K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2010, 23:04   #41
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cordulla Se meddelelser

Jeg havde i sommers et par timers arbejde i ugen ved siden af kontanthjælp ( NB: jeg havde skriftlig tilladelse fra sagsbehandler til at arbejde disse timer ). Mit økonomiske udbytte: 0,00 kr.
Hmm, nu ved jeg ikke om reglerne er blevet ændret siden, men i 2006 sad jeg i organisationsbestyrelsen i vores boligselskab, og fik i den sammenhæng udbetalt diæter i forb. med vores møder.
Dengang fik man lov at beholde 12 kr. ud af hver time man havde arbejdet.

Ikke mange penge, og kun besvær ud af det, så jeg endte med, at sige "nej tak" til diæterne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2010, 16:08   #42
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Nå, der er jo heller ikke noget at få, så .....
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2010, 03:03   #43
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Øh, Jes Gerlach havde sendt ind til kommunen efter første samtale og mumlede et eller andet om tilbøjelighed til depressioner og stress osv., men sagde iøvrigt, at han ligesom sagsbehandleren ikke måtte sige pension, selvom det var det, han ville sige, hvis han var fri.
Han virkede meget træt og lidt utålmodig. Intet under. Han havde jo først fri kl 21 og havde sikkert været på stikkerne siden kl. 6.
"Træerne vokser ikke ind i himlen", sukkede han. Det var sq heller ikke det, jeg forventede, - bare et værdigt liv med handlemuligheder, såmænd.
Jeg har intet hørt fra min sagsbehandler og frygter, at jeg bare skal sejle videre i systemet. Den her sang synes jeg, at har jeg hørt før.
Ved ikke lige, hvor meget jeg skal tro på det hele.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 01:57   #44
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Øh, Jes Gerlach havde sendt ind til kommunen efter første samtale...

Bed ham om at sende et print til dig, Mukke, så du hele tiden kan følge med i, hvad der er sket fra hans side i din sag. Tag evt. en frankeret svarkuvert med og aflever ved konsultationen afslutning - bare som en venlig gestus fra din side :-)

Jeg har intet hørt fra min sagsbehandler og frygter, at jeg bare skal sejle videre i systemet. Den her sang synes jeg, at har jeg hørt før.

Desværre er min erfaring gennem 10 år, at skal der ske noget, så er det borgeren, der må holde SB til ilden. Skriv!

Ved ikke lige, hvor meget jeg skal tro på det hele.

Vi er rigtig mange herinde, der ikke ved, om vi er købt eller solgt.

Husk, man skal være god ved sig selv, så længe man har sig :-)
...måske får man en istap i hovedet i morgen!


Godt Nyt År 2011, Mukke :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 19:31   #45
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det vil jeg gøre, Carmen. Tak for det.
Min sag er overdraget til en jurist nu, som skal drøfte det hele med de andre og så bliver jeg indkaldt til møde. Nu vil jeg gå hen og bede om aktindsigt, - så meget, jeg kan få.
Godt nytår til dig også.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 11:49   #46
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Nå, min sagsbehandler mener ikke, at det er muligt at rejse en pensionssag.
Så får vi se, hvad kommunen mener, resten af mit liv skal bruges til, - hvis jeg selv gider fortsætte.
Egentlig ville jeg gerne vide, hvorfor Gerlach siger: Jeg må ikke sige pension" og sukker, at han ville, hvis han måtte, - når han klart har sagt det i andre tilfælde.

Sidst redigeret af mukke; 05-01-2011 kl. 11:56.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 17:35   #47
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...suk, Mukke, har lige besvaret med et længere indlæg, men kan ikke sende det (bliver gentagne gange oplyst: "Indlægget er for kort, forlæng venligst med mindst 10 bogstaver" - men det hjælper ikke en dyt!).

Vil så blot sige:

Fint at du holder os opdaterede og tak for det gode nytårsønske!

Spørg Gerlach, hvad han mener!

Men du ved godt, at "pension" er et fyord for læger :-)

Han må kun udtale sig om funktionsniveau...

...tænk over, hvad du selv gerne vil :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 17:44   #48
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis en læge skriver pension kan kommuen faktisk set bort fra det
det er alene en kommune der bestemmer om man skal have pension

men de må netop godt skrive om ens funktionsevne
der skal dog helst står ubetydelig, før kommunen tænker i pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 02:14   #49
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Nå ja, men det var også det, han skrev, sagde han.
Sagsbehandleren sagde også, at mit "problem" i denne sammenhæng er, at jeg er blevet beskrevet som meget stressbar, men iøvrigt velfungerende og på forkant med tingene på en arbejdsplads. Det er fysiske problemer, jeg får.
Nu skal jeg til samtale på onsdag, efter at juristen har set på mulighederne. Måske kunne man håbe på fleks. Det var egentlig også den første tanke.
Tak for jeres opmærksomhed.

Sidst redigeret af mukke; 06-01-2011 kl. 02:21.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 02:57   #50
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej Mette!

Jeg har i tråde her på K10 læst mig frem til, at læge/speciallæge ikke må anbefale førtidspension eller fleksjob. Læge/speciallæge skal beskrive funktionsevnen.

Ftp/fleks tildeles, når arbejdsevne ved arbejdsprøvning vurderes nedsat til det ubetydelige.

Og at J.G. lægefagligt har vurderet og beskrevet funktionsevne nedsat til ubetydelig - er godt for sag på vej mod samlet vurdering af fleks eller ftp - som MTVRV1 redegør for.

Hvis J.G. videre vurderer og beskriver sygdom stationær - og vurderer og beskriver behandlingsmuligheder udtømte - og måske også vurderer arbejdsprøvning kontraindiceret,fordi behandlingsmuligheder for sygdom vurderes udtømte - så vil han alligevel lægeligt reelt pege frem mod samlet lægefaglig og socialfaglig anbefaling af ftp (eller fleks?)

Hvis arbejdsprøvning er lægefagligt kontraindiceret - forværrende for helbred - og behandlingsmuligheder lægefagligt samtidig er vurderet udtømte - må du ikke arbejdsprøves - har jeg hørt - og det skulle så være en lægefaglig måde at sige, at arbejdsevne er nedsat til det ubetydelige - og ftp (fleks) lægefagligt vurderes nærliggende.

Held og lykke på vej mod det, du ønsker - fleks/ftp!

Sidst redigeret af Katharina; 06-01-2011 kl. 03:07.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ftp §17, indhentning af yderligere oplysninger UDEN samtykkke!! Tiga Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 37 20-12-2012 10:07
afklaring Mølgaard Alt det andet 3 22-06-2012 11:01
Fradrag i løn ved fleksjob, når man yderligere får invalidepension Zeus33 Spørgsmål ang fleksjob 3 29-12-2010 23:43
afklaring jomfruen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-01-2009 13:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension