K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2011, 10:32   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Høje Tåstrup Kommune vandt bedragerisag

"En sag om socialt bedrageri er faldet ud til Høje-Taastrup Kommunes fordel"

http://www.sn.dk/Kommune-vandt-bedra...artikel/113594

"Selvfølgelig må man spise middag eller drikke en kop kaffe med sin eksmand. Det er de økonomiske forhold, der ikke må blandes sammen, og er de det, kan man risikere, at man ikke bliver betragtet som enlig i økonomisk forstand, siger Michael Ziegler til DAGBLADET Roskilde."

Hmmm...nu har jeg ikke lige fulgt med i denne sag, men hvem har anmeldt hende, tænker jeg -er det kommunens spionkorps eller?

Selvfølgelig må man ikke snyde, klart, men syns godt nok det er et ubehageligt stikkersamfund vi har fået!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 10:55   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
"Selvfølgelig må man spise middag eller drikke en kop kaffe med sin eksmand. Det er de økonomiske forhold, der ikke må blandes sammen, og er de det, kan man risikere, at man ikke bliver betragtet som enlig i økonomisk forstand, siger Michael Ziegler til DAGBLADET Roskilde."
"J.M.F. fortalte i november sidste år til flere medier, at hun var blevet meldt til kommunen, fordi hendes eksmand ofte spiser med hende og deres to fælles børn."
Der er to aspekter i den sag.
Stikkeri og bedrageri.

Jeg tror ikke, at man er enlig mor hvis man spiser ofte ( hvor ofte? ) med sin mand og børn.
Kommuner har ansat folk til at kontrollere og muligvis blev der set, at manden har betalt for maden eller kom med alt muligt.

Jeg stikker ikke folk, men nogle gange blive jeg meget forundret over mine naboer, som officielt er flyttet fra hinanden . min bare r.....
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 11:11   #3
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Jeg går ikke som sådan ind for stikkeri, men jeg går endnu mindre ind for snyd, der ødelægger det for alle andre, så jeg synes, det er alletiders, hvis kommunen begynder at kontrollere om det de udbetaler penge til, foregår efter reglerne.

Jeg ville ikke selv melde nogen, jeg mener det må være kommunens opgave selv at kontrollere det, da det er dem, der ved, hvilke ydelser, der bliver udbetalt og hvorfor. Men hvis man overholder reglerne er der jo heller ikke noget at frygte.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 14:40   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
thomas, ingen tvivl om at snyd ikke kan accepteres MEN

jeg kan så bare ikke acceptere at det skulle være kommunens "korps" af spioner der skal finde ud af om man modtager diverse retmæssigt!

Hvis JEG skal anklages for snyd så vil jeg insistere på at det sker i henhold til lovgivningen, hvilket vil sige:

politianmeldelse!

Og nej, jeg/vi har heller intet at skjule, og har aldrig haft og netop derfor ville jeg ikke finde mig i "anklager" fra nogle som helst, ej heller kommunale!

Dette er DK og ikke Østeuropa(endnu da, skønt jeg efterhånden godt kan blive i tvivl!)

Suk, om jeg begriber at ingen kan se hvilken fare både demokrati, lovgivning mv som DK er på vej imod.

Sørgeligt, at ALT det vi(ja!) protesterede og gjorde oprør imod, nu langsomt og stille og roligt, ikke mindst, bliver indført af "bagvejen"!

Det ser i den grad sort ud for lille DK
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 14:49   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
thomas, ingen tvivl om at snyd ikke kan accepteres MEN

jeg kan så bare ikke acceptere at det skulle være kommunens "korps" af spioner der skal finde ud af om man modtager diverse retmæssigt!

Hvis JEG skal anklages for snyd så vil jeg insistere på at det sker i henhold til lovgivningen, hvilket vil sige:

politianmeldelse!

Og nej, jeg/vi har heller intet at skjule, og har aldrig haft og netop derfor ville jeg ikke finde mig i "anklager" fra nogle som helst, ej heller kommunale!

Dette er DK og ikke Østeuropa(endnu da, skønt jeg efterhånden godt kan blive i tvivl!)

Suk, om jeg begriber at ingen kan se hvilken fare både demokrati, lovgivning mv som DK er på vej imod.

Sørgeligt, at ALT det vi(ja!) protesterede og gjorde oprør imod, nu langsomt og stille og roligt, ikke mindst, bliver indført af "bagvejen"!

Det ser i den grad sort ud for lille DK
Buster.... Hvis du lige læser artiklen igen i den link, du satte ind, handlede det ikke om, hvor meget man spiste med sin eksmand. Hun havde tilsyneladende "glemt" at oplyse noget om hendes økonomi.... Man har pligt til at oplyse kommunen, hvis der er sket nogle ændringer i det økonomiske forhold. Og der ER en lovgivning, der siger, at hvis folk bevidst ikke har oplyst kommunen sine ændringer, så SKAL de tilbagebetale pengene.... Så der kræves INGEN politianmeldelse....

Jeg er da glad for, at der findes kontrol, for hvis folk snyder, så snyder de jo samfundet - og DÉT går ud over os andre borgere ! Har du tænkt på det?

I øvrigt var den sag i artiklen kommet i nævnet, og kommunen havde jo ret. Så de følger lovgivningen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 15:01   #6
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Jeg er enig med Curls her. Og desuden hvis man modtager ydelser, så må man også gå ud fra, at der kan være en kontrol med det. Desværre har det gang på gang vist sig, at der er mange penge at spare når kommunerne laver sådanne kontroller.

Jeg mener heller ikke, der skal være en politianmeldelse for at blive pålagt at betale pengene tilbage. Men man KAN risikere at blive meldt til politiet og få en dom og en straf oveni tilbagebetalingen.

Sidst redigeret af thomas75; 19-02-2011 kl. 15:13.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 15:45   #7
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...der er desværre alt for få oplysninger i artiklen til, at man som udenfor stående kan vurdere tilfældet...

...men man skal være ret ung for ikke at vide, at socialt bedrageri, forsikringssvindel og økonomisk bedrag straffes hårdt. Retfærdigvis vel bundfæstet i at det er "fælles kasser".

Jeg bryder mig ikke om stikkeri, men havde jeg familie, venner, kolleger, naboer etc., hvor jeg havde kendskab til åbenlys bedrageri, ville jeg tage en snak, give en advarsel om, at den viden kan jeg ikke sidde overhørig...

...der kunne tænkes undtagelser, som i den grad var blevet behandlet uacceptabelt og ikke modtog ydelser, som de rettelig havde lovmæssigt krav på...

...men ellers vil jeg ikke acceptere bedragere.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 08:33   #8
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Jeg tror det bliver meget værre....

Med kommunernes tjek af sociale ydelser.

Det har jo - desværre - vist sig, at der er endog rigtig mange penge at komme efter - så jagten er gået ind.
Hørte lige, at kommunerne efterlyste "bedre redskaber" - til at gå endnu videre end det i dag er tilladt.

Og jeg er sikker på at de vil få det... Gevinsten er for stor til at man vil undlade at tillade det.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 09:00   #9
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Næsten tre gange så mange sager blev sidste år afsluttet sammenlignet med 2009, og det er lykkedes Aarhus Kommune at inddrive knap 9 mio. kr., som folk uberettiget modtog i form af børnetilskud, boligstøtte og friplads i daginstitutioner.
http://jp.dk/aarhus/politik/article2334821.ece

Jeg har læst noget om at kommuner "ansætter" pensionerede politibetjente. - detektivarbejde
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 09:25   #10
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Her i kommunen har de en særlig kontrolgruppe.

I efteråret kom en kvinde i alvorlig knibe og selvom alle i hendes opgang og lederen i børnehaven, hvor hun har et barn, skrev under på, at hun ikke boede sammen med sin x mand, så har de frataget alle tilskud.

Det er jo rigtig mange penge og hun har anket sagen, men der går jo mange månderer, før det bliver agfjort.
I kan læse om sagen her:

http://www.information.dk/251520

Der har lige været en anden sag.
Her gik kontrollanten op i en opgang og så et par mandesko, så nu er denne enlige mor også under mistanke.
Kommunerene har ret til, at påbegynde an sag alene på INDICIER.
Nogle partier i Folketinget, vil have lavet dette om.

Da jeg sidst gang skule skrive under på, om jeg er reelt enlig, var der jo flere spørgsmål.
Fx om nogen bidrog med arbejde i husstanden?

Jeg var så træt af, at jeg nogle gange følte mig overvåget og mailede derfor til udbetalingskntoret og stilleder spørgsmål, hvad 'arbejde i hjemmet betød?
Var det, hvis nogen lappede min søns cykel, hjalp mig med at fylde benzin på græsslåmaskinen eller fx, hængte et billede op for mig?

Der blev svaret, at det var et svært spørgsmål, for der er 'flydende' grænser- men' hvis jeg ikke mente mig berettiget' !, skulle jeg rette henvendelse til dem.

Jeg ringede til hende, der havde svaret og forklarede, hvad jeg mente og gerne ville have deres regler, så jeg havde noget konkret at forholde mig til.
Hun svarede så, at den form for hjælp, ikke bliver vurderet 'som fælles husførelse'.
Jeg turde ringe, fordi jeg retteligt e r alene og ved, at de kan gå ind på min bankkonto og snage der.
De kan ikke finde noget mistænkeligt der, men jeg synes, det er grænseoverskridende, at de evt. kan læse alt om min færden og hvad og hvor jeg køber ind.

Jeg fik det bedre, efter at have snakket med hende, for turde næsten ikke engang, at invitere nogen på middag.
Den der med deres indicier...
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjobber vandt over Ringsted Kommune buster Alt det andet 2 20-08-2011 14:22
helsingørdom -tåstrup kommune østerbro Alt det andet 2 12-01-2011 00:37
Peter vandt over Varde kommune i sygedagpengesag Webmaster K10 Nyheder 0 10-08-2009 06:00
Høje-Tåstrup kommune roser sig selv. Maj-Britt Alt det andet 6 12-11-2008 11:31
Høje Tåstrup - god service zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 6 12-10-2008 19:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension