Også tillykke herfra. Der er sjældent nogen der der særlig glade for at blive førtidspensionister, men da alternativet er urealistisk og ubærligt, tja så må man jo blive nødt til det....og med tiden lære man at accepterer det og værdsætte det, specielt i de perioder hvor helbredt skranter yderligere og man atter bliver brkraftet i, at pension er det eneste rigtige.

Men jo, det er ØV at være syg!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 23:29   #59
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
STORT STORT TILLYKKE! Hvor må det være SKØNT at få ro på nu. Det under jeg enhver der sidder fast i dette rådne system. glæder mig på dine vegne.
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2010, 13:13   #60
fillemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Indlæg: 102
Styrke: 15
fillemusen er ny på vejen
Tak til jer

Jow det hele skal vist lige vendes i knolden 200-300 gange....

Smerterne er jeg jo helst foruden,men kan (nødtvunget) leve med dem..

Men at ha´ det hele oppe i hovedet,det straks værre...

Selv om jeg har været syg så mange år,så har jeg stadig (måske altid) rigtig svært ved at acceptere at jeg ikke kan de ting jeg plejer....dyrke sport,cykle,løbe,flytte møbler og end ikke klare alt i mit eget hjem...

Jeg er kun lige blevet 44 jo for pokker.

Men jeg (prøver) at vælge,at fokusere på alle de positive ting i livet

Masser af tid med ungerne...tid til dejlige gåture med hunden...ro på,over at fp er i hus nu...og håber så at min hjerene vil være med mig,så jeg kan få læst alle de bøger jeg mangler at få læst ...og en masse andre positive ting

Livet er jo fantastisk ( selvom det gør nas ind imellem)


Man lærer af modgang....tænker at jeg må goooodt nok være klog

Håber alle får en fantastisk søndag,med masser af solskin og go´energi
fillemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pinlig skræk for folkestyre Stella Politik og Samfund 3 12-12-2007 00:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension