K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-07-2009, 07:57   #1
L. Hagenau
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Sønderjylland- er der andre herfra
Indlæg: 51
Blog Indlæg: 14
Styrke: 15
L. Hagenau er ny på vejen
Førtidspension

Hej, jeg er ny er i dette forum. Er blevet opsagt på mit job pga. sygdom, var i flexjob 4 timer dgl. som jeg ikke kunne klare længere, nu prøver de at finde et job hvor skal skal i arbejdsprøvning, inden de vil tage stilling til pension. Er der andre der har stået i lign. situation. Hej
L. Hagenau er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 11:23   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er ret almindeligt at de bruger den fremgangsmåde! De tænker jo, at måske kan du så klare 3 timer istedet med Feks en ugentlig fridag , så du får de famøse 12 timer og forbliver flekser...evt i andet erhverv.

Men pas på dig selv! Lyt til kroppens signaler, sig fra hvis du får det dårligt, mød op når du føler du kan møde op - ellers ring og meld dig syg.

Det er vigtigt du ikke får presset dig selv, men får fundet den grænse hvor du trives i jobbet og på hjemmefronten.

Oj jo, det kan jo meget vel munde ud i, at du slet ikke kan klare fleks mere og skal søge førtidspension istedet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 11:33   #3
L. Hagenau
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Sønderjylland- er der andre herfra
Indlæg: 51
Blog Indlæg: 14
Styrke: 15
L. Hagenau er ny på vejen
Smile har søgt førtidspension

Hej Helen
Tak for svaret. Jeg er igang med at søge førtidspension, idet jeg ikke kan klare mit flexjob og er også lige blevet opsagt på jobbet.
Det er en frustrerende situation at stå i, idet jeg har speciallægeerklæringer hvori der står jeg ikke kan klare arbejdet og ikke egner mig til arbejdsprøvning og det skal jeg ud i nu om 1 uge.
L. Hagenau er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 11:47   #4
Berit p
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Lokation: esbjerg
Indlæg: 91
Styrke: 17
Berit p er ny på vejen
Hej med dig.

Jeg har stået i akkurat samme situation. Jeg søgte ikke slev pension. Men det var nok mest fordi jeg stadig håbede på at kunne klarer et andet flex-job. Jeg er pensionist nu, men det kan du selv læse hvis du klikker på mit navn- indlæg oprette af mig. Der kan du se hvordan det gik for mig.

Du må også gerne sende pb, så skal jeg svarer dig så godt jeg kan. Jeg er så ikke så tit på pga helbreddet. Men skal gøre mit bedste.

Knuz
Berit p er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 11:49   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja jeg ved det! Det er en frygtelig situation. Men super godt at din speciallæge har skrevet at du ikke kan klare arbejdet, og ikke egner dig til arbejdsprøvning. For så kan de ikke sende dig ud i gentagne arbejdsprøvninger. Så stopper de somregl ved den ene, hvis de kan se at speciallægen alligevel har ret. (De prøver jo fandeme til man ligger fladt på maven og gisper!)

Der var også en helvedes polimik omkring min arbejdsprøvning. Min læge, psykiater mf skrev at jeg IKKE kunne arbejdsprøves, og alligevel blev hun ved og ved og ved med dén arbejdsprøvning. Og da lægekonsulenten så også skrev, at jeg ikke måtte arbejdsprøves, valgte hun at gemme hans kommentarer for mig og fortsætte med at ævle om dén arbejdsprøvning. Hun fik endda sendt en sagsbehandler og en psykolog hjem til mig, der skulle pep-talke mig ud i en arbejdsprøvning. Men de var heldigvis enige i at jeg simpelthen ikke kunne. Og så holdt hun kajen lukket, men havde brændt nallerne fordi hun havde skjult lægekonsulentens udtalelse (i over 8 mdr!) på trods af jeg ugenligt havde ringet og spurgt om han havde skrevet tilbage.
Så hun fik pludselig travlt med at flytte min sag til Task force, så hun ikke skulle stå til ansvar!!!

Det gik der 15 måneder med!!

Da taskforce fik sagen, gik der to mdr fra ressourceprofilen var skrevet til jeg fik tilkendt pensionen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 19:29   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
jeg ikke kan klare arbejdet og ikke egner mig til arbejdsprøvning og det skal jeg ud i nu om 1 uge.
Det er bare så frækt.

Du kan evt. skrive til kommunen og spørge, om de giver dig erstatning, hvis dit helbred forværres.

En sagsbehandler er IKKE læge.

Hvis du har det på skrift, så vis det til din læge, som måske kan slå i bordet og sige fra på dine vegne.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 21:25   #7
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Ja, det er sgu frækt! Man ved snart ikke hvad man skal sige mere.....
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 23:32   #8
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Ja, jeg var flekset til 12 timer om ugen og kom aldrig i job, så skulle jeg dernæst i virksomhedspraktik 4 timer 2 dage om ugen og det har jeg ikke kunnet klare, da mine skavanker blev forværet. Så nu har jeg fået grønt lys til at sygemelde mig, skal så til møde om 1 uges tid.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 19:29   #9
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Jeg står i nøjagtig samme sitiuation. Jeg var ansat i fleksjob 25 timer om ugen og jeg kæmpede så meget jeg kunne for at beholde det. jeg havde alt for meget sygdom og lavede for mange fejl. Til sidst brød jeg sammen med depression og Stress og blev langtidssygemeldt af min læge. idag er jeg i arbejdsprøvning 2 timer om dagen på kofoeds Skole og jeg kan ikke få det til at hænge sammen med familie og pligter og jeg har meget sygdom med min ryg. Jeg har opgivet håbet om et fleksjob og søger nu pensionPaw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 21:14   #10
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Selvom man klarer 3 timer dagligt i en arbejdsprøvning, kan man
godt ende på førtidspension, jeg blev vurderet til at have en effektiv
arbejdstid på under 10 timer, jeg skal have varierende arbejdsstillinger,
det var ikke muligt at finde, så jeg blev afprøvet 2 steder, hvor jeg skulle
sidde meget ned under arbejdet, jeg skulle så sørge for at rejse mig og
gå nogle ture, mit arbejdstempo blev også bedømt, jeg havde menge smerter
og nogle dage måtte jeg tage yderligere medicin som døser meget, så
når jeg læser om andre, som er visitere til fleksjob på under 10 timer,
så undrer jeg mig meget, jeg var på et par jobsøgningskurser, hvor
jeg søgte fleksjob på 3 timer dagligt, jeg synes det var pinligt, at
sende ansøgninger ud med ens navn, og så tilbyde 3 timer dagligt, jeg
har aldrig mødt nogle på de kurser jeg har været, som har været visiteret
på fleksjob på under 12 timer,men i det hele taget, så mener jeg at de
folk som er i jobtræning er en stor konkurrent for fleksjobberne.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension