K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2011, 12:29   #21
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sibt Se meddelelser
Og så må det være op til domstolene, om der i aktuelle sag, overhovedet er nogle undskyldninger for voldelig adfærd, som en "lille" ansat i det offentlige har været udsat for - umiddelbart kan JEG ikke finde den mindste lille undskyldning.
Det ser ud til at psykisksyge i stedet for en behandling skal få et fængselsophold, men der er jo hellere ikke flere pladser i de danske fængsler…….
http://politiken.dk/indland/ECE11948...ner-af-fanger/
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 13:21   #22
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Det ser ud til at psykisksyge i stedet for en behandling skal få et fængselsophold, men der er jo hellere ikke flere pladser i de danske fængsler…….
http://politiken.dk/indland/ECE11948...ner-af-fanger/
Tak for linket. Men jeg ser ikke specifikt at psykisk syge er nævnt i forbindelse med fængsling af folk.

I virkeligheden syntes jeg det er en svær debat, og svært at tage stilling til. Èt sted er det urimeligt at forholdene for mennesker i det danske fængselssystem ikke er optimale - på den anden side, så skal vi jo have en form for straffesystem. Jeg ved da, at hvis noget overgår mig og mine, fordi folk ikke kan styre tilbøjligheder eller vrede, f.x hvis mine børnebørn bliver udsat for sexuhyrligheder/mord eller bliver skudt ved en fejl i en bandekrig (forbrydelser mod børn og andre uskyldige ses flere gange hvert år) så ville jeg ikke være det mindste forstående eller overbærende - i alt fald ikke lige i øjeblikket, om nogen sinde.

Psykisk syge hører ikke til i et almindeligt fængsel, og så vidt vides så er de allerfarligste også indsat i et specielt fængsel/behandlingssted (sikringsanstalter) hvad skulle man ellers gøre af dem der ikke kan hjælpes på almindelige afdelinger/fængsler? De kan jo ikke gå frit rundt i samfundet til skade for alt og alle incl. dem selv.

Men det er en anden debat, i denne tråd er det en offentlig ansat der får smidt/kylet en stol i hovedet, hvilket absolut ikke er i orden. Folk må, efter min mening, tage et ansvar kan de ikke tackle vrede anderledes end at gribe til vold.

Intet kan mere overraske mig, det værste er, at man udmærket, i mange år, har vidst hvor det hele bærer hen, når man vedblivende skal spare og spare - vi kan "takke" den nuværende regering for meget, men må heller ikke glemme, at de er valgt demokratisk af det danske folk. Lad os håbe på et regeringsskifte, selv om jeg personligt tror, at det ikke vil ændre det fjerneste alligevel.

Og dèt sagt, af mig der altid har stemt rødt.

Sidst redigeret af sibt; 17-02-2011 kl. 13:27.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 13:46   #23
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Vold er aldrig i orden.

Skal vi ikke lige forestille os at hver gang en Sber træder over stregen, så falder der en dummeflad, hver gang Støjberg lyver, så falder der en dummeflad.

Vil de så blive ved??
Det er slet ikke det, det handler om
Det handler om at et menneske kan presses så langt ud, at man ikke længere har kontrol over, hvad man gør. Affekthandlinger
Domstolene anerkender jo selv denne tilstand, og dømmer anderledes i forhold til hvis en gerning var begået med fuldt overlæg

Det er jo ganske, ganske forfærdeligt, hvis en sagsbehandler - et menneske, der bare udfører sit arbejde - skal opleve en voldelig handling, som gør at vedkommende selv skal til at slås med f.eks angst for at udføre sit arbejde. Som ikke længere vil kunne sove om natten. Som måske endda må opleve at blive langtidssygemeldt. Eller endda miste livet, som vi jo desværre har oplevet et par gange nu

Indiansummer og sibt
Det nytter simpelthen ikke at føre diskussionen på om hvorvidt sagsbehandleren har 'ret eller uret', for sagsbehandleren er bare et menneske, der udfører sit arbejde (nogle bedre/dårligere end andre). Man er nødt til at se på de vilkår, sagsbehandleren er ansat efter. Hvilke regler, de skal følge.
Så det er sagsbehandlerens CHEF, der skal have fokus her

Og hvem er chefen så? Det er jo folketingspolitikere, lokalpolitikere og embedsmænd - dem, der BESLUTTER hvordan man skal håndtere psykisk skrøbelige i det offentlige system (ikke at beslutte er også at beslutte)

Faktum er - som K10 er så godt et eksempel på - at det kræver et godt helbred og en stærk psyke at være syg i det offentlige system. Jeg får næsten lyst til at sige "Alle jer, der føler jer godt og grundigt kørt psykisk ned af at være i systemet, ræk hånden op". Hvis dette ikke var den virtuelle verden, ville vi se en skov af hænder

Systemet sparker til folk, der ligger ned. Og der er overhovedet ingen anstændighedsgrænse for, hvor meget eller hvor længe man vil blive ved med at sparke. Og folk knækker af det

Hvad gør man så, når en person (læs: OFFER) har nået til vejs ende, og handler i affekt? Man smider vedkommende i fængsel mm.
Hvad er oddsene for at denne person nu er seriøst selvmordstruet? Det er så bare ligegyldigt nu, fordi nu er denne person blevet en gerningsmand, fordi han har skabt et nyt offer

Man tillægger alt ansvar for gerningen på denne ene person. Som har handlet fordi han er kørt fuldstændig ned, og provokationerne bare ikke vil stoppe
Er der slet ikke nogen, der tænker 'psykisk vold' her??

Faktisk er jeg forundret over at vi ikke oplever flere situationer end, vi gør. For det er en tikkende bombe, man har skabt. På grund af den måde, systemet har valgt at håndtere psykisk sårbare mennesker på
Og på ganske skamløs og samvittighedsløs vis, vælger systemet at sætte sagsbehandlere - ganske almindelige mennesker, der har valgt deres arbejde, fordi de ønsker at hjælpe mennesker - i front i denne 'krig'. Og dermed gør dem til potentielle ofre overfor de borgere, som deres arbejdsgiver har ansat dem til at sparke til

Det er hele systemet, der er sygt. Men istedet for at forebygge, lader man det køre. Og når en person så knækker og det slår klik, lader man denne person bære hele skylden for det syge system. Lader det egentlige offer blive syndebuk

Jeg synes det er ækelt. Forfærdeligt ækelt
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 14:18   #24
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
det her er ikke for at forkligne noget noget osv.men lige frem slå eller sparke spytte true kaste stole osv eller enda slå en sagsbehandler i hjel så stopper vi sgu må og skal aldrig ske og med man er presses

Citat:
Og så må det være op til domstolene, om der i aktuelle sag, overhovedet er nogle undskyldninger for voldelig adfærd, som en "lille" ansat i det offentlige har været udsat for - umiddelbart kan JEG ikke finde den mindste lille undskyldning.
helt enig jeg kan heller ikek finde på en undskyldning og vil heller aldrig kunne fidne en ligeså snart vi snakke om det her.men nu ved vi desvære ikke helt hvad det gik ud på noget.der har fundet ud af det inu???


ja er vi alle sgu.men handler i bund og grund om selvkontrol og huske de er menesker også der er ansat til at opholde regler osv.havde de heller ikke opholdt reglerne havde også fået det avide.jeg er slev en der har været langt ude men aldrig gjord noget af det overstående.

tog min 25 pr at hpndtære min vrede bla.man kan altid sige det er politerkes skyld.tja det er sgu da også samfundet skyldt
.efter min mening.got hver gang der er en der får lad os sige tildskud til bil.vil der blive mindre i en allere slunken kasse

.så til sidst er der jo ikke mere tilbage af gi af.sådet er måske noget man skal huske næste gang man vil have noget til et eller andet.om man måske godt kunne vente eller helt undlade det.den der med loven siger jeg har lov krav osv ja kan godt være.men ang hjælp så er min mening det er også et område der kunne kigges på.

og ja jeg får selv hjælp til deverse ting fra komunen.som ble tildskud.betalt børnehave og fritidsklub.så jeg er skam heller ikke bedre.søgte skam også om tandlæge hjælp osv.fik så godt nok ikke

.derfor kan jeg også sige måske man skulle tænke lidt over det.også derfor jeg syntes at her er et sted der kunne kigges på m
en desvære tør ingen politerker ikke gøre/sige det for så ved de at de mister stemmer.


min personlige mening ang selve det med angreb på SBER vi kan altid peje figner det er ventre det er pia K skyldt lol nej det er ej.sådan har det være i ja de sidste 30 år hvis ikke længer jeg kan huske.og jeg personligt syntes hele systemet er blevet mere og mere mærkeligt med lvoe osv.alle sige det er deres skyld jammen så find da ud af ok prob være i 40 år hvorfor hvordan hvorledes hvad gik galdt.

meget undskyld jeg komme lidt meget off topic ligepludsligt
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 14:46   #25
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
sAGSBEHANDLERE

Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
desvære bliver det være og være jeg siger bre godt jeg ikke er andsat i jobcenter.eller er sagsbehandler de må ikke have det sjovt.og måske glemmer folk det mange gange i et raseri hvad ved jeg.man vil nok sige det er pgs reglerne osv men det er jo ikke deres skyld de er andsat ti lat overholde dem.gjorde de ikke det så var det jo også galdt.vi kommer nok desvære ti lat høre mere og mere til den slags.læste i nordjyske stifttidene at bla ålborg regner med mere af den slag i de næste år pga kurven var vendt eller sådan noget skrev de
Nu, er det jo heldigvis ikke alle sagsbehandlere, der er nogle dumme s..., men der er et par stykker ind imellem, og gud ved hvor mange af os her på sitet, der ikke har mødt en enkelt eller to af den ubehagelige type.

Husker selv tilbage til sommeren 2007, hvor jeg var i arbejdsprøvning med henblik på fleksjob. (efter afslag på FP på en §17) Ved hver eneste opfølgningsmøde med SB, sad jeg og krummede tæer af angst for pågældende SB ér. Jeg vidste aldrig, hvad hun kunne finde på, at slynge ud af ondskabsfuldheder.

Den ene gang råbte hun ind i hovedet på mig og sagde, "AT HVIS IKKE JEG KU´KLARE ET FLEKSJOB, SÅ KU JEG VÆRSGO AT FORBLIVE PÅ KONTANTHJÆLP, TIL JEG FYLDTE 67.

En anden gang, vedblev hun at at nidstirre mit hår, og kom med billige kommentarer om, at jeg sandelig godt nok var blevet MEGET korthåret.
Hvad hun ikke vidste var, at jeg forinden mødet, havde klippet mit hår med maskinen, og det resulterede i at kamstillingen røg ud af kurs, så jeg blev s..... godt nok korthåret. Men behøvede hun virkelig, at træde så voldsomt i det. Det var jo pga den dårlige økonomi, jeg ikke havde råd til at gå til frisøren. ( kontanthjælp på 4.år og forsørger til en teenager)

Jeg var noget hidsig og indigneret under mødet, kunne slet ikke samle mig, om
det jeg egentlig var der for. Må indrømme, at jeg mest af alt havde lyst til at vappe damen SÅDAN EN PÅ SKRINET, men det gjorde jeg heldigvis ikke.

Men jeg forstår sgu godt, ham med stolen. Der skal et ualmindeligt godt helbred til at være underlagt kommunens favntag!
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 15:37   #26
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pedro Se meddelelser
Må indrømme, at jeg mest af alt havde lyst til at vappe damen SÅDAN EN PÅ SKRINET, men det gjorde jeg heldigvis ikke.

Men jeg forstår sgu godt, ham med stolen. Der skal et ualmindeligt godt helbred til at være underlagt kommunens favntag!
http://www.youtube.com/watch?v=-Fz85FE0KtQ
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 16:04   #27
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Tassi....noget må du have misforstået, JEG debatterer IKKE om, hvem der har ret eller uret i denne sag. At jeg går i forbøn for offeret nu, er kun fordi visse indlæg i denne tråd er gennemsyret af tanken/meningen om - at det er undskyldeligt, når bare det KUN er gået ud over noget så infamt som en kommunalansat jobcentermedarbejder.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 16:12   #28
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sibt Se meddelelser
Og jeg går i forbøn for den stakkels jobcentermedarbejder, der blev udsat for vold på sit ARBEJDE og som ingen ved er dum eller inkompentent til sit job, man er ikke automatisk nogen af delene fordi man arbejder i en kommune. Hvem ved hvilke alvorlige psykiske skader vedkommende får ved at blive overfaldet, en stol i hovedet er absolut ikke harmløst, måske manden har fået et alvorligt piskesmæld udover en evt. psykisk skade? Men han arbejder i en kommune, så s.... være med dèt åbenbart. Er der forskel på at blive banket ned på gaden (af folk der også er/kan være desperate eller psykisk syge) eller vold i arbejdstiden? Vold i alle former er bare IKKE accepttabelt uansèt hvad folk mener sig udsat for af urimeligheder. Man må altså bruge klage og ankesystemet som sin demokratiske ret i dette samfund.

Fordi man vælger et job i det offentlige, skal man da ikke finde sig i nogle folks hidsige og voldelige adfærd for at få sin ret.


Og så må det være op til domstolene, om der i aktuelle sag, overhovedet er nogle undskyldninger for voldelig adfærd, som en "lille" ansat i det offentlige har været udsat for - umiddelbart kan JEG ikke finde den mindste lille undskyldning.
Jeg er fuldstændig enig.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 18:17   #29
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
desvære bliver det være og være jeg siger bre godt jeg ikke er andsat i jobcenter.eller er sagsbehandler de må ikke have det sjovt.og måske glemmer folk det mange gange i et raseri hvad ved jeg.man vil nok sige det er pgs reglerne osv men det er jo ikke deres skyld de er andsat ti lat overholde dem.gjorde de ikke det så var det jo også galdt.vi kommer nok desvære ti lat høre mere og mere til den slags.læste i nordjyske stifttidene at bla ålborg regner med mere af den slag i de næste år pga kurven var vendt eller sådan noget skrev de
Nu, er det jo heldigvis ikke alle sagsbehandlere, der er nogle dumme s..., men der er et par stykker ind imellem, og gud ved hvor mange af os her på sitet, der ikke har mødt en enkelt eller to af den ubehagelige type.
nej nej jeg har skam også haft mine så søde deglige SBER samt hende ejg havde i 1 måned tid var ked af at skal af med hende desvære men kommer videre i systemet.troer nok alle kan fidne en rigtigt dum SBER har nok haft flest de søde og forståelige heldigt sikkert

Citat:
At jeg går i forbøn for offeret nu, er kun fordi visse indlæg i denne tråd er gennemsyret af tanken/meningen om - at det er undskyldeligt, når bare det KUN er gået ud over noget så infamt som en kommunalansat jobcentermedarbejder.
enig vend den om det er jo abre en FP eller en på sygedagpenge eller en på kontanthjælp sikke en indstilling at have nu har igne vedt den om men hvis den ene syntes det så er den jo vare det samme omvendt hårdt sagt ja men desvære også sådan mange tænker i det komuniale og arbejdskiver osv.har man den indstilling det bare er en kuminialt andsat så burte man skamme sig efter min mening

Sidst redigeret af extra; 17-02-2011 kl. 18:26.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2011, 20:00   #30
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Det handler om at et menneske kan presses så langt ud, at man ikke længere har kontrol over, hvad man gør. Affekthandlinger
Domstolene anerkender jo selv denne tilstand, og dømmer anderledes i forhold til hvis en gerning var begået med fuldt overlæg


Systemet sparker til folk, der ligger ned. Og der er overhovedet ingen anstændighedsgrænse for, hvor meget eller hvor længe man vil blive ved med at sparke. Og folk knækker af det


Hvad gør man så, når en person (læs: OFFER) har nået til vejs ende, og handler i affekt? Man smider vedkommende i fængsel mm.
Hvad er oddsene for at denne person nu er seriøst selvmordstruet? Det er så bare ligegyldigt nu, fordi nu er denne person blevet en gerningsmand, fordi han har skabt et nyt offer


Man tillægger alt ansvar for gerningen på denne ene person. Som har handlet fordi han er kørt fuldstændig ned, og provokationerne bare ikke vil stoppe
Er der slet ikke nogen, der tænker 'psykisk vold' her??


Det er hele systemet, der er sygt. Men istedet for at forebygge, lader man det køre. Og når en person så knækker og det slår klik, lader man denne person bære hele skylden for det syge system. Lader det egentlige offer blive syndebuk


Jeg synes det er ækelt. Forfærdeligt ækelt
Vel talt, Tassi - du har godt fat i årsagen og de triste konsekvenser for den, der ikke kunne bære mere (formentlig)...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen der friske på lidt mand-til-mand.. Chas Politik og Samfund 1 13-06-2012 22:18
Ung mand død efter lykkepiller. Virker de allerede efter 11 dage? Indiansummer Politik og Samfund 35 27-03-2012 20:33
Mangler en stol KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 5 22-09-2011 16:57
hjælp til evt. stol.. susa71 Alt det andet 10 15-09-2011 13:54
Hvor finder jeg den stol? Camille Dit og Dat 6 22-09-2008 08:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension