K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2009, 12:50   #1
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
offentlig eller privat psykiater

Hej

Jeg vil til at tage mig sammen til at prøve at få en henvisning til psykiater hos min læge. Men jeg er i tvivl om det skal være en offentlig eller privat. Jeg føler selv en offentlig er mere kompetent men samtidig at det er samlebåndarbejde. Der er vel også mere kontrol med offentlige psykiatere end private.

Der er også det med kommunen. Hvis jeg ansøger om ftp, vil kommunen vel sende mig til deres egen psykiater, som vel er en i det offentlige, og så er det jo dumt at have gået hos en privat. Jeg vil helst ikke risikerer at skulle til mere end en psykiater.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2009, 20:25   #2
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Atha, jeg synes du i en tidligere tråd har skrevet, at din læge er kommunens
lægekonsulent, så kan du jo spørge ham, hvem kommunen bruger, men hvis
ikke kunne du da prøve at ringe til en sagsbehandler i den kommune, hvor
du bor, og spørge, hvem de kan anbefale.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 08:27   #3
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Hej Atha.

Jeg bor i Vejle, og der har vi kun én privat psykiater. Var hos ham 2 gange, så stoppede jeg. Min læge havde fortalt mig, at han var meget speciel, enten kunne man med ham eller ikke, ingen gylden middelvej.

Så blev jeg henvist til psykiatrisk dagcenter på Vejle sygehus. Det har jeg aldrig fortrudt. Det var godt nok reservelæger, som var under uddannelse til psykiatere, men det var ikke dårligt. Kun at man måske skal skifte til en ny efter en periode, da de jo skal i praktik på andre sygehuse.
Lige pt. har jeg en psykolog til samtaler + en anden til kunstterapi. Senere kommer der nok også motionsterapi til mit program.

Jeg føler mig meget tryg, når jeg er der, de er rigtig gode og søde. (Det er i hvert fald mit indtryk af stedet og personalet).
Der er så mange behandlingsmuligheder sådan et sted, at man nok kan finde det, der er godt for én.

Håber du finder den løsning, der er god for dig.
Held og Lykke fremover.

anniss
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
privat socialrådgiver eller advokat ? hjælp Wodpoulsen Den nyttige viden vi alle har 30 10-01-2018 16:56
Psykiater eller? Pedro Alt det andet 9 24-06-2015 15:20
Advokat eller privat rådgiver til hjælp med klage mv.? hboegelund Politik og Samfund 65 13-09-2013 11:15
Privat socialrådgiver eller advokat? Giser Spørgsmål ang fleksjob 2 29-01-2013 18:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension