K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2015, 22:17   #1
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
rejse og adresse

jeg vil gerne rejse til thailand næste måned, kan man rejse til thailand uden problemer med en enkelt billet hvis man har en billet til et andet sted .

eller kan du nøjes med en enkelt billet til thailand?.


kan man få adresse på kommunen ?, jeg har hørt noget om man vist kan få folkeregister på posthuset ?
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2015, 22:36   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Angående adresse, så skal det være fordi du ikke har noget hjem, dvs er hjemløs.
Hvis man ikke er hjemløs, skal man have adresse der hvor man bor (ifølge cpr loven)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2015, 22:54   #3
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Angående adresse, så skal det være fordi du ikke har noget hjem, dvs er hjemløs.
Hvis man ikke er hjemløs, skal man have adresse der hvor man bor (ifølge cpr loven)
jeg har ikke noget sted at bo og har ikke mulighed for at få adresse hos nogen.

jeg er hjemløs. så hvis jeg spørger en hvilken som helst kommune skal de hjælpe mig med adresse hos dem ?.
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2015, 23:05   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Ved ikke om dette besvarer noget:
"§ 6. Kommunalbestyrelsen skal i CPR registrere enhver på dennes bopæl i kommunen, hvis vedkommende efter kapitel 4-6 skal være registreret her i landet. Ved bopæl forstås det sted (bolig), hvor en person regelmæssigt sover, når denne ikke er midlertidigt fraværende på grund af ferie, forretningsrejse, sygdom eller lignende, og hvor denne har sine ejendele.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen skal registrere den, der ingen bopæl har, på vedkommendes faste opholdssted i kommunen uanset dettes karakter. For at opholdsstedet kan anses for fast, skal opholdet have en vis varighed, hvorunder opholdsstedet ikke bevæges, jf. § 9. "

"Hvis vedkommende fortsat ikke har en bopæl eller et fast opholdssted, jf. lovens § 6, stk. 1 og 2, skal pågældende registreres som værende uden fast bopæl i den kommune, hvor denne senest havde bopæl eller fast opholdssted. Det gælder, uanset om vedkommende opholder sig i en anden kommune, så længe der ikke kan udpeges en bopæl eller et fast opholdssted efter lovens § 6, stk. 1 og 2, i denne anden kommune, idet det ikke er muligt at blive registreret som tilflyttet en ny kommune som værende uden fast bopæl."

Så hvis du virkelig ikke har noget fast opholdssted (f.eks. herberg) så bør det være muligt at få post adresseret post til kommunen.
Af hvad jeg kan læse, så er det den kommune du sidst havde adresse i, medmindre du har det der kategoriseres som opholdsted, for så skal du selvfølgelig have adresse i den kommune hvor du har opholdssted.
Så vidt jeg kan læse mig frem til på diverse fora, er det ikke muligt at få adresse på posthuset mere. Det er dog ikke noget som nødvendigvis er en brugbar kilde, så det kan godt være at der er undtagelser
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2015, 23:38   #5
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Ved ikke om dette besvarer noget:
"§ 6. Kommunalbestyrelsen skal i CPR registrere enhver på dennes bopæl i kommunen, hvis vedkommende efter kapitel 4-6 skal være registreret her i landet. Ved bopæl forstås det sted (bolig), hvor en person regelmæssigt sover, når denne ikke er midlertidigt fraværende på grund af ferie, forretningsrejse, sygdom eller lignende, og hvor denne har sine ejendele.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen skal registrere den, der ingen bopæl har, på vedkommendes faste opholdssted i kommunen uanset dettes karakter. For at opholdsstedet kan anses for fast, skal opholdet have en vis varighed, hvorunder opholdsstedet ikke bevæges, jf. § 9. "

"Hvis vedkommende fortsat ikke har en bopæl eller et fast opholdssted, jf. lovens § 6, stk. 1 og 2, skal pågældende registreres som værende uden fast bopæl i den kommune, hvor denne senest havde bopæl eller fast opholdssted. Det gælder, uanset om vedkommende opholder sig i en anden kommune, så længe der ikke kan udpeges en bopæl eller et fast opholdssted efter lovens § 6, stk. 1 og 2, i denne anden kommune, idet det ikke er muligt at blive registreret som tilflyttet en ny kommune som værende uden fast bopæl."

Så hvis du virkelig ikke har noget fast opholdssted (f.eks. herberg) så bør det være muligt at få post adresseret post til kommunen.
Af hvad jeg kan læse, så er det den kommune du sidst havde adresse i, medmindre du har det der kategoriseres som opholdsted, for så skal du selvfølgelig have adresse i den kommune hvor du har opholdssted.
Så vidt jeg kan læse mig frem til på diverse fora, er det ikke muligt at få adresse på posthuset mere. Det er dog ikke noget som nødvendigvis er en brugbar kilde, så det kan godt være at der er undtagelser
tak for hjælpen , jeg er født og opvoksede i ballerup kommune og har boedet der indtil nu vil gerne tilbage der til, som min situation er lige nu kan jeg ikke få en lejlighed da jeg kun ønsker en bestemt, så ja derfor er jeg boligløs og har ikker noget sted at være.

er der nogen måder cpr loven jeg kan finde hvor ballerup skal registere mig på deres adresse alså folkeregister ?.

for jeg har spurgt kommunen om jeg kan få et bosted i den kommune alså ballerup men det siger de jeg ikke kan med mindre jeg har en adresse der men det kan jeg ikke pga mine sygdome m.m.

jeg har mellemste førtidspension fra før 2003 .
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2015, 07:58   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skal registreres i den kommune du sidst har været registreret i. Dernæst skal du give besked til udbetaling danmark eller kommunen hvis du rejser til Thailand i mere end 2 mdr.
Du skal også tjekke op omkring sygeforsikring, det er dyrt at blive syg i Thailand.

https://www.borger.dk/Sider/Internat...andsrejse.aspx

Når det er sagt, kan det at du er uden fast bopæl, godt betyde at de vil anse dig for flyttet til Thailand, da du som beskrevet er uden reel bopæl..

"Hvis du opholder dig i udlandet midlertidigt, har det ikke betydning for din pension. Om et ophold i udlandet er midlertidigt beror på en konkret individuel vurdering af dine bopælsforhold. Du har mulighed for at opholde dig i udlandet i en samlet periode af op til 6 måneders varighed i løbet af 12 måneder. Du skal bevare en reel faktisk bopæl i Danmark og være tilmeldt folkeregisteret. Hvis det er første gang du rejser, er der dog mulighed for, at dit ophold i udlandet kan vare op til 12 måneder. Hvis du er i tvivl om dit ophold i udlandet har betydning for din pension, skal du kontakte Udbetaling Danmark."
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension