K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2011, 16:51   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og det med at adsprede tankerne er helt umuligt - jeg kunne hverken se fjernsyn eller læse, jeg kunne slet slet ikke koncenterer mig om andet end sagen og sad nærmest bare og glode på TV skærmen uden at se noget......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 18:30   #12
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det lyder præcist som jeg har det...

Virkeligt malende beskrevet..

Min mailbox er åben hele dagen, så jeg kan se hvis der skulle komme en besked fra sagsbehandleren...

Og læser papirerne igen og igen, for at se om jeg har misset noget....

Er ude ved postkassen allerede inden posten har puttet posten i...

Håber godt nok det snart er overstået..

Pyha min hjerne er gået i selvsvings-mode..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 20:30   #13
papegøjenX
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
papegøjenX er ny på vejen
Unhappy At vente på en afgørelse fra Pensionsnævnet.

Det er bare en hård ventetid.
Min sag er kompliceret af, at jeg ikke har direkte kontakt til min sagsbehandler. Al kommunikation går pr.telefon til min bror eller pr. brev til mig. Herudover har jeg også fået assistance af en psykiatrikoordinator i kommunen.

Først følte jeg bare, at jeg måtte vide, hvem der sad i pensionsnævnte. Det var rart og lidt trygt at få at vide. Så var det svært at vente igen. Mailer nu til nævnet og spørger, på hvilke datoer de næste tre møder bliver afholdt. Nu håber jeg på svar på dette.

Om min historie kan siges:
For godt 1 år siden blev jeg med 14 dages varsel smidt på kontanthjælp, som jeg mente var forkert. Jeg ankede denne sag og 5 måneder senere fik jeg medhold i min anke fra Beskæftigelsesankenævnet. Mere end en måned senere blev jeg ringet op af min sagsbehandler. Hun overfusede mig og "rullede" hen over mig. Hun opførte sig mildest talt ikke professionelt og må have været sur over, at jeg havde fået medhold i min anke.

Herefter prøvede jeg i 2 omgange at få en anden sagsbehandler. Det kunned bare ikke lade sig gøre. Dette svar fik jeg en måned efter min henvendelse.

Min sidste forlængelse (26 uger) udløb i starten af oktober. Igen blev jeg truet med kontanthjælp. Så jeg skal betale prisen, fordi de ikke kan afklare min sag inden for et halvt år.

Da min sb. havde fået og udbedt sig alle de nødvendige attester, status m,.v, endte det med (for at undgå at komme på kontanthjælp, hvilket jeg psykisk og økonomisk har det meget svært med), at jeg selv søgte om pension på det foreliggende grundlag; § 17.

Ifølge § 27, stk. 7 kan sygedagpengene forlænges, såfremt der er påbegyndt en pensionssag. Forlængelsen gælder indtil der kommer en afgørelse på pensionssagen, som skal være afgjort inden for 3 måneder.

SÅ NU VENTER JEG !!!!! OG DET ER SÅ SVÆRT. mEN DET KAN JEG OGSÅ SE, AT ANDRE HAR SVÆRT VED.

Sidst redigeret af papegøjenX; 12-10-2011 kl. 20:41. Årsag: blev ikke færdig.
papegøjenX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 20:38   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Puha.. det lyder som en barsk omgang.. så slemt har mit heldigvis ikke været....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 20:47   #15
papegøjenX
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
papegøjenX er ny på vejen
jA, DET ER MEGET BARSK.

Min koncentrationsevne er i forvejen ikke så god, så lige nu er det næsten umuligt at koncentrere sig om andet end min sag.
Men tak for din kommentar.
papegøjenX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 21:26   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Pip,

Jeg startede min afklaring i august 2008 efter af være smidt ud af sdp. i 2007. I foråret i år blev jeg af kommunen indstillet til pension, jeg er helbredsmæssigt afklaret, men pensionsnævnet vil gerne lige have mig over et erhvervscenter for yderligere afklaring af min arbejdsevne.

Desværre forstår jeg godt pensionsnævnet, dette tiltrods for at min arbejdsprøvning i 2008 varede 6 mdr. var den meget dårligt opfulgt af kommunen og tilsvarende dårligt beskrevet.

Jeg går videre med min afklaring samtidig med at min klagesag er ved BAN.

Der gik ca. 14 dage før jeg fik svar fra pensionsnævnet i forhold til en §18 og dette blev således desværre et afslag, ved ikke om det havde taget længere ved en tilkendelse ??

Held og lykke til dig.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 22:46   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Åh ja, postkassen.

Syntes jeg levede mit liv KUN for at vente på posten, og kom han ikke med noget, så startede ventetiden igen fra det øjeblik jeg så postklassen var tom....aaaiiii hvor var det egentlig forfærdeligt!!
Og da brevet endelig kom turde jeg ikke åbne det, og da jeg endelig åbnede det, så kunne jeg ikke sådan lige læse det fordi øjnene flakkede rundt på siden, hahahahaha...nejnejnej.

Og faktisk fik jeg to breve samme dag, så jeg vidste ikke om jeg skulle åbne det tykke brev eller det tynde brev først. Og valgte så det tynde, hvor der stod jeg skulle til samtale 14 dage efter med min nye sagsbehandler i pensionsafsnittet, og det tykke brev var tilkendelsen med alle sagsakterne.i guder en omgang hjertebanken.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2011, 08:24   #18
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Yes... og tanken om at når man nu VED der har været møde.. og sagsbehandleren ikke ringer... så behøver det ikke at være fordi det ikke var med til møde....

Worst case.... det Har været med, men sagsbehandleren har bare ikke lyst til at komme med det dårlige budskab..

Det lader hun postbuddet om.. og sådan et brev kan jo være flere dage undervejs..

Tror også jeg ryster på hænderne når jeg åbner mit.

Og selv om det er en §18, har jeg jo set i din sag Enteneller, og flere andres, at det sagtens kan give afslag.

Pyha.. går ud og laver noget mere kaffe.. der er dælme åbent for trøstespisning og kaffe ad libitum for tiden...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 22:15   #19
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Og venter stadigt og er ved at få tiltagende pip...

Det må kunne mærkes på Danmarks samlede chips og Colaforbrug...

Måske har de vildt mange sager, og når de når bunden... min ansøgning... er der ikke flere bevillinger tilbage.

Måske har de behandlet den, men sender først svaret to dage før udløb, for at spare et par måneders pension... hvis det er positivt svar..

Måske har de bestemt sig for fleks, og kæmper nu for at finde forslag til job jeg ville være i stand til at klare...

Arrrrrghhhh......

Henter lige nogle flere chips....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 22:43   #20
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Pip, har du fået et brev hvor du bliver indbudt til at mødes med pensionsnævnet???

Jeg aner ikke om alle kommuner sender sådan et brev ud... men min gjorde... jeg takkede nej tak til det.... og den dag hvor der var det møde, da tog nævnet også stilling til at jeg skulle ha pension..

Det kunne måske være en lille rettesnor...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ventetiden er så hård MissSwitchie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-10-2011 23:07
Ventetiden er ovre :O) Gaaab Dit og Dat 17 29-09-2011 10:40
Angsten ved ventetiden falentin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 20-06-2011 07:06
Ventetiden og følelserne LUM Dit og Dat 4 18-01-2011 18:32
Ventetiden gør mig trist Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 5 12-06-2008 08:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension