K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2007, 11:19   #21
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Hahaha, vi må holde kursus i, at komme til at ligne rigtige førtidspensionister, flexer osv. Sådan nogle extrem make-overs, haha....

Og så når man har fået pension, så burde man måske gå rundt med armbind, ligesom de blinde eller jøderne under anden verdens krig, bare så "de almindelige" mennesker kan gå en bue uden om os?

Jeg ser også en del tv, men jeg synes nu tit at hvis der bliver lavet dokumentar/film eller lign. så finder man lige de mest smadrede (rent udseende mæssigt) mennesker, som regel med et narko eller alkohol misbrug, der er førtidspensionister. Så det er vel ikke så mærkeligt at de fleste tror, at sådan ser pensionister ud. Men sagsbehandlere burde da vide bedre?
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2007, 11:36   #22
Nefer
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Indlæg: 35
Styrke: 17
Nefer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Antoniette Se meddelelser
Hahaha, vi må holde kursus i, at komme til at ligne rigtige førtidspensionister, flexer osv. Sådan nogle extrem make-overs, haha....

Og så når man har fået pension, så burde man måske gå rundt med armbind, ligesom de blinde eller jøderne under anden verdens krig, bare så "de almindelige" mennesker kan gå en bue uden om os?

Jeg ser også en del tv, men jeg synes nu tit at hvis der bliver lavet dokumentar/film eller lign. så finder man lige de mest smadrede (rent udseende mæssigt) mennesker, som regel med et narko eller alkohol misbrug, der er førtidspensionister. Så det er vel ikke så mærkeligt at de fleste tror, at sådan ser pensionister ud. Men sagsbehandlere burde da vide bedre?

Det gør nogle af dem vel også.
Jeg har min egen private statistik over sagsbehandlere. I løbet af de sidste 5 år har jeg haft 13 forskellige. De 3 har været himmelråbende dumme og lavet grove fejl. 3 har været rigtigt søde, og resten har været hverken eller.


Den første grumme undlod at skrive i mine papirer, at hun havde givet mig lov til at skifte til en anden overbygning på universitet. Da en mere pligtopfyldende en gik mine papirer igennem, så det ud som om, jeg havde skiftet uden at få lov, og havde hun ikke trået på mig, kunne de have stoppet min revalidering og gjort mig tilbagebetalelsespligtig.

Nr. 2 grumme mente, hun kunne diagnosticere mig bedre end 2 overlæger fra Rigshospitalet. Selvfølgelig havde jeg da ikke en bindevævssygdom, der var da tydeligvis tale om en depression.

Nr. 3 lovede at starte en sag om fleksjob for mig og ville ringe tilbage til mig samme dag med nogle detaljer. Da der var gået 14 dage, uden at jeg havde hørt fra hende, ringede jeg for at tjekke op på det, og det vidste sig, at hun end ikke havde lavet en dyt. Hun havde end ikke skrevet i min sag, at hun havde mødt mig, og de har noteringspligt!

De tre søde har derimod hjulpet mig på alle tænkelige måder. Støttet helt og holdent op om mig, og jeg har haft følelsen af, at de har været bag mig 100% og mere til.
De sidste har bare gjort deres job, hverken mere eller mindre. Ikke nogen fejl, men heller ikke noget ekstra omsorg eller hjælp.


Når jeg gør status, ser jeg det altså som om, at det store flertal af dem, har det som et helt alm. job. Klienten er en sag, der skal ekspederes, og det sker. Et fåtal er aldeles inkompente og burde ha' et stort spark bagi, nogle er menneskelige og laver fejl (og nogle af disse er søde og indrømmer fejlen, andre er idioter og gør ikke) og et fåtal i den anden ende gør mere, end de er forpligtet til.

Mon ikke man kan lave en lignende statistik over de fleste jobtyper?
Nefer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2007, 19:39   #23
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Lige en update på tråden

Det endte med sovepiller.

Derudover er jeg begyndt på ny medicin, Lamotrigin. Dette skulle kunne hjælpe mod depression ifb. min bipolare diagnose.

Sovepillerne har jeg prøvet i en uges tid nu, med ret dårlige resultater. Jeg bliver ikke træt, nærmere det modsatte og oplever en ret ustabil søvn.

Jeg er begyndt hos kommunens psykolog - det forvirrer mig at jeg nu har gang i en sagsbehandler, psykiater, egen læge, psykolog, arbejdsleder på arbejdsprøvningsstedet. Jeg kan bedst beskrive det som at jeg havde en god gryderet på lavt blus, som nu er ved at blive ødelagt af for mange kokke
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2007, 11:51   #24
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Jeg føler med dig Mokkasine, det er ikke let at være den gryderet. Kan godt forstå hvis det forvirrer dig. Prøv at tage en dag af gangen og en ting af gangen. Lav ikke møder med alle "kokkene" på samme dag.

Nu ved jeg ikke hvad det er for nogle sovepiller du har fået, men som regel skal man kun tage dem over kortere perioder, ellers aftager virkningen også.

Hvordan går det med din nye medicin? Virker den bedre mod din depression?

Held og lykke :-)
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2007, 22:43   #25
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Hej Antoinette.

Tak for svar og råd

Sovepiller, narhjjjj ikke til mig, jeg er stoppet med dem igen, da de ikke havde den ønskede virkning.
Men et forsøg er vel også dømt til at mislykkes, når jeg ikke føler, jeg er med i det.

Den ny medicin kommer først til at virke i løbet af et par uger eller 4, jeg har gode forventninger til det, samtidig har jeg stadig min "gamle" medicin at holde mig til.'

Du har ret, jeg må prøve at tage tingene, som de kommer. Jeg er ikke tålmodig og har læst om folk, som er blevet helt glemt i systemet og endt på kontanthjælp. Jeg har talt med mennesker, som har måttet gå fra hus og hjem og jeg forstår ikke, hvordan de kommer videre fra det.

Jeg kender mig selv og min lidelse godt nok til at kunne se at DET kan jeg ikke klare, så derfor bliver jeg frustreret.

Der er jo mange mennesker i gang for at få mig arbejdsprøvet, gud hvor bliver ressourserne brugt på en underlig måde
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2007, 12:03   #26
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Hej Mokkasine.

Ja det er ikke helt nemt med de piller (jeg har selv prøvet mange forskellige slags), især ikke når man skal skifte fra det ene til det andet og så vente ca. en måned for at se om det omhovedet virker. Jeg krydser fingrer for at din nye medicin virker for dig.

Der er heller ikke noget at sige til at du bliver utålmodig med den langsommelige sagsbehandlings tid. Den kan drive en hver til vanvid. Man kan jo gå rundt i flere år, uden at vide om man er købt eller solgt, ikke ane hvad ens fremtid skal bringe. Det er dybt frusterende. Og når man er syg, så kan man jo heller ikke bare komme ud af det, man sidder ligesom i saksen, hvis du forstå hvad jeg mener? Man er jo afhængig af at kommunen udbetaler penge.

Jeg var også på revahus og kom i arbejdsprøvning, der var ingen vej uden om, selvom jeg var møg syg. Men jeg tænkte også, jamen fint nok, så lad mig da komme i arbejdsprøvning, så kan kommunen jo selv se, at jeg ikke kan klare det. (Det gik heller ikke, og i dag er jeg på pension).
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2007, 13:48   #27
ann
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2005
Indlæg: 23
Styrke: 19
ann er ny på vejen
hej
jeg er i samme sitiuation,jeg har også fået at vide,at jeg bare skal sætte mit medicinforbrug op,selvom min læge stærkt har frarådet det.
samtidig er jeg blevet truet med,at hvis jeg sygemelder mig ,mens jeg er på ledighedsydelse fordi jeg har vanvittige smerter,kan jeg risikerer at ende på kontanthjælp,det kan jeg ikke forstå.
jeg skal starte på et kursus,men kan ikke som jeg har det nu
ann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2007, 18:12   #28
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Antoniette Se meddelelser
Hej Mokkasine.

Ja det er ikke helt nemt med de piller (jeg har selv prøvet mange forskellige slags), især ikke når man skal skifte fra det ene til det andet og så vente ca. en måned for at se om det omhovedet virker. Jeg krydser fingrer for at din nye medicin virker for dig.

Der er heller ikke noget at sige til at du bliver utålmodig med den langsommelige sagsbehandlings tid. Den kan drive en hver til vanvid. Man kan jo gå rundt i flere år, uden at vide om man er købt eller solgt, ikke ane hvad ens fremtid skal bringe. Det er dybt frusterende. Og når man er syg, så kan man jo heller ikke bare komme ud af det, man sidder ligesom i saksen, hvis du forstå hvad jeg mener? Man er jo afhængig af at kommunen udbetaler penge.

Jeg var også på revahus og kom i arbejdsprøvning, der var ingen vej uden om, selvom jeg var møg syg. Men jeg tænkte også, jamen fint nok, så lad mig da komme i arbejdsprøvning, så kan kommunen jo selv se, at jeg ikke kan klare det. (Det gik heller ikke, og i dag er jeg på pension).
Tak for de krydsede fingre

Jeg forstår hvad du mener, det er en i forvejen ydmygende situation at stå i (at modtage sygedagpenge), det er det ihvertfald for mig og jeg kan godt tro en sagsbehandler er klar over dette og ved man kan være nem at kanøfle.

Jeg har netop læst bogen "Syge i tvangsarbejde", som varmt kan anbefales til andre i samme situation:

http://apk2000.dk/netavisen/artikler...ngsarbejde.htm

Den kan købes (billigt) via iBooks. Ca. 200,- kr

Hvor længe var du i arbejdsprøvning?

Tak for dit svar
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2007, 18:18   #29
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ann Se meddelelser
hej
jeg er i samme sitiuation,jeg har også fået at vide,at jeg bare skal sætte mit medicinforbrug op,selvom min læge stærkt har frarådet det.
samtidig er jeg blevet truet med,at hvis jeg sygemelder mig ,mens jeg er på ledighedsydelse fordi jeg har vanvittige smerter,kan jeg risikerer at ende på kontanthjælp,det kan jeg ikke forstå.
jeg skal starte på et kursus,men kan ikke som jeg har det nu
Sikke en kedelig situation. Jeg ved desværre ikke hvordan reglerne er omkring ledighedsydelse/kontanthjælp, men at sætte dit medicinforbrug op kan kun være en kortsigtet løsning.

Det ved du selv, men det ved de kloge ikke!

Et eller andet sted tror jeg også kommunen er ligeglade med, hvad ens egen læge siger. De har deres kvoter og diagrammer og her har du så bare at indpasse dig.

Jeg håber, der er andre her, som kan hjælpe dig med dit spørgsmål

Hilsen mokkasine/som selv er hunderæd for at ryge på kt hjælp.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2007, 21:37   #30
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af ann Se meddelelser
hej
jeg er i samme sitiuation,jeg har også fået at vide,at jeg bare skal sætte mit medicinforbrug op,selvom min læge stærkt har frarådet det.
samtidig er jeg blevet truet med,at hvis jeg sygemelder mig ,mens jeg er på ledighedsydelse fordi jeg har vanvittige smerter,kan jeg risikerer at ende på kontanthjælp,det kan jeg ikke forstå.
jeg skal starte på et kursus,men kan ikke som jeg har det nu
ann det var da det mest absurde og vanvittige jeg nogensinde har hørt, jeg er sygemeldt pt jeg er på ledighedsydelse og jeg har intet hørt om sådanne ting ..
Hvem er det der vil have du skal sætte din medicin op ?

er det jobkonsulent eller sagsbehandler ?

Du kan ikke risikere at ende på kontanthjælp hvis jeg var dig så ville jeg sørge for at skrive til den person der har oplyst dig om det, og bede vedkommen om at sende til dig på skrift at du kan ende på kontanthjælp efter hvilke lov og med hvilket belæg , samtidig skal du bede om at de skriver sort på hvidt at du skal have din medicin op...

jeg er som du ledig og jeg er sygemeldt fordi de netop ikke lige nu skal komme med hverken arbejde eller kurser da jeg pt ikke vil være i stand til nogen af tingene ...

jeg vil mene at det netop er vigtigt at man sygemelder sig når man er på ledighedsydelse da jobkonsulenterene jo ellers ikek vil kunne danne sig et klart overblik over din helbredstilstand og formåen...

Det ville da også være pudsigt hvis man pludeselig aldrig var syg fordi man ikke er i job,...

hold da kæft noget bavl at lukke ud af din kommune...

har du brug for hjælp til at skrive til din jobkonsulent eller sagsbehandler eller hvem det er der lukker det vrøvl ud, så skriv så skal jeg skrive et udkast til dig
hvis du havde været i fleksjob (som de jo har PLIGT til at hjælpe dig ud i) ja så ville du jo nu være på sygedagpenge


Stk. 4. Personer, der modtager ledighedsydelse efter stk. 1 og 2, bevarer ledighedsydelsen i perioder med sygdom eller barsel. Reglerne om opfølgning i forbindelse med modtagelse af dagpenge efter lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel finder tilsvarende anvendelse.

1) at personen ikke har et rimeligt tilbud om arbejde, jf. § 13,

2) at ledigheden ikke kan tilregnes personen selv

(1 og 2 er dem du er bevilliget ledighedsydelse efter )


og det vil så også sige at din kommune skal opfølge dig nøjagtigt som en hver anden der er sygemeldt på sygedagpenge
  Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
må min sagsbehandler tage tlf. kontakt til min læge?!?! louisesparadis Alt det andet 9 07-09-2013 00:07
Hvilke læge papirer skal sagsbehandler forholde sig til FibroMcs Alt det andet 11 25-06-2013 17:04
Må sagsbehandler se bort fra mine special læge papirer..?? FibroMcs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 19-04-2013 08:26
Er en social-læge og en læge-konsulent det samme ? Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 27-04-2012 09:58
Må sagsbehandler kontakte læge telefonisk og få en vurdering?? Heidi72 Alt det andet 10 29-02-2012 22:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension