K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-12-2022, 10:37   #1
Førtids
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-12 2022
Indlæg: 4
Styrke: 0
Førtids er ny på vejen
Førtidspension, hvornår flexjob/ressourceforløb

Jeg har melanomkræft, uden udsigt til helbredelse, og i udvikling. Kræftlægen har skrevet dette som svar på kommunens henvendelse. Har 2 år tilbage til pensionsalder. Har været selvstændig i 25 år, har ikke kunnet arbejde de sidste 1½ år pga kræftforløb, er ikke på dagpenge eller anden ydelse. Har søgt førtidspension på foreliggende grundlag.

Jeg skal snart til (første) møde med rehabilitetsteam, hvor de skal afgøre min sag. Der er kun udfærdiget indledende rehabilitetsplan, som ikke indeholder nogen form for mulig indsats, job mv.

Kan de blot afvise min sag om førtidspension, uden at henvise mig til flexjob/ressourceforløb/jobafklaring eller iøvrigt pege på alternativ? Eller foreslå noget som kræver et ressourceforløb, velvidende dette ikke kan lade sig gøre iht §112 stk 3?

Er det ikke således, at har man mindre end 6 år til folkepension, da kan kommunen ikke sætte èn i et resourceforløb, jfr §112 stk 3 ?

Kan man sende folk i flex job, helt uden for ens profession, uden først at have været i et ressourceforløb? §116 stk 1 siger ".. ressourcer fuldt afklarede".

Kan man sende folk i et afklaringsforløb, helt uden for ens profession, uden et ressourceforløb?

Med efterhånden et godt kendskab til det danske system, beslutter de uden problemer i strid med loven, men alligevel rart at vide hvad de lovligt kan og ikke kan.
Førtids er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension