K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2009, 12:58   #111
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
he-he... tante Ana... Jeg skrev: "... hvis det ikke kan være anderledes..." SF ønsker jo at begrænse udgifterne til fly osv. Jeg tror, man skal vente og se, hvad der sker og ikke dømme for meget på forhånd. Færre udgifter til fly = flere penge til andet i samfundet.

Indflydelse på et forlig betyder jo også, at man kan stemme, så det bevæger sig i den rigtige retning.

Men det er måske et strategisk stunt, for regeringen smækker jo døren i, når rød stue gerne vil deltage, som sædvanlig. VKO-blokken ønsker jo INGEN deltagelse... men lad os nu se.


Og så tror jeg, som Razmo, at det er et led i en strategi, SF har indledt.

Jeg vil langt foretrække rød stue end blå.... selvom SF måtte have skiftet mening.

Det er valget. Og ingen partier er perfekte efter min mening, men jeg foretrækker dem, der gør mindst "skade". Intet er sort-hvidt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 20:30   #112
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Tja, zuza så kaster jeg lige "bomben":

Hvorfor har vi egentlig partier endnu?

Jeg er aldrig 100% enig i mange af de forskellige partiers holdninger, det være sig rød, gul eller blå.

Er lige ved at mene at man skal afskaffe partier og i stedet -som ved domstolene- pålægge alm borgere på tværs af alt: borgerligt ombud.

Dvs. du bliver "tvunget" til at deltage i byrådet, folketinget etc for en given periode.

Selvfølgelig skal der også være kriterier for hvem der skal deltage, altså unge mennesker 18-20år m/k, lidt ældre 20-30 år mk osv osv

De skal selvfølgelig rep ET BREDT UDVALG AF DEN DANSKE BEFOLKNING HØJ SOM LAV dvs OGSÅ den hjemløse men også direktøren.

Kunne det ikke være interessant at se hvad der så ville komme ud af det?

Det kan da kun være demokrati, for alle skal selvfølgelig aflønnes sådan ca ens

(hørte jeg nogen hviske idealisme)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 22:55   #113
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Angry

Hej Buster Sikke en bombe at la' falde Giver dig ret. Hvad skal vi med politiske partier når de alligevel ikke holder ord.

Det er jo godt for dem, at de nu har statsadvokatens ord for at sagen sygedagpengeforsøget er lovligt. Og så kunne de jo let ændre holdning til problemet og stemme som de har lyst til eller undlade at være tilstede.

Tak for kaffe siger jeg bare. Man mister jo troen på at de er til at regne med. De siger at de kæmper de svages kamp. Gu' gør de ej. De kæmper ski' kun for deres egen sag og stemmer som det behager dem.

Og så længe det foregår på den måde? Ja så sker der ikke noget til det bedre for de syge og svage. Tværtimod.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 02:54   #114
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
og jeg gad godt se opfølgningen på ham lastbilchaufføren som bliver til taxachauffør. uden at hans ryg er ordentligt undersøgt... fordi han skulle skyndes tilbage i arbejdsstaben..
Han føler sig måske presset til at finde på det valg, og presset til at fortsætte fordi han gerne vil betale sine regninger og forsørge evt. familie..
ja, jeg bliver da ikke rask af at blive sendt ud i arbejde... faktisk var det jo arbejdet jeg blev syg/handicappet af..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2009, 15:51   #115
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Dette indlæg og henviste radioprogram må under ingen omstændigheder læses eller aflyttes af "hardcore" k10èr.

Programmet omhandler CHF`s forsøg med de 17 kommuner behandling af sygedagpenge. Programmet kan virke stærkt blodtryksforhøjene.

Journalisten vil jeg rose for sin ihærdighed. Men efter week-enden, så læn dig tilbage og lyt. Så forstår man mange k10`s berettiget vrede imod CHF`s måde at forvalte sit ansvar på.

Skulle sundheds - eller velfærdsministeren lytte med, kunne det være spændende at hører hvad de tænker om dette forsøg. Føj for satan.

Lyt til følgende P1 "Orientering" fra torsdag kl 23, sidste 1/3 af programmet.

http://netradio.dr.dk/content.asp?program=orientering&

Bemærk journalistens måde at arbejde på. Professionelt og flot.

Pas på blodtrykket. Hilsen Peter
Ja, andre er vist også oppe i det røde felt.

Der tales om AFTALEBRUD...

Citat:
LO har både i sit høringssvar og i et brev til ministeren krævet at få stramningerne fjernet og bragt tilbage - som de skriver "i overensstemmelse med, hvad vi har aftalt".

Meningsløs aktivering
Enhedslisten, SF og Socialdemokraterne indædt imod forslaget. I Folketinget sagde Socialdemokraternes arbejdsmarkedsordfører, Thomas Adelskov (S) ,blandt andet:

- Det betyder, at vi kommer til at se sygemeldte mennesker, som bliver jaget ud i kommunale beskæftigelsesprojekter for at sidde og samle søm og skruer i små plastikposer, selv om de rent faktisk er syge.
http://forsiden.3f.dk/article/200904...1/2140/NYHEDER

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2009, 22:43   #116
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Her er Hjortens tale på samrådet den 1. april.

Citat:
Samrådsspørgsmål Z

”Ministeren bedes oplyse, hvorfor han har iværksat forsøg i 17 kommuner, hvor forsøgspersonerne i en gruppe får deres sygedagpenge efter reglerne, mens en anden gruppe kun får dem, hvis de f.eks. er i aktivering mindst 10 timer om ugen, uden at have lovhjemmel hertil? I forlængelse heraf ønskes oplyst, hvornår ministeren har tænkt sig at stoppe de ulovlige forsøg?”


http://www.ft.dk/samling/20081/almde...415/669685.HTM

Og så kommer der minsandten endnu et samråd om følgende:

Citat:
Afsendt: 20/04-09
Modtaget: 20/04-09
Omdelt: 20/04-09
Titel: Spm. om, hvordan ministeren kan mene, at man har lovhjemmel til at pålægge sygedagpengemodtagere i forsøget i de 17 kommuner aktivering i form af arbejde, mens de er syge, til beskæftigelsesministeren
Spørgsmålets ordlyd: Hvordan kan ministeren mene, at man har lovhjemmel til at pålægge sygedagpengemodtagere i forsøget i de 17 kommuner aktivering i form af arbejde, mens de er syge - bl.a. svarende til indholdet i Lov om aktiv beskæftigelsesindsats kapitel 10-11 - når ministeren selv i bemærkningerne til lovforslaget om ændring af sygedagpengeloven L 165 anfører følgende på side 14 og 15:

”Efter gældende regler kan kommunen ikke give personer, der modtager sygedagpenge, tilbud om en aktiv indsats efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats – medmindre deres arbejdsevne er så begrænset, at de er berettiget til revalidering efter kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik, og der skal ske en afklaring af deres arbejdsevne”?
http://www.ft.dk/Samling/20081/almde...pm/Ø/index.htm

Og så lige det her også:

Citat:
Afsendt: 17/04-09
Modtaget: 17/04-09
Omdelt: 17/04-09
Titel: Spm. er ministeren vil garantere Folketinget, at alt i sagen om sygedagpengeforsøg, der er igangsat i 17 kommuner, er foregået på et lovligt grundlag, til beskæftigelsesministeren
Spørgsmålets ordlyd: Vil ministeren garantere Folketinget, at alt i sagen om sygedagpengeforsøg, der er igangsat i 17 kommuner, er foregået på et lovligt grundlag?


http://www.ft.dk/Samling/20081/almde...pm/Æ/index.htm





__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 22-04-2009 kl. 22:56.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2009, 03:40   #117
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Så er tid, sted og dato klar til samråd med Beskæftigelsesministeren.

Citat:
Åbent samråd om betingelser for sygedagpenge og om 450 timers reglen
Arbejdsmarkedsudvalget har kaldt beskæftigelsesminister Inger Støjberg i samråd om

forsøget, hvorefter nogle sygedagpengemodtagere kun får dagpenge hvis de f.eks. er i aktivering mindst 10 timer om ugen, samt
lovforslag L 109 om 450 timers reglen.


Samrådet er åbent for alle og finder sted onsdag den 29. april 2009 i vær. PRO-D på Christiansborg. Samrådet begynder kl. 10.00.



Udvalget har bedt ministeren

redegøre for, om ministeren kan garantere, at alt i sagen om sygedagpengeforsøg, der er igangsat i 17 kommuner, er foregået på et lovligt grundlag og om hjemlen til forsøget
forklare formålet med og beskæftigelseseffekten af lovforslag L 109 om 450 timers reglen.


Samrådsspørgsmålene er stillet efter ønske fra medlemmer af Arbejdsmarkedsudvalget Lennart Damsbo-Andersen (S) og Eigil Andersen (SF)



Samrådsspørgsmålene kan læses her:

http://www.ft.dk/Samling/20081/almde...pm/Æ/index.htm

http://www.ft.dk/Samling/20081/almde...pm/Ø/index.htm

http://www.ft.dk/Samling/20081/lovfo...pm/B/index.htm
http://www.ft.dk/default.asp?id={A84...-8F3055126EE6}

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2009, 12:25   #118
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
sjovt nok man når lige at se siden et split sekundt og så kommer den her frem The page cannot be found men et meget kort glimt når man at få , andre der har det problem eller er det kun mig der ikke må se det

det er de to øverste link der ikke virker som de skal ...

Kan heller ikke se det hvis jeg går ind via den rigtige side, hmmmmm

Og så lige et spørgsmål er der nogen der tager derind , for hvis der er så læg lige mærke til at der står ...

Det er tilladt at fotografere og optage


Hvis man har mulighed for at optage det så kan man sende det til mig bagefter så er jeg næsten sikker på at jeg kan lokke web til at lægge det et eller andet sted så vi alle kan se det ... og læg lige mærke til at jeg skriver næsten sikker he he

Men mon ikke , jeg har desværre ikke selv mulighed for at kommer derind denne dag ellers ville jeg selv tage ind og optage det ....

PS ved ikke lige hvad der gik galt med dit nederste link Zuza så sætter det lige ind her


http://www.ft.dk/default.asp?id={A84...-8F3055126EE6}

Sidst redigeret af Hejdien; 24-04-2009 kl. 12:28.
  Besvar med citat
Gammel 24-04-2009, 12:35   #119
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Alle links virker her.

Tak, fordi du rettede link. Jeg baksede med det (sent i nat), og det lykkedes ikke. Ved ikke hvorfor.

Man kan også få tilsendt materiale fra samrådet efterfølgende.

Men mon ikke, der skrives om mødet diverse steder.

Citat:
En cd med lydoptagelse af det åbne samråd vil senere kunne fås i Folketingets Oplysning, tlf. 33 37 33 38.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2009, 13:02   #120
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
he he de virker stadig ikke her, jeg kommer ind på dem og kan se hvad der står et split sekundt og så får jeg besked på at siden ikke kan findes... mon de har spærret min ip *LOOOL* nå nu vil jeg aflevere barn og så må jeg prøve fra en anden computer

Og klart vi kan jo bare hente en cd daaaahhh

Det link ville heller ikke virke her så måtte bruge den gammeldags måde
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advarsel Job og førtidspension ErikD Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 44 06-04-2011 00:03
Advarsel!!!! Ragdoll Det er da strengt ! 21 17-04-2009 12:00
Advarsel stenbuk Din historie 2 12-05-2008 22:29
ADVARSEL!!! Willis nhg21 Din historie 0 03-01-2007 14:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension