K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2011, 14:29   #1
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Arbejdsprøvning og forværing

Hvis jeg bliver sendt i arbejdsprøvning og min tilstand forværres, hvordan skal jeg så forholde mig? Lægen har skrevet følgende:

Tilstanden må på det foreliggende vurderes stationær og varig og behandlingsmulighederne for alle praktiske formål udtømte.

Det er vurderingen at en arbejdsprøvning aktuelt i realiteten ikke kan effektueres.
Man kan i givet fald frygte at angsttilstanden forværres.

Det vurderes imidlertidig ikke lægeligt kontraindikeret at forsøge.

Jeg er bare smadder bange for at kommunen vil sende mig i arbejdsprøvning og at jeg ryger ned i et kæmpe hul
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 14:54   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
alle får det dårligere i en arbejdsprøvning
det vel være meget mærkeligt andet
der er jo en grund til man ikke er i arbejde

men der er forskel på at får det dårligere i den periode man er i arbejdsprøving
eller ens tilstand bliver varigt dårligere også efter ens arbejdsprøving er overstået

for at du kan slippe skal du have lægepapir, at du vil få det varigt dårligere
det er meget svært og få
samt en kommune har til opgave at bedømme din arbejdsevne
det kan de jo ikke hvis du sidder der hjemme.
men der stå Det vurderes imidlertidig ikke lægeligt kontraindikeret at forsøge
så kan du nok ikke slippe

jeg bor på et bosted, hvor min arbejdsevne også bliver bedømt
netop fordi de kan se mig hverdag
har selv været i arbejdsprøvning og det tog mig over 2 måneder at komme over det
perioden var 3 måneder
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 17:04   #3
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Hej, det lyder jo ikke særligt lovende jeg mærker allerede hvordan nervøsiteten kommer snigende.

I min situation evner jeg slet ikke at møde op til en arb. prøvning. Hvad vil det resulterer i fra kommunens side hvis man ikke kan?
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 17:17   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det betyder at du ikke bliver afklaret og derved ikke kan få penison eller fleks

du skal huske at kommunen arbejder udfra arbejdsevnemetoden
Der er 12 elementer, hvor lægepapir er en del
men det er en arbejdsprøving også

grunden til det er meget svært og få en kontraindikeret lægestatus
fordi det er kommunen der skal beskrive din arbejdsevne
det kan de jo ikke hvis du sidder der hjemme
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 17:44   #5
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Okay, jeg må prøve at bide smerten i mig for at få det overstået. Ved bare at det vil tage måneder lige som dig at komme nogenlunde oven på igen
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 17:56   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Djavlsen.

Hvis jobcentret vil sende dig ud i en arbejdsprøvning, så skal de finde et egnet arbejdsprøvningssted som kan tilgodese alle de skånehensyn, der skal til i dit tilfælde.

Antal timer kan I aftale sammen. Hvis det bliver for hårdt for dig i arbejdsprøvningen med de antal timer, og at der er noget på arbejdsprøvningsstedet som ikke fungerer, så bør man tale med jobkonsulenten/sagsbehandleren om det. Det vil være godt, at man selv er åben hele vejen.... Det er ikke altid en sagsbehandler/jobkonsulent kan se det "udefra", hvad dit behov er.

Hvis din læge har frarådet jobcentret at sende dig ud i arbejdsprøvning, da det vil forværre dit helbred, så kan det godt betyde, at jobcentret vil placere dig i match 3, det vil sige Passiv - at de ikke må sende dig ud i noget tilbud/arbejdsprøvning.

Der findes 3 match. 1, 2 og 3. Ved match 1 vurderer en sagsbehandler, at du er arbejdsklar. Ved match 3 har de vurderet, at tilstanden er så alvorlig og lægen mener ikke, du kan komme i arbejdsprøvning. Vil du vide, hvilken match du står i, kan du spørge din sagsbehandler om dette.....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 18:12   #7
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
hej Curls

uden at være helt sikker så mener jag at have set at der står marc 3 et sted i et brev jeg har fået, men tjekker da lige op på det.
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 18:22   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej Djavlsen.

Hvis jobcentret vil sende dig ud i en arbejdsprøvning, så skal de finde et egnet arbejdsprøvningssted som kan tilgodese alle de skånehensyn, der skal til i dit tilfælde.

Antal timer kan I aftale sammen. Hvis det bliver for hårdt for dig i arbejdsprøvningen med de antal timer, og at der er noget på arbejdsprøvningsstedet som ikke fungerer, så bør man tale med jobkonsulenten/sagsbehandleren om det. Det vil være godt, at man selv er åben hele vejen.... Det er ikke altid en sagsbehandler/jobkonsulent kan se det "udefra", hvad dit behov er.

Hvis din læge har frarådet jobcentret at sende dig ud i arbejdsprøvning, da det vil forværre dit helbred, så kan det godt betyde, at jobcentret vil placere dig i match 3, det vil sige Passiv - at de ikke må sende dig ud i noget tilbud/arbejdsprøvning.

Der findes 3 match. 1, 2 og 3. Ved match 1 vurderer en sagsbehandler, at du er arbejdsklar. Ved match 3 har de vurderet, at tilstanden er så alvorlig og lægen mener ikke, du kan komme i arbejdsprøvning. Vil du vide, hvilken match du står i, kan du spørge din sagsbehandler om dette.....
det er jeg ikke helt enig i
Match 3 betyder man er sygemeldt og ikke stå tilrådighed blandt andet aktivering

men hvis match 3 betyder man ikke kan komme i arbejdsprøving
så var der stort set ingen som kom i arbejdsprøvning
da de fleste på k10 netop er i den gruppe

DU skal have en læge som skriver kontraindikeret til arbejdsprøvning, før du slipper
det er ikke kommunen alene som vurdere du kan eller ikke kan
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 18:34   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det er jeg ikke helt enig i
Match 3 betyder man er sygemeldt og ikke stå tilrådighed blandet aktivering

men hvis match 3 betyder man ikke kan komme i arbejdsprøving
så var der stort set ingen som kom i arbejdsprøvning
da de fleste på k10 netop er i den gruppe

DU skal have en læge som skriver kontraindikeret til arbejdsprøvning, før du slipper
Øh ja du skriver selv det jeg skrev, at match 3 betyder, at man ikke skal deltage i tilbud....??? Vi er jo vel enige. Hvad er du uenig i?? Tror du har misforstået, hvad jeg har skrevet.

Du må selv tjekke reglerne i den nye matchmodel fra arbejdsmarkedsstyrelsens hjemmeside. Der står klart og tydeligt, at folk som er alvorligt syge og er i match 3, de er PASSIVE og skal ikke deltage i noget tilbud...(aktivering, arbejdsprøvning, kursus osv. osv..)

Der har før været tråde om match 3 = PASSIV.

Hvorfor tror du at ALLE fra K10 er i match 3... Det er ikke alle..., der skal meget til, før man kan være i match 3. Man kan sagtens være virkelig syg og være i match 2. Det er sagsbehandleren, der vurderer om en skal stå i match 1, 2 eller 3.

Tilføjelse:
Tror jeg nu mener, hvad du ligesom var "uenig i".... At det ikke er nok med, at det er forværring af helbredet... Men at det skal være kontraindikeret til arbejdsprøvning.... Til den kommentar mener jeg ikke, det absolut behøver være det ord. Men at det altid er en individuel vurdering som helhed ud fra de lægelige oplysninger og samtaler med den syge, hvad sygdommen indebærer og evt. tidligere arbejdsprøvninger, hvad de har vist osv... Der er flere aspekter, som spiller ind. Man kan godt være placeret i Passiv 3 i kort tid og så komme tilbage til match 2 igen, når det går lidt bedre.

Sidst redigeret af curls; 15-09-2011 kl. 18:49.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 20:08   #10
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Prøver virkelig at forstå hvad i siger men magter ikke mere i aften, prøver igen i morgen hvis jeg er lidt friskere og er rigtig glad for jeres tid og svar.

Hvad betyder kontraindikeret egenligt
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning Timmy Spørgsmål ang fleksjob 34 16-11-2011 21:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension