K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2013, 19:02   #31
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
han skal gå fra 8.30-15 de første 3 dg og fra 8.3o - 14.oo de sidste 2 dage næste år...for ham bliver der ikke den store forskel time mæssigt ..han kan sove lidt længere om morgen - da han nu skal med bussen 7.2o hver morgen,i det nye år kl.8.00 da de har deres egne busser på privatskolen...

men for nogen af de andre der starter kan der sagtens være flere timer.men det ved jeg ikke..de får så 2 engelsk og 2 matematik timer mere end nu og rejser..det er jo desværre også blevet sparet væk..han var på bornholm i 5 kl.men det havde de så også sparet op til siden børnehaveklassen..
jeg er som alle andre da spændt på hvordan det kommer til at gå med den skolereform-selvom jeg ikke kommer til aT mærke den...min er enebarn

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2013, 23:47   #32
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
jeg må sige jeg undrer mig over forskellen på timer - her er det som sagt 14.o5 mandag tirsdag ..onsdag 15.o5 og torsdag 14.o5 og fredag 13.o5....

min har ALDRIG som helenes prøvet at ha fri inden kl 13 - heller ikke i 1 klasse...jeg er ikke utilfreds ,jeg synes blot da han var mindre det var mange timer han havde ( næsten det samme som nu ) og nu er det 7 klasse..
her har de 2 idrætstimer ..og dobbelt timer hele tiden - dvs 3 frikvatere ca på en hel, dag af 3o min varighed
og så er der som sagt ca 1-1.5 times bus kørsel hverdag..
de lukkede vores lille skole for 2 år siden og stoppede ALT ind i klasserne og det har bestemt ikke været nogen succes,.,,der var bedre plads da de var 16 til nogen der krævede lidt ekstra end nu hvor de er 26 stk..og de får stort set ikke noget ud af undervisningen..
jeg ved godt man kan klage,arrangere sig osv.,..i skolen - men næste år flytter over 5o procent af den nuværende 7 klasse til pivatskole incl en af skolebestyrelsens datter - en politikker datter...det første synes jeg må give stof til eftertanke,,når selv en fra bestyrelsen flytter sin fordi de ingenting får ud af det eller nok...
jeg tvivler bare personlig på at længere dage skulle blive bedre og ja det lyder da fint med lektie cafe - for nogen.-..men hvad med de der ikke trives med det , de skal alligevel blive der og kan så lave det når de kommer hjem..jeg er bare ikke sikker på de tilgodeser alle børn på den her måde...
og ja så er der det med tiden...jeg ville nødig ha min hjem 16-16.3o hverdag

og her i vores lille idrætsforening starter de kl 16 med det 1 fodboldhold...der er ikke så mange facilitter og sådan har det altid været...


Hvis dit barn allerede går så meget i skole ville der jo nærmest ikke ske noget for jer....

Ville være for os med skoler som har MIN timetal og MIN alt som kan mærke det...

Da jeg selv gik i skole var en dag til kl 14 altså ikke lang når man var lille.. Så hvis de vænner sig til det er det ikkesvært..

Og der er altså ingen børn der går til idræt kl 14.........

Det er altid kl 16.10-16.35 tidligst hvor vi bor... Så selvom der var skole til 15 kunne det nås......
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2013, 09:05   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Et eller andet sted, vil de jo bare rykke folkeskolen tættere på hvad man allerede gør i privatskolen hvad angår bevægelse, leg og læring, lidt flere timer og mulighed for at lave sine lektier på skolen inden man går hjem.
Der liver jo også åbnet for den mulighed, at der kan laves aftaler med idrætsforeninger, så de elever der hellere vil dyrke sport, i stedet tager til sport. Grænserne er enormt fleksible for, hvad ens børn skal lave i eftermiddagstimerne, hvis man ikke synes de skal lave lektier. De behøver altså ikke blive på skolen.

Da jeg gik i skole var den typiske dag også til kl 14, og havde vi fx husgerning, så var det efter kl 15, og vi elskede de timer og havde ingen problemer med tiden. Tiden fløj af sted. Og der var da stadig tid til leg, fritidsinteresser, kedsomhed, sport, TV spil og video. Synes børn i dag skal pakkes fuldstændig ind i vat, de må endelig ikke få ansvar, de må ikke møde modgang, de skal helst lege sig gennem tilværelsen og have så meget frihed, at forældrene dårligt har et ord at skulle have sagt, fordi børnene har magten og ordet og selv må bestemme det hele. Og bliver der stillet krav til barnet, så er det ganske forfærdeligt, for så kan de ikke lege pudekamp og stryge perleplader (som jo er det der letter forældrenes dårlige samvittighed), når de igen må opbevare ungerne på fritten, fordi de selv arbejder og ikke har tid til de børn de nu engang har sat i verden.....

Nu har jeg lige stået her for en halv time siden og kigget på skemaet nede på fritten, hvor forældrene skal krydse af om deres barn kommer i sommerferien. Det heldigste barn, kan få lov at være barn i sammenhængende 3 uger!! De næst heldigste kan få to sammenhængende uger. Resten kan få en uge i begyndelsen og en uge i slutningen.
Og interessant var det at se, at de unger der skal være mest på fritten, er de unger hvis forældre er mest mod skoleaftalen. De unger der er mindst på fritten, er dem med forældre der er FOR skoleaftalen.
Så det er da interessant, hvordan dem der prædiker om børns rettigheder til frihed, er dem der selv giver børnene mindst frihed???

Mine unger er hjemme hele ferien. Nok derfor jeg kan magte en længere skoledag, for jeg hviler ved tanken om, at de får alle deres helligdage og hver en ferie i fuld frihed. Min samvittighed er ren som sne.

- men selvfølgelig vil børn der skal have lang skole dag og som er plantet på fritten efterfølgende, og som skal være på fritten i ferierne, ganske forfærdet over de voksnes indgreb og overgreb.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension