K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2009, 09:47   #31
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Det er faktisk ganske almindeligt, at man med nogle præparater tjekker indholdet i blodet. Det skyldes, at nogle præparater kan være problematiske, hvis indholdet i blodet bliver for højt.
Så kan jeg forestille mig, at denne teknik bruges i DEN forbindelse, og ikke som tjek-up pga. mistro... er der mon nogen der overhovedet er blevet udsat for dette, med det ene formål at afsløre om man tager sin medicin? ... tvivler på at kommunerne har ret til at bede læger om sådan en undersøgelse.

Under alle omstændigheder skal man heller ikke snyde med behandlingen, for man er vel interesseret i at prøve hvad som helst for at blive lidt mere rask... men i de situationer, hvor det hele bare er et magtudøvelsesmiddel fra sagsbehandlerens side, og meningsløst, der er jeg fløjtende ligeglad med hvad folks moral er... så ville jeg selv snyde, og ville ikke tøve ÉT sekund med det... man skal ikke rende rundt og fylde sig med unødig medicin, blot fordi sagsbehandler skal være både påståelig om emner han/hun ikke har en hujende fis forstand på, eller bare generel magtliderlig.
  Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 13:36   #32
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jeg kommer i forbindelse med den her diskussion, om det kan ses i blodet eller ej og om kontrol til at tænke på en anden tråd herinde (kan desværre ikke lige huske hvems...), hvor en bruger havde fået en speciallægeerklæring, hvori psykiateren anbefaler behandling OG KONTROL af om brugeren nu tager medicinen via blodprøver... Synes godt nok det er uhyggeligt, at det skal være sådan... Ingen ønsker vel at have det dårligt, og gør derfor sit bedste til at få det godt igen...

God weekend til alle!
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 15:57   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja, inden vi får set os om, så bliver det nok det næste tiltag, kontrol om man nu også tager dén medicin der bliver udskrevet...og over hvor lang tid, samt med hvilken effekt.

De har jo før raslet med sablerne ang blodprøve og/eller urinkontrol, NÅR man altså har en sag ved kommunen.

Men jeg kan dårligt forestille mig at det er i tråd med menneskerettighederne! Så det er ikke noget jeg som sådan tror på vil blive en realitet..

Dog ved jeg at psykisk syge ligger i streg i div videnskabscentre, så man om nogle år kan påvise om der er tale om psykisk sygdom eller andet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2009, 11:44   #34
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Så har min søster været hos egen læge.

Fik en lang snak og lidt beroligende medicin, samt noget at sove på, lægen vil kontakte kommunen.

Så langt så godt, idag har hun ringet til sin sagsbehandler, nå men hun brokker sig over at: det medicin hun får IKKE er det psyk. har sagt hun skal have.

Min søster bad sagsbehandler, tage den diskussion med hendes læge!!!

Nu håber jeg min søster får lidt fred".

fra Helle.

Ps. HAR SAGT at hun ikke må ringe, men hun lytter ikke altid efter desværre .
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvis Din Kommune forsøger At tvinge dig Til en bestemt læge MÅ de IKKE FibroMcs Alt det andet 1 02-07-2013 17:08
Hjælp til rette psykiatriske behandling! Tutteren Din historie 17 17-10-2011 15:10
Kan samfundet tvinge os til at arbejde på trods af smerte? ihogåh Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 19-01-2010 11:04
Må kommunen tvinge til behandling??? birkiz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-09-2008 11:23
Samfundet er ikke indrettet til syge folk Stella Politik og Samfund 30 14-11-2007 17:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension