K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-09-2006, 13:45   #1
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
Bistandshjælp når man er gift

Jeg går og tænker meget over hvad der sker, hvis min sag bliver trukket i langdrag og de smider mig på bistandshjælp. Jeg mener ikke jeg kan få noget, når jeg er gift, men jeg mener at have set en paragraf et eller andet sted om, at man kan få et eller andet beløb, når man er gift og har fået sygeløn. Er der nogen der ved noget om det?

Jeg skal i prøvning på et reva - center. Jeg har lige fået et skema, hvor der står, at målet med prøvningen er at blive afprøvet i forhold til et hvert erhverv. Delmålet er om det er hensigtmæssigt med yderligere revalidering. Jeg er revalideret i fem år oh har fået en udannelse som pædagog.
Jeg synes, der skal stå under målet at det også er en klaring over om jeg kan klare at arbejde under & 28 eller jeg skal visiteres til et fleksjob. Tror i ikke det er vigtigt at holde fast i det, da det var det der var målet sidst jeg var i arbejdprøvning. Det er som om de ikke mere vil høre noget om det fleksjob.
Jeg vil ikke skrive under før det er rettet, men sidder alligevel og tænker om det nu også er nødvendigt at skrive dette.

Jeg vil være glad, hvis der er nogen, der ved noget og kan svare mig.

Bea

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2006, 16:48   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Bistandshjælp når man er gift

Bea kan ikke lige på stående fod huske hvad der er hvad

men jeg ved at falder du for sygedagpengegrænsen og bevilliges fleks, så er der en § der hedder 74I som man kan få som en lille hjælp.

Kan det være den du tænker på ?


Citat:
Jeg synes, der skal stå under målet at det også er en klaring over om jeg kan klare at arbejde under & 28 eller jeg skal visiteres til et fleksjob. Tror i ikke det er vigtigt at holde fast i det, da det var det der var målet sidst jeg var i arbejdprøvning. Det er som om de ikke mere vil høre noget om det fleksjob.
jeg ved ikke om det er nødvendigt at holde på at det skal skrives , da jeg i sin tid blev arbejdsprøves stod der det samme i mine papir som i dine, der lavde de del rapporte, en af dem lød at de ikke mente at der var evne og helbred tilbage til normalt arbejdsmarkede, heller ikke med §28 dernæst kom den næste rapport om at de ikke heller mente at jeg ville kunne varetage en revalidering pga hukommelse og koncentration i pressede situationer.. Og derfor konkluderede de at et fleksjob var det rigtige med skånebehov sådan at job og sygdomme kunne harmonere og give mig selvforsørgelse...

Det er godt nok fem år siden, men jeg kan forstille mig at det stadig er den vej de arbejder...

Citat:
Jeg vil ikke skrive under før det er rettet, men sidder alligevel og tænker om det nu også er nødvendigt at skrive dette.
Du kunne prøve at lade en bemærkning falde om det, når du starter i arbejdsprøvning de må om nogen vide hvordan de udarbejder sådan en rapport..

Og det er jo ikke kun at de skriver at de mener at du kan det og det. . de skal også kunne argumentere for det...
Nøjagtig som kommunen skal kunne dokumentere at der ikke er anden udvej tilbage end fleksjob.. der er jo strammet gevaldigt op over for kommunerne og deres dokumentation .. så det kan godt være derfor at du føler at det lige pludseligt føles som om de ikke rigtig vil den vej mere...

Jeg håber at det hele flasker sig for dig . og at du kommer til et godt arbejdsprøvningsted

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 05-09-2006, 20:00   #3
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: ang bistandshjælp

Jeg vil give dig en meget nedslående besked, bare så du er forberedt. Jeg kom på kontanthjælp da jeg faldt for sygedagpengeperioden. Kommunen skulle have alle vores faste udgifter dokumenteret. Jeg fik hjælp efter hvor meget min mand tjente. Han skulle aflevere sine lønsedler. En måned fik vi 800 kr og en anden 8000. Det var meget ydmygende men du skal ikke finde dig i det. Hvis det værste sker, så ank afgørelserne til ankenævnet hvis du føler dig forkert behandlet. Held og lykke.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2006, 15:12   #4
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Bistandshjælp når man er gift

Hej Hejdien og Susanne

Jeg ved ikke om det er paragraf 747, men jeg kan huske at der stod som overskrift. "Til dem der er gift og ad den grund ikke kan få bistandshjælp". Jeg har forstået det på den måde, at hvis jeg mistede min sygepenge og ikke kan få bistandshjælp, var det et et beløb, ( under bistandshjælp)jeg kunne få alligevel.

Jeg skrev endda paragraffen ned, men kan ikke finde den.

Min mand tjener rinmelig godt lige nu, men skal på efterløn til marts og så kan han ikke forsørge mig.

Jeg er forberedt på det værste, og jeg anker også afgørelsen, det kan du regne med. Jeg er stadig i fagforeningen og vil bruge deres juridiske rådgivere til og hjælpe mig.

Jeg håber at komme i en god arbejjdprøvning så hurtig som mulig. Jeg har fået sygepenge i et år så.........

Tak for jeres svar.

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2006, 19:33   #5
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Bistandshjælp når man er gift

Hvis du har fået sygedagpenge i et år, og du er under afklaring, kan dine sygedagpenge forlænges i op til 2 gange 13 uger jf. Dagpengelovens § 22 stk. 1 nr. 3 (eller også er det nr. 2 kan ikke lige huske det). Hvis de stopper dine sygedagpenge, er det også fordi de har truffet en afgørelse herunder om du er berettiget til revalidering eller fleksjob. Hvis du er berettiget til fleksjob får du ledighedsydelse, og under revalidering får du revalideringsydelse.

Såfremt kommunen fx mener at du kan stå til rådighed på ordinære vilkår, har du muligheden for at stille dig til rådighed i din a-kasse og få a-kasse dp. Hvis du ikke mener du kan det, så er der kun kontanthjælpen tilbage. Hvis i er ikke-forsørgere, altså uden børn eller børn over 18 år, kan i tilsammen få brutto ca. 20.000 kr om måneden.
Hvis din mand tjener over 20000 kr. brutto om måneden kan du ikke få supplerende kontanthjælp, og der er ingen andre ydelser man kan få.

Ydelsen efter § 74i - særlig ydelse, får man hvis man er visiteret til fleksjob, ikke er berettiget til ledighedsydelse og ikke kan få kontanthjælp grundet sin ægtefælles indtægter.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Helt ny med Bistandshjælp, hjælp/råd søges Kio Alt det andet 15 11-04-2012 15:37
gift eller ikke gift tjele88 Alt det andet 4 15-02-2012 11:10
dagpenge udløber og dernæst evt. bistandshjælp enborger Dit og Dat 6 29-01-2012 11:52
Bistandshjælp .. Gaaab Dit og Dat 18 08-08-2011 13:21
gift på ftp nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 27-07-2011 11:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension