K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2013, 11:45   #11
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Tak for svar min arbejdsskade er fra september 2006, men så må jeg vente tålmodig igen. Ja der kan som sagt mange år inden der findes et job.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2013, 12:12   #12
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Når de er klar til afgørelse, og du er uden job, så vil du fortsat få løbende ydelse indtil der er et job.


Ja jeg har fået udbetalt en endelig afgørelse uden job, men det skyldes, at min sag er fra FØR 2006, og der var reglerne anderledes end de er i dag.
Hej

Min sag er fra juni 2007, og jeg har fået midlertidige afgørelser fra ask adskillige gange efterhånden. Hvor henne finder man de regler om hvordan og hvornår ask kan afgøre ens sag? - Jeg kan forstå at man åbenbart skal have et job (fleksjob) førend de kan afgøre sagen, men det har ikke været muligt for mig at få et endnu og jeg søger omkring 6 timer pr uge...

Venligst Mawebbro
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2013, 12:20   #13
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Du kan gå ind på deres hjemmeside arbejdsskadestyrelsen, der kan du finde svar. Ja det kunne være rart at vide, hvor mange år de kan lade en vente med udb. Men sidste frist for jeg kunne komme med indsigelser er i dag, så nu venter jeg og ser hvad de finder på, om de udsætter den igen.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2013, 13:21   #14
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
http://www.ask.dk/da/Nyttig%20viden/...fleksjob-.aspx

"2.1. Ledighedsydelse
Hvis du får ledighedsydelse, mens du venter på et fleksjob, vil vi træffe en midlertidig afgørelse om erstatning for tabt erhvervsevne, hvor vi tager udgangspunkt i din indtjening, mens du får ledighedsydelse. Du vil få en løbende månedlig erstatning, som du ikke kan få udbetalt som et engangsbeløb.

Vi vil løbende følge din sag. Når du får dit fleksjob, vil træffe en endelig afgørelse efter den fremgangsmåde, der er forklaret i afsnittet herover."

Betyder det at jeg kan gå i x antal mange år endnu uden en afgørelse? Jeg fik fleksbevis i dec. 2008. Er der ikke et max antal år / gange de må sætte sagen som midlertidig afgørelse?

Jeg kan ikke finde noget sted hvor der står noget om det?

Venligst Mawebbro
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2013, 16:54   #15
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Ja sådan har jeg fået brev om, og jeg får et beløb om md indtil jeg som sagt har fundet et fleksjob. Ja du har ret vi kan komme til at vente i mange år på erstatningen. Får du ikke et beløb pr md?

Jeg startede min sag i 2006 og tog den op igen 2009 og den kører som sagt stadig, så vi må væbne os med tålmodighed.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2013, 13:24   #16
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
jo jeg får fra modpartens forsikring et beløb pr mdr.
Jeg synes bare det ville være rart med en afslutning, istedet for at sagens tages op hvert halve år. Jeg kom til skade i juni 2007.. og jeg synes da det er mange år allerede.

Jeg har en veninde, der også kom til skade i 2007 (nov) , hendes sag er afsluttet - og det er uden at hun kom i fleksjob. Men "blot" fik bevilliget fleksbevis. Hendes sag blev afsluttet i 2012 ...

Kunne godt tænke mig at vide hvor mange gange, ask kan / vil / må genoptage en sag.
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2013, 13:07   #17
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Svar fra ASK

Så kom der besked fra ASK i dag, og min sag er udsat til 1 Juni, da jeg som sagt ikke har noget fleksjob endnu. Så sagen tages op igen, og stadig godkendt til 15% i nedsat erhversevne.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2013, 09:38   #18
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Ved udb af tab af erhversevne.

Har en arbejdsskade kørende, som jo ikke kan udb. før jeg evt. har fleksjob eller pension. Hvis jeg evt. bliver tilkendt førtidspension vil de så modregne i min pension pga. udb at tab af erhvervsevne?
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension