![]() |
|
Forside | Nyttige Links | Tilmeld Dig Her | Blogs | FAQ | Kalender | Søg | Dagens indlæg | Markér alle forums som læst |
De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene. |
![]() |
|
Emne Værktøjer | Visningsmetode |
![]() |
#1 |
Lever på K10
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Styrke: 15 ![]() |
SU/børnepenge
Hej
Min søn bliver 18 lige om straks (pyyha, synes det var igår, solen kom før end beregnet) ![]() Nå, men hvorom alting er, kan vi ikke på su siden finde ud af, hvor meget evt. opsparede børnepenge vil trække ned i hans su? Vi ved hans far har lavet en opsparing(normal en) i hans navn og person nummer, men som han har sat lås på, så knægten kan ikke hæve dem, kan de påvirke hans su? Håber virkelig der er nogen der ved det? ![]()
![]() |
#3 |
Føler sig hjemme på K10
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Styrke: 13 ![]() |
Hej med dig.
Din søns opsparing har ingen inflydelse på hvor meget SU han får. Det der betyder noget er den årlige indtægt i form af skattepligtigt arbejde han påtager sig. I kan gå ind på minsu.dk og beregne hvor meget han må tjene ved siden af sin SU uden at han betale SUen tilbage. I skal huske at indtægten altid beregnes efter et et helt år... Dvs at man godt kan arbejde lidt ekstra i eks. holde lidt ferie fra arbejdet for at holde sommerferie, og arbejde ekstra i juleferien. Man beregner på årsbasis. Håber det er svar nok, ellers må du spørge yderligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lever på K10
SU/børneopsparing
Hej
Vi er nye indenfor su-verdenen ![]() Min søn som fylder 18 lige om snart, skal søge su som udeboende, da han bor på kosteskole, langt hjemmefra ![]() Nu får han jo min børneopsparing når han fylder 18, men hans far har (som han ikke har set i 8 år) også lavet en alm opsparing, den er der binding på, men den står i hans personnummer og figurere på hans skatteopgørelse. Hvor mange penge må man have på banken, før de påvirker su? Vi skal vide om han skal afslå at modtage dem, når hans far nu "kun" har dem for at kunne få kontakt igen.....
![]() |
#5 |
Hvor skulle jeg ellers være
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Styrke: 14 ![]() |
De su regler er en jungle, så kontakt SU Styrelsen. Måske har skolen en kompetent ansat, som kan give et kvalificeret svar.
Min nabos datter siger, at hendes su ikke er påvirket af børneopsparingen - men derimod skal man holde skarpt øje med en evt. lønindkomst. Men kontakt de rette myndigheder, for det er bare for surt at komme i klemme pga. en misforståelse. Måske bliver du klogere her...jeg gør ikke ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Jeg bor her på K10
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Styrke: 25 ![]() ![]() ![]() |
Så vidt jeg kan se har du stillet det samme spørgsmål i denne tråd, hvor der er kommet et par svar: http://www.k10.dk/showthread.php?t=19736
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig" Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Lever på K10
Tak Solen, har os været derinde og blive forvirret
![]() ![]()
![]() |
#8 | |
Lever på K10
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Styrke: 16 ![]() |
http://www.su.dk/SU/SUtilungdom/Sider/default.aspx
Citat:
Men ja; ring dog bare lige til SU og spørg... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Lever på K10
Takker mange gang for jeres svar
![]() det hjalp os da rigtig meget-Tak
![]() |
#10 | |
Lever på K10
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
Emne Værktøjer | |
Visningsmetode | |
|
|
![]() |
||||
Emner | Emnet er startet af | Forum | Svar | Sidste indlæg |
Kontanthjælp og børneopsparing hjælp ! | Timoe | De Unge | 19 | 21-04-2012 10:00 |
Børneopsparing vs. Kontanthjælp. | Audioattack | Alt det andet | 14 | 26-08-2011 13:27 |
Psykisk børneopsparing. | Audioattack | Alt det andet | 9 | 27-07-2011 08:08 |
Kontanthjælp versus børneopsparing-afslag | Magge | Alt det andet | 61 | 09-09-2010 09:45 |