K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-12-2008, 16:43   #11
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Jeg udskrev formularen på Handicapportalens hjemmside vedr. parkeringskort - link til siden her: http://handicapportalen.dk/guide/invalideskilt.html Der er to muligheder. Du er automatisk godkendt, hvis du har modtaget godkendelse til invalidevogn. ELLERS gør som jeg. Den anden del af ansøgningen skal du selv udfylde med din begrundelse for hvorfor du ønsker kortet. Dette skal din læge så skrive under på - en slags lægeerklæring, som han så skal have penge for naturligvis, da det jo er en erklæring afgivet under ansvar osv. Efter dette, gik mit fint igennem. Jeg har selv en gangdistance på ca. 100 meter før der kommer mange smerter, hvilket også står i ansøgningen, og den gik glat igennem.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 22:30   #12
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Parkeringskort

Hej Pjuske
Min læge mente at man skulle være meget dårlig hvis man skulle have et parkeringskort, så jeg har sat det i bero.
Undskyld jeg først svarer nu.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 23:41   #13
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg ser da nogengang nogen som har p kort som ikke ser mere syg ud end jeg... jeg har whiplash,, så det er jo ikke synligt...
så jeg ville da prøve at søge hvis jeg var dig, så holder du også gang i arbejdsmarkedet til dem som skal kigge på sagen.. hihi
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 00:21   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
rose brug da det link tutti har lagt http://handicapportalen.dk/guide/invalideskilt.html du kan maks få nej
  Besvar med citat
Gammel 30-07-2010, 10:14   #15
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Parkeringskort

Så fik jeg tilkendt parkeringskort.

Jeg gik til min speciallæge og forlagde ham min situation og han sagde at der ikke skulle være nogen der gjorde sig dommer over andre. Vi gennemgik min sag, som han har fulgt i 5 år og også behandlet mig.

Jeg fik bekræftelsen 4 dage efter at jeg sendte ansøgningen ind. Jeg venter så nu bare på kortet.

Hvis jeg vinder min retsag som noget kan tyde på 7-9-13 så har jeg selv kæmpet mig vej med alle mine sager, men ikke uden hjælp her inde fra K10, tusind tak alle i venlige mennesker som har støttet mig!.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2013, 13:21   #16
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.790
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det skal koste dobbelt at parkere på handicap-pladser

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/09/17/105032.htm

Der skal være dobbelt op på parkeringsbøden, hvis man ulovligt stiller sin bil på en parkeringsplads, der er forbeholdt handicappede.

Justitsminister Morten Bødskov er klar med et lovforslag, der skal følges op af mere kontrol.

- Vi fordobler bøden fra de nuværende 510 til 1020 kroner for at holde ulovligt på en handicapplads. Vi vil i samarbejde med Kommunernes Landsforening og politiet sikre fortsat opmærksomhed om, at det er de rigtige, som holder på og har adgang til handicappladser, siger Morten Bødskov til DR Nyheder.

Justitsminister fremsætter nu lovforslaget, og er der opbakning til det i folketinget, vil loven træde i kraft per 1. april 2014.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Parkeringskort FrkM Alt det andet 7 02-06-2013 23:18
Handicap-parkeringskort. ikh Alt det andet 1 22-08-2012 18:50
Ansøgning om handikap parkeringskort Pingu Alt det andet 4 10-02-2012 08:44
jeg har fået handicap-parkeringskort lone t Hjælpemidler til handicappede 12 17-06-2010 20:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension