K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-05-2013, 14:29   #1
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Angry stop af forlængelse - sdp

Jeg blev for 1,5 mdr siden forlænget med 39 uger , nu har kommunen stoppet mine sygedagpenge, fordi jeg jeg stadig er i behandling for ptsd.
Kan de det ? Der står jo netop i loven at uafklarede tilstande ikke er en hindring for forlængelse.
Jeg fik brevet i dag, og jeg skal senest søge kh på mandag, så nu må jeg se at blive skilt i weekenden, da jeg ellers ikke har penge til mad på bordet fra den 1/6.
Syntes godt nok kommunerne er med til at spænde ben for helbredelse
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 17:19   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det kan vi ikke vurdere herinde ud fra den helt korte baggrund for din sag.

Du må prøve at klage over afgørelsen for stop af sygedagpenge (de må have oplyst årsagen til det i afgørelsen) og begrunde, hvorfor du mener, at dine sygedagpenge ikke skulle stoppes...

Det er bare om at prøve af...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 17:26   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvis du ikke er stationær og altså stadig er i behandling, så kan du jo ikk være i arbejdsprøvning, som du så er!!? Det er nok det kommunen reagere på. Men hiv din historie frem evt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2013, 00:20   #4
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Jeg har skrevet partshøring, og den blev afvist.

jeg har været i arbejdsprøvning, men nåede ikke op på det antal timer kommunen regnede med.

I forbindelse med denne afklaring blev jeg forlænget 39 uger, nu - 1½ mdr efter den er slut, vælger de så at stoppe sygedagpengene , da de ikke mener jeg kan blive afklaret indenfor det tidsrum ?!

Min behandler har fortalt dem at deres behandling af /til mig, stopper hvis de stopper mine sygedagpenge, da jeg ikke kan tåle flere belastninger, men dette har de valgt at ignorere.

behandleren udtalte også at min tilstand herefter ville blive stationær, da der så ikke ville ske flere positive fremskridt pga netop min sygdom.

Men disse ting bliver afvist, og jeg er nu henvist til langvarigt forløb - på kontanthjælp, og når jeg læser loven så skal man være parat til at tage imod aktiveringstilbud og andet, når du modtager kontant hjælp, men det kan jeg ikke, da jeg max kan bevæge mig 10 min væk fra mit hjem.

Ergo hvad sker der så ? Og hvordan kan de få lov at plante folk på kontanthjælp , når dette kun er med til at gøre ens situation stationær ?

Jobcenteret mener jeg er indsatsklar, ? psykologen mener noget andet- hun mener at det er vigtigt der kommer en helhed i behandlingen og at jeg bliver arbejdsprøvet mens jeg går hos dem i behandling, men så længe jeg er tilknyttet behandling, vil de ikke gøre mere i min sag ... psykologen har ellers påpeget at min arbejdsevne ville kunne vise sig i løbet af disse uger, at det der evt kunne udvikles ville kunne ske på denne tid- men nu stopper alt

Det gør mig ked og frustreret- nu er der kun at klage over deres afgørelse, men det tager jo også flere mdr ..

så det de siger er : du er rask nok til at melde dig i job butikken på mandag, men vi henviser til at du skal have støtte og langvarig hjælp til at komme tilbage.

Min motivation og mit lille overskud er totalt væk nu, jeg har i forvejen kun 2 timers reelt arbejdsoverskud dagligt, så hvad vil de stille op ?

Aktivere mig i flere år fremover eller ?

Slet ingen der ved hvad der sker på kontanthjælp ?

jeg kan ikke overskue at skulle stå til rådighed for deres luner, da det udelukkende vil forværre min tilstand, plus jeg slet ikke kan kører væk fra mit hjem pga min sygdom
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 17:08   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej MLT,

Du skal også under kh. blive ved med at jagte din afklaring mod dit reelle forsørgelses grundlag og hele tiden holde dem op herpå. Det er tidligere herinde set, at man efter sdp. stop har haft en klage i BAN, er endt med at få godtaget sin afklaring på kh. som værende den der skulle have sket på sdp.!! Det eneste du skal gøre under kh. er at være målrettet og holde fast i hvad du kan klare og ikke kan klare.

Mht. klagen over stop af sdp., der skal vi lige høre hvad der konkret førte til stop efter forlængelse af sdp. og arbejdsprøvningen som du netop har afsluttet? Er det rapporten fra afprøvningsstedet eller papirer fra din psykolog/læger der har gjort at kommunen har taget denne beslutning?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop forlængelse af sygdagpenge majse4970 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 01-08-2012 15:10
Sygedagpenge stop og forlængelse lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 06-11-2011 18:25
Forlængelse...§27, 1 stk 4 jasch Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 08-07-2011 12:08
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
forlængelse af sygedagpenge Vivian Dit og Dat 4 16-01-2010 21:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension