K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-09-2007, 20:27   #11
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hej Benny

Har læst om din sag, kan godt forstå, du er ved at være fyldt op! Jeg tager hatten af for dit gå på mod, hvor er det stærkt!

Håber, tingene flasker sig for dig, det er helt urimeligt, som du er blevet behandlet.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2007, 10:07   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen hun priser sig jo i den grad selv som værende rigtig social ansvarsbevidst....
Så selvfølgelig gør hun noget ved sagen...ellers er det jo bare varm luft hun lukke ud....lige som hendes partifæller...

Jeg glæder mig ihvertfald til at se brevet og se hvad hun har tænkt sig at gøre ved det...så vi ved hvor vi har hende henne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2007, 15:46   #13
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up "Handicappet", om retten til at have et liv!

Brev afleveret d.d. kl.12,00: Lagt på siden kl. 15,50

Søborg d. 17.09.2007

Socialminister
Karen Jespersen
Holmens Kanal 22
1060 København K.

Benny Gerhard
Mørkhøj Bygade 4
2860 Søborg.

Kære Socialminister Se hjemmeside: www.Benny-G.dk

Jeg skriver til ministeren af nød og som en sidste udvej, da jeg som handicappet åbenbart ikke har nogen social sikkerhed i Gladsaxe Kommune, eller retssikkerhed ved domstolene?

Som jeg har oplevet det ved domstolene, tager byretsdommere og landsdommere kommunens og lægekonsulentens parti som fagligt dygtige instanser set i forhold til mig, en utilfreds handicappet mand der har lidt tort, og er blevet gjort unødigt mere handicappet på grund af kommunens løgne.
Dommerne undviger fra, at dømme i henhold til konsekvenserne af lægekonsulentens tilsidesættelse af tilstedeværende lægelige journaloplysninger, og som han kun har til opgave at oversætte.

Min bevisførelse er, at kommunens sagsbehandler har løjet om mit funktionsniveau i oplysningerne til kommunens lægekonsulent.
Lægekonsulenten har efterfølgende gjort opmærksom på, at der er en diskrepans i sagsbehandlerens oplysninger i forhold til min egen læges oplysninger i til sagen indhentede faktuelle journal-oplysninger, men han har i sin egenskab som læge valgt, at bruge sagsbehandlerens oplysninger hvis som han skriver, de ”er rigtige”?

De 2 tidligere socialministre har undveget fra, at gå ind i sagen i modstrid til nedenstående fil…

http://www.folketinget.dk/Samling/20...r_sv/S5030.htm

Citat: Når det drejer som om en lægekonsulent, der er ansat af kommunen, har kommunen indflydelse på, at lægekonsulenten som medarbejder udfører sit arbejde i overensstemmelse med de gældende retningslinier. Det er derfor kommunen som arbejdsgiver, der bør gribe ind, hvis en lægekonsulent ikke udfører arbejdet i overensstemmelse med jobfunktionen. På denne måde er der ingen forskel mellem f.eks. sagsbehandlere og lægekonsulenter. Citat slut:

I henhold til ovenstående citat er det kritisabelt, at socialministeren ikke har grebet ind, når det er kommunen der har stukket lægekonsulenten en fed løgn, der har kostet mig mit tidligere ellers så udmærkede fysiske helbred som handicappet.

Gladsaxe Kommune har vildledt lægekonsulenten, og han forholder sig ikke ”som firmaets mand” til sit aflagte lægeløfte som helbredende person. På det grundlag kan kommunen ikke ændre på det foreliggende. Kommunen vil ikke indrømme sine begåede fejl, og har domstolenes sympati herfor!

På dette grundlag håber jeg, at socialministeren vil gribe ind overfor Gladsaxe Kommune for groft magtmisbrug, og tilsidesættelse af sociale love og rettigheder mod en af kommunens handicappede borgere.

Jeg vil gerne omgående have foretaget og iværksat en tilsynssag mod Gladsaxe Kommune for grov overtrædelse af handicappedes menneskerettigheder.

Jeg mener således også at Gladsaxe Kommune omgående bør tilpligtes, at udrede en kontant á conto udbetaling mens tilsynssagen foregår, så jeg ikke udover mistet førlighed også mister mit hus.

PS: Jeg udbeder mig et hurtigt svar på, om ministeren vil gribe ind, eller jeg bør give op som planlagt.

Vedlagt kopi: Statusattest af 19. april 2000 fra Læge Finn Schlanbusch til Gladsaxe Kommune.
” ” Brev af 11.05.2000 fra Lægekonsulent Claus Bjerregaard til Lene Larsen.
” ” Brev af 25.03.2004 fra Læge Finn Schlanbusch til Gladsaxe Kommune.
” ” Brev af 07.09.2007 til Borgmester Karin Søjberg Holst, Gladsaxe Kommune.
” ” Brev af 28.05.2007 til Socialminister Eva Kjer Hansen.
” ” Kopi af Dom (Lægekonsulent) af 24. April 2007, og Redegørelse fra Retten Glostrup.

Venlig hilsen

Benny Gerhard

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 17-09-2007 kl. 15:53. Årsag: Glemt tekst.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2007, 11:43   #14
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Hej Benny

Velkommen til K10. Sikke en masse kampe du har kæmpet mod kommunen, og så samtidig med at du er syg. Og du kæmper stadig, det tager jeg hatten af for. Ikke engang advokater kan finde rundt i alle de regler, hvordan pokker skal syge mennesker så kunne?

Jeg blev selv kørt ned af en bilist da jeg var ude og cykle. Fik knust benet og slået hovedet, var sengeliggende i ca. 1 år (jeg fik ingen hjælp fra kommunen, suk. Først flere år efter fandt jeg ud af at jeg var berettiget til at have hjælper. Jeg måtte tigge og bede mine forældre om de ikke nok ville handle ind, så jeg kunne få noget mad). Er nu blevet førtidspensionist pga. dette uheld, og skal leve som invalid resten af mine dage. Bilisten, som indrømmede at det var hans skyld, fik en bøde på ca. 600 kr. (hvad der svarede til en parkeringsbøde) og det var det. Da jeg ringede til politiet for at høre om han skulle i retten osv., fik jeg blot at vide at sagen var lukket, og der var ikke noget jeg kunne gøre. Bilisten blev ikke engang testet for alkohol.

Er det retfærdighed?

DK´s retssystem fungerer ikke.
DK´s velfærdssystem fungere ikke.
DK´s sundhedssystem fungere ikke.

Blot mine erfaringer.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2007, 15:24   #15
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Antoniette Se meddelelser
Hej Benny

Velkommen til K10. Sikke en masse kampe du har kæmpet mod kommunen, og så samtidig med at du er syg. Og du kæmper stadig, det tager jeg hatten af for. Ikke engang advokater kan finde rundt i alle de regler, hvordan pokker skal syge mennesker så kunne?

Jeg blev selv kørt ned af en bilist da jeg var ude og cykle. Fik knust benet og slået hovedet, var sengeliggende i ca. 1 år (jeg fik ingen hjælp fra kommunen, suk. Først flere år efter fandt jeg ud af at jeg var berettiget til at have hjælper. Jeg måtte tigge og bede mine forældre om de ikke nok ville handle ind, så jeg kunne få noget mad). Er nu blevet førtidspensionist pga. dette uheld, og skal leve som invalid resten af mine dage. Bilisten, som indrømmede at det var hans skyld, fik en bøde på ca. 600 kr. (hvad der svarede til en parkeringsbøde) og det var det. Da jeg ringede til politiet for at høre om han skulle i retten osv., fik jeg blot at vide at sagen var lukket, og der var ikke noget jeg kunne gøre. Bilisten blev ikke engang testet for alkohol.

Er det retfærdighed?

DK´s retssystem fungerer ikke.
DK´s velfærdssystem fungere ikke.
DK´s sundhedssystem fungere ikke.

Blot mine erfaringer.
Kære Antoniette

Du må ikke kalde mig syg - fordi jeg lever i et sygt samfund - jeg er heldigvis "kun" handicappet! (jeg ved du ikke mener noget med det)

Ofrenes "retssikkerhed" eksisterer ikke.

Spritbilisten der invaliderede mig, havde en spirituspromille på 1,76.

Da der var gået et år blev han frikendt for "skylden" og fik en bøde på 9.000 kroner, da han ifølge statadvokaten og rigsadvokaten ikke kunne forventes, at blive fundet skydig?

Jeg skulle for at få erstatning, anlægge et civilt søgsmål. Jeg fandt selv frem til 9 vidner til ulykken, da jeg 1½ år efter ulykken kunne skrive på maskine med en finger. (politiets arbejde).

Jeg vandt retssagerne i byretten og ved landsretten, efter 5½ års kamp.

Antoniette: Politiet kan ikke bare lukke en sag og give bilisten en bøde, fori han har erkendt, at det er hans skyld "og sige", at der ikke er noget at gøre!

Du skal i det mindste henvises, til et cvivilt søgsmål. Det drejer sig om en estatning for påført skade som bilisten har erkendt, at han er skyldig i.

Ha det godt.

Benny Gerhard

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 18-09-2007 kl. 15:30. Årsag: Skivefejl. (jeg er handicappet)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2007, 15:54   #16
bjs3
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2007
Lokation: rødekro
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
bjs3 er ny på vejen
ja man må håbe at karen jespersen er klogere end forgængeren
det er snart flovt at bo i en bananstat som danmark, men det bliver sikkert værer efter et kommende valg
bjs3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2007, 10:01   #17
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard Se meddelelser
Kære Antoniette

Du må ikke kalde mig syg - fordi jeg lever i et sygt samfund - jeg er heldigvis "kun" handicappet! (jeg ved du ikke mener noget med det)

Ofrenes "retssikkerhed" eksisterer ikke.

Spritbilisten der invaliderede mig, havde en spirituspromille på 1,76.

Da der var gået et år blev han frikendt for "skylden" og fik en bøde på 9.000 kroner, da han ifølge statadvokaten og rigsadvokaten ikke kunne forventes, at blive fundet skydig?

Jeg skulle for at få erstatning, anlægge et civilt søgsmål. Jeg fandt selv frem til 9 vidner til ulykken, da jeg 1½ år efter ulykken kunne skrive på maskine med en finger. (politiets arbejde).

Jeg vandt retssagerne i byretten og ved landsretten, efter 5½ års kamp.

Antoniette: Politiet kan ikke bare lukke en sag og give bilisten en bøde, fori han har erkendt, at det er hans skyld "og sige", at der ikke er noget at gøre!

Du skal i det mindste henvises, til et cvivilt søgsmål. Det drejer sig om en estatning for påført skade som bilisten har erkendt, at han er skyldig i.

Ha det godt.

Benny Gerhard
Hej Benny.

Det var nu ikke min mening at såre dig, ved at skrive syg istedet for handikappet.

Det er helt grotesk at spritbilisten ikke blev fundet skyldig. Uh sådan noget kan virkelig få mit pis i kog. Jeg er glad for at du vandt retsagerne, det må have været en lang og sej kamp. Bare det at finde vidnerne og få dem til at sige hvad de har set, det må have været svært.

Mødte du den person som kørte dig ned?

Et ½ år efter ulykken fik jeg fat i en advokat, fordi jeg ikke kunne overskue hvad jeg skulle stille op med forsikringen og ikke anede hvordan man søgte erstatning. Desværre var denne advokat ikke meget bevendt (et rigtigt dumt svin, for at sige det meget pænt!), og han sagde at jeg ikke kunne trække bilisten i retten og at jeg nok havde set for mange amerikanske tv- serier! Han mente heller ikke at jeg kunne få noget som helst i erstatning.

Efter yderligere forviklinger og tid, skiftede jeg til en anden advokat, som omsider tog min sag alvorligt og der blev sendt papirer til arbejdsskadestyrelsen og jeg blev sendt til div. læger efter speciallægeerklæringer osv. Desværre fik denne advokat nyt job i Kbh, så jeg måtte have advokat nr. 3 på min sag. Fra en mén grad på INGENTING kom den op på 8 %, men det nægtede jeg at godtage, så kom den tilsidst op på 25 %, og det sagde jeg ja til, fordi jeg ikke orkede at kæmpe mere. Sagen varede i ca. 4½ år og jeg var helt nedkørt. Jeg ved nu, at mengraden burde være meget højere, da jeg i dag slet ikke kan arbejde og er blevet førtidspensionist pga. ulykken.

Jeg fik kun erstatning for méngrad og lidt svige og smerte. Jeg fik intet for tabt arbejdsfortjeneste (fordi jeg 14 dage før, var påbegyndt en ny uddannelse og var på SU), mine psykolog og fysioterapi regninger blev heller ikke erstattet.

Nå jeg må heller stoppe her.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2007, 12:05   #18
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Antoniette Se meddelelser
Hej Benny.

Det var nu ikke min mening at såre dig, ved at skrive syg istedet for handikappet.

Det er helt grotesk at spritbilisten ikke blev fundet skyldig. Uh sådan noget kan virkelig få mit pis i kog. Jeg er glad for at du vandt retsagerne, det må have været en lang og sej kamp. Bare det at finde vidnerne og få dem til at sige hvad de har set, det må have været svært.

Mødte du den person som kørte dig ned?

Nå jeg må heller stoppe her.

Hej Antoniette

Jeg blev ikke såret, der skal mere til. Jeg skulle bare lige føre mig frem!

Ja, jeg mødte bilisten i byretten.

Da han blev frikendt for skylden, var det hans forsikringsselskab jeg var oppe imod, så han var kun med som vidne.

Det er uretfærdigt, at jeg skal slås mod et forsikringsselskab når han er dømt (bøde) som spritbilist.

Det var helt afgørende for mit sagsforløb, at jeg ikke havde slået hovedet og således var i stand til at skaffe vidner - når politiet ikke ville!

Men, jeg var stærkest.


Jeg må sige, at du også har haft dit at slås med.

Ha' det godt.

Benny Gerhard
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2007, 15:43   #19
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
"Handicappet", om retten til at have et liv!

Det har jeg ikke prøvet før!

At få bekræftet modtagelse af brev fra en Socialminister.



Citat:

Socialministeriet

Ministersekretariat
Holmens Kanal 22
1060 København K

19.september 2007

Socialminister Karen Jespersen har bedt mig takke for Deres brev, som hun modtog den 17 september 2007. Deres brev vil blive besvaret snarest muligt.


Med venlig hilsen

Line Klarskov Jensen
Ministersekretariatet

Citat slut:

Lad os håbe på, at det er en positiv udmeldelse?

Benny Gerhard

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 21-09-2007 kl. 15:47.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2007, 15:51   #20
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hej Benny

Du vil få svar !

Og jeg håber inderligt.... HURTIGT...

hold modet højt
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension