K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven > Nyt fra Ankestyrelsen

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-06-2013, 10:00   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ankeskema i klagesager fra 1. juli

Det ankeskema, som kommunerne fra 1. juli skal anvende, når de videresender en klage over kommunens afgørelse, forventes at foreligge i løbet af kortere tid. Ankeskemaet vil blive offentliggjort

Læs mere...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2013, 15:33   #2
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Jaså - den havde jeg så ikke hørt om.. Gad vide, hvad det nu skal gøre godt for - men det finder vi nok først et svar på, når vi kan læse skemaet..
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2013, 15:57   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Sjovt de sender sådan et nyhedsfeed ud hvor de skriver at de først skal lave dette skema....

Når man ved en simpel søgning kan se at de rent faktisk har lavet dem....

Man kan finde dem her http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=8167

Statsforvaltningen Hovedstaden har deres eget skema...og det kan man finde her http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=8103

Det er fordi ankestyrelsen overtager alle sager fra beskæftigelsesankenævnet og det sociale nævn...fra 1 Juli af...

Dette kan man læse om her http://www.kl.dk/Om-KL/Klagesager-pa...i-ar-id129946/
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2013, 14:29   #4
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Den havde jeg ikke lige set komme ...... er det godt eller skidt mon

Så det betyder at min sag højst sandsynligt vil gå fra at ligge hos BAN syd til at blive flyttet over til ankestyrelsen hmmmmm.

Det vil sige at ankestyrelsen er den endelige indstands og at ens sag stopper her, forstået på den måde at deres afgørelse er den 110% gældende afgørelse og man kan ikke klage over deres afgørelse hvis man er uenig i hvad deres afgørelse er kommet frem til ?

Sidst redigeret af mookmik; 07-06-2013 kl. 14:32.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2013, 15:38   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det bliver sådan at de har sidste ord at sige....

De skal så af dem selv hive nogle sager ud til principielle afgørelser....

Der er ikke den store forskel...for før var det også Ankestyrelsen der bestemte om de ville hive en klage ud og lave en principiel afgørelse ud af den...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2013, 16:48   #6
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja det bliver sådan at de har sidste ord at sige....

De skal så af dem selv hive nogle sager ud til principielle afgørelser....

Der er ikke den store forskel...for før var det også Ankestyrelsen der bestemte om de ville hive en klage ud og lave en principiel afgørelse ud af den...
Enig webmaster

men jeg syntes bare det virker en del mere lukket eller sammen spist hvis man kan bruge disse ord, da den lovgivende magt kan udstikke "en befaling" om at sådan her skal tingene køre fremover og lade folk få afslag på stribe og sagen så vil ende der ........... sådan lidt firkantet sagt hvis du forstår min pointe.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2013, 17:39   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ved hvad du mener...

Men det har jo heller aldrig været en uvildig klageinstans....selv om de gerne vil give det indtryk ud af til...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2013, 17:59   #8
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg ved hvad du mener...

Men det har jo heller aldrig været en uvildig klageinstans....selv om de gerne vil give det indtryk ud af til...
Enig og faktisk meget bekymrende her i 2013 efter min menning, men nå det kan jo være vi bliver positivt overrasket

Mon jeg modtager et brev om at min sag bliver flyttet til ankestyrelsen ?
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2013, 18:04   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ved faktisk ikke hvordan de gør det....om BAN måske bare køre de sager de har igennem og at Ankestyrelsen kun tager nye sager eller om man flytter alle sagerne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2013, 18:22   #10
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg ved faktisk ikke hvordan de gør det....om BAN måske bare køre de sager de har igennem og at Ankestyrelsen kun tager nye sager eller om man flytter alle sagerne...
I den artikel du linker til står der dette :

---
Ændringen af klagestrukturen vil i praksis betyde, at kommunerne pr. 1. juli skal anvende et særligt ankeskema, når klagesager fra borgere oversendes til genvurdering i Ankestyrelsen.

Også sager, som er påklaget til beskæftigelsesklagenævnene eller de sociale nævn inden 1. juli, og som endnu ikke er færdigbehandlet i det respektive nævn, vil fra denne dato automatisk overgå til færdigbehandling i Ankestyrelsen.

---
Derfor jeg studsede lidt over om man får nogen besked om hvor ens sag er henne og hvem man skal henvende sig til i fremtiden osv. jeg har ikke fået tilknyttet en sagsbehandler hos BAN endnu, jeg vidste først om dette i dag da jeg så det her hos k 10.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FP pr. 1 juli susa71 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 23-06-2011 11:21
Sociale klagesager vælter ind buster Politik og Samfund 1 22-11-2010 10:21
Ingen erstatning i de første klagesager fra ansatte på Grindstedværket Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 06-11-2009 10:00
visitationsmøde 10 juli shylock Spørgsmål ang fleksjob 11 18-07-2009 22:17
Funktionsevnemetoden fra 1. juli 2007 zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 28-06-2007 19:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension