K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2013, 17:53   #1
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Nu er jeg forvirret - hjælp mig lige!

Nu har min sag idag været på det møde, som skulle vurdere om sagen skulle sende til rehabiliteringsudvalget.

De ville så ikke sende sagen videre før min sagsbehandler havde indhentet alle oplysninger om min søn. Dvs hans lægepapir, udredning, støtte osv.

Har min søns sag noget med min at gøre?
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 18:50   #2
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Ja det har den

I punkt 6 i rehabilliteringsplanens forberedende del, skal der redegøres for socialeproblemer, herunder syge børn.

Der er for at se om der evt. kan sættes ind med noget støtte, som kunne frigive ressourcer hos dig, som så kunne bruges i en arbejds-relation.

http://ams.dk/da/Viden/Indsatser/Rehab.aspx

Sidst redigeret af 5dia; 02-07-2013 kl. 19:00. Årsag: sætter link ind
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 18:57   #3
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Støtte? Som i at de vil tage ham væk fra mig?
Så jeg kan koncentrere mig om arbejde?
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 19:32   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, en tvangsfjernelse er ikke en støtte....

De mener fx ekstra støtte i hjemmet eller andre tiltag, hvor det kan tænkes at du kan aflastes så du kan klare mere.

- dette er så kun af særlig betydning, hvis du har oplyst at du har problemer omkring barn og fx arbejdsevne. Eller barnet på en eller anden måde, tager din energi, så du ikke kan fungerer normalt.

Man skal SÅDAN passe på med at nævne noget med sine børn overfor kommunen, de er der pr omgående hvis de bare LUGTER der er en mulighed for, at ens børn/barn indirekte er skyld i at man enten ikke kan fungerer arbejdsmæssigt, eller på hjemmefronten, efter et evt job.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 19:45   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det du har brug for er et stykke papir fra din søns sagsbehandler på at han er korrekt og optimalt støttet op om.

Ifølge handikaplovgivningen skal der gives støtte, så man kompenseres for handikappet, og det derved ikke får indflydelse på familiens formåen.. så man ligestilles med andre familier.

Det er vigtigt at du får papir på at I er kompenseret, og derved ligestilles med en alm. familie.. og at barnet derved ikke er årsag til at din erhvervsevne nedsættes..

For ellers giver de afslag ud fra princippet om at din erhvervsevne først endeligt kan vurderes når dit barn er flyttet hjemmefra..

De er benhårde og vildt urimelige..

For selvfølgeligt er man påvirket af at man har et handikappet barn, og det ændrer sig ikke når de flytter hjemmefra, tvært imod..

Med optimal støtte tænker de korrekt skoleplacering, barnepigestøtte, weekendaflastning..

De var meget interesserede i at jeg fik weekendaflastning, for det er sådan en fin, nem målestok - så jeg måtte bruge en masse energi på at overbevise dem om at det ville belaste mig mere end aflaste..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 19:49   #6
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Der er aldrig nævnt noget om mine børn. Ud over at jeg trives bedre efter jeg har fået børn pga strukturen herfra.

Der er aflastning i hjemmet 10 timer pr måned. Ekstra hjælp i skole. Han er afsluttet i psykiatrien osv.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 19:56   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen, så er det bare de ting der skal indhentes til sagen, så de kan se, at du har fået hjælp til din søn og der ikke er flere ''hængepartier'' (læs: andet der står i vejen til arbejdsmarked) på hjemmefronten.

De er bindegale.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 19:56   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jamen det er fint, du har fået skriftlig besked om de forskellige støttetildelinger, det er den slags du skal give din sagsbehandler.

Hvis du ikke lige kan finde dem, beder du bare om nye kopier fra hans sagsbehandler..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 20:01   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du må bare ikke tage det personligt (selvom det er svært!), men det afsnit 6 er mere tiltænkt dem der IKKE har fået hjælp til fx syge børn, og som dermed SKAL have hjælp, for at højne deres chancer mht arbejdsevne.

Ser ud som om du er dækket godt ind, og at de bare skal have samlet de oplysninger, så de kan dokumenterer, at du er udredt mht din søns problemstillinger og, at du er blevet tilbudt den fornødne hjælp.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2013, 20:10   #10
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Okay
Jeg håber i hvert fald, for synes bi er dækket ret godt ind mht hjælp. Vi har deltaget i 6 mdr intensiv undervisning med henblik på bedre samspil mellem barn og forældre.
Vi har fået ham udredt i børnepsyk i Århus, hvor han ligeledes gik i skole hos dem i 2 mdr. Så de kunne vurdere ham helt korrekt. Vi har stor samarbejde med skole, familieafdelingen og SFO. Kan ikke rigtig se hvad de mere vil gøre i hvert fald
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp lige et spøgsmål skivehansen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 29-11-2012 09:27
Jeg er meget forvirret.........Hjælp stinni Alt det andet 11 20-11-2011 21:42
§ 17 ansøgning Forvirret hjælp LUM Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 41 01-11-2011 22:33
er forvirret over hjælp til bil og invalidebil! hboegelund Alt det andet 3 20-10-2010 21:08
Hjælp - forvirret Fussen Spørgsmål ang fleksjob 8 29-10-2008 11:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension