K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2009, 14:27   #21
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
En snak med egen læge om evt. bivirkninger ved medicin og hvordan denne medicin evt.harmonerer med andre skavanker, din søster måtte have, er måske en god ide.

En psykiater ved jo ikke, hvilken medicin man også tager, og hvilke andre skavanker, man har.

Og så synes jeg, I skal forlange at få den mundtlige afgørelse på¨skrift.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2009, 15:22   #22
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Et rigtigt godt råd til din søster...kunne være....

Lad være med at tale i telefon med myndighederne...

Hun kan fortælle dem at al kontakt fremover skal ske skriftligt...

På den måde vil hun ikke blive udsat for diverse sagsbehandlere der siger en masse ting som måske ikke holder vand med lovgivningen...

De plejer nemlig med at være påpasselig med hvad de sender på skrift...da de ved at borgeren jo så har meget bedre chancer ved en evt klage...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2009, 16:36   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hej Helle4, du ringer lige igen når du har tid, jeg er kommet sent hjem...

Og lyt endelig de gode råd herinde, specielt Webs's om at få alt på skrift, for så fanger bordet, og det tør de somregl ikke.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2009, 23:27   #24
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja jeg har jo sagt til hende: Aldrig mere tlf. samtaler o.s.v

Vi får se hvad hun orker... hun er meget velfungerende mht. samtale/ skrift, men blev bare lige taget med bukserne nede.. og har det sq ikke så godt for tiden,

Jeg har sagt hun skal skrive en kladde/ klage, som hun kan have liggende... hun skal til sin læge imorgen, og så må hun se, hvad der sker derefter.

Nu sover hun sammen med min lille gravhund, og jeg er glad for at hun lige får ro

fra helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 00:05   #25
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Lægen kan kontrolere medicin koncentration i blodet.

Skrevet af Razmo:

Din søster er så udmærket selv i stand til at bestemme, hjemme bag lukkede døre, om hun vil tage den medicin... der står ikke nogen og kigger hende over skulderen for om hun tager dem... hun skal bare sørge for at sige hun tager dem, hvis hun ikke gør, for ellers får hun et problem. Ingen kan tjekke om hun tager medicinen hvis det bare er psykofarmika, og en lille research i hvad for bivirkninger man kan få kan altid slynges ud når lægen spørger.

Jeg er lang tid behandlet med antidepresiva og en gang imellem skal jeg til blodundersøgelser for at lægen kan finde ud hvordan min organisme optage medicin. Det sker hver gang lægen skifter dosering (trapper op eller ned).
Det fik jeg at vide fra min psykiater.
Men jeg mener faktisk at det er kontrol .
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 01:11   #26
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af forvired Se meddelelser
Skrevet af Razmo:

Din søster er så udmærket selv i stand til at bestemme, hjemme bag lukkede døre, om hun vil tage den medicin... der står ikke nogen og kigger hende over skulderen for om hun tager dem... hun skal bare sørge for at sige hun tager dem, hvis hun ikke gør, for ellers får hun et problem. Ingen kan tjekke om hun tager medicinen hvis det bare er psykofarmika, og en lille research i hvad for bivirkninger man kan få kan altid slynges ud når lægen spørger.

Jeg er lang tid behandlet med antidepresiva og en gang imellem skal jeg til blodundersøgelser for at lægen kan finde ud hvordan min organisme optage medicin. Det sker hver gang lægen skifter dosering (trapper op eller ned).
Det fik jeg at vide fra min psykiater.
Men jeg mener faktisk at det er kontrol .
Ja jeg har aldrig hørt om dette, og blev heller ikke selv testet for noget som helst... i øvrigt ville de aldrig komme afsted med sådan en undersøgelse på mig, da jeg har nåle fobi, og ingen... og jeg gentager; INGEN skal stikke mig unødvendigt, og det må jeg bestemt betegne sådan noget som værende...

hvad resultatet ville blive fra en sagsbehandlers side af ved jeg jo så ikke, da jeg aldrig har været udsat for den slags... og heldigvis heller ikke kommer til det.

Jeg ser bare ikke mange andre muligheder end at snyde dem, så længe lovgivningen tillader forskelsbehandling af folk på overførselsindkomster... når man truer med fratagelse af indtægtsgrundlaget, er det jo rent teoretisk set det samme som at true på livet, hvis man ikke tager sin medicin... jeg vil ikke engang kalde det frivillig tvang.

Det er lige så forkert at tvinge folk til at tage medicin via denne sygedagpengelov, som det er at tvinge medicin i ikke-dømte efter min mening.

Men der er ikke noget nyt i det her... folk på overførselsindkomster har altid haft det problem, at de ikke er lige for loven som alle andre, og at deres rettigheder begrænses via trusler om fratagelse af ydelser.

Måske dette var noget at skrive om til S, SF og EL på et tidspunkt, så det kan blive lavet om.
  Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 08:21   #27
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
For at din søster ikke kommer i klemme, ville jeg snakke med egen læge om problemet.
Hør hvad han siger, og få ham til at fratage medicinen af en eller anden grund, bivirkninger eller anden.
Elleres er ricikoen desværre fratagelse af sygedagpenge. I hvertfald for en periode. Og jeg tvivler desværre på medhold i Nævnet på det frie valg.
Men som sagt. få egen læge med, så kan de intet gøre.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 09:31   #28
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
- også lidt mærkeligt at jeg på kommunen oplevede:
under udredning: SKAL modtage alle former for relevant behandling, således at alle muligheder for bedring er afprøvet. Altså at man som syg SKAL deltage aktivit i forsøg på bedring, ellers lukkes der for sdp. (her gælder også smertestillende medicin + antidepressivt medicin)
(sådan ca. fik jeg beskeden)
Efter udredning hos jobkonsulent:
Skriver i en mail til mig: smertestillende medicn er usundt for kroppen og derfor fraråder jeg at dette indtages - men jeg er ikke læge!

Tænk nu hvis sagen havde været omvendt?
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 22:30   #29
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Som skrevet.. Tak for alle svar

Hun kom ikke til læge idag, men ringede og fik en god snak.. skal derop mandag, og lægen vil forlange en samtale med sagsbehandleren/ kommunen, så alt går forhåbentlig op" til min søsters fordelxxxxx

Jeg skriver herinde igen i denne tråd, når jeg/ min søster, ved mere.

til jer allesammen, I var fandme en pragtfuld hjælpende ven" i nøden

Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 09:34   #30
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af forvired Se meddelelser
Skrevet af Razmo:

Din søster er så udmærket selv i stand til at bestemme, hjemme bag lukkede døre, om hun vil tage den medicin... der står ikke nogen og kigger hende over skulderen for om hun tager dem... hun skal bare sørge for at sige hun tager dem, hvis hun ikke gør, for ellers får hun et problem. Ingen kan tjekke om hun tager medicinen hvis det bare er psykofarmika, og en lille research i hvad for bivirkninger man kan få kan altid slynges ud når lægen spørger.

Jeg er lang tid behandlet med antidepresiva og en gang imellem skal jeg til blodundersøgelser for at lægen kan finde ud hvordan min organisme optage medicin. Det sker hver gang lægen skifter dosering (trapper op eller ned).
Det fik jeg at vide fra min psykiater.
Men jeg mener faktisk at det er kontrol .
Det er faktisk ganske almindeligt, at man med nogle præparater tjekker indholdet i blodet. Det skyldes, at nogle præparater kan være problematiske, hvis indholdet i blodet bliver for højt.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvis Din Kommune forsøger At tvinge dig Til en bestemt læge MÅ de IKKE FibroMcs Alt det andet 1 02-07-2013 17:08
Hjælp til rette psykiatriske behandling! Tutteren Din historie 17 17-10-2011 15:10
Kan samfundet tvinge os til at arbejde på trods af smerte? ihogåh Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 19-01-2010 11:04
Må kommunen tvinge til behandling??? birkiz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-09-2008 11:23
Samfundet er ikke indrettet til syge folk Stella Politik og Samfund 30 14-11-2007 17:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension