K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-07-2012, 19:20   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
En ting jeg ikke helt forstår i deres reformer, er at de skriver fremover skal behandling og lægeerklæringer komme igennem region danmark, hvad betyder det ?
det betyder at det er region danmark som skal stå for alt behandling
alså ikke anderledes end i dag
Men private læger får det nok svært, hvis deres erklæringer ikke kan bruges

har dog ikke sat mig så meget ind i det

jeg har været alle steder både fysisk og psykisk
men kan være de sender mig til usa
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 19:32   #12
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Hej søde ven, jeg føler med dig. I dag er det præcist et år siden, min sagsbehandler ringede og sagde, jeg havde fået pension.
Det var lykken og tilbage til livet for mig.

Der er ingen tvivl om, du er godt på vej til pensionen. Jeg har egne erfaringer og har læst med herinde siden 2010. Det tør jeg godt sige.

Kodeordet er "kontraindiceret" hvilket betyder, at arbejdsprøvning vil forværre din tilstand. Det samme kan siges med andre ord også. Sådan var det for mig. Og hvad kan forværre ens tilstand, hvis man ikke fejler noget fysisk, og man selv ikke føler man kan få det værre - det kan være man ikke overlever. Når psykiateren lugter den fare, så går det hurtigt.

Jeg blev også indlagt tre uger, hvilket var dejligt. Omsorg og samtale. Det skal du ikke være bange for.
At en skriver til dig herinde, at man skal være døden nær, før man får pension, når man
er under fyrre, skal du ikke være nervøs for. Du har angstanfald og bliver psykotisk. Det kan være farligt. Det kan man dø af, hvis du forstår.

Og fordi du skriver, at din læge og en psykiater, støtter dig i ikke at forhale tingene og ikke flere arbejdsprøvninger. Er du nået længere end du tror.
De er ikke inde i dit hoved, og folk begår desværre tit selvmord, når de psykisk dårlige nok. Ingen ved, hvad du kan finde på (jeg siger IKKE du er selvmordstruet, det tror jeg ikke du er), men du er psykiateren og lægens ansvar nu!! Og det ved de.

Jeg håber ikke, at jeg er gået over dine grænser, men du har det skidt. Og jeg har bare lyst til at kramme dig. Og sige, at jeg tror på det - nyd sommeren og lige pludselig er det september. Og vi følger dig herinde.

Jeg tror det var Helenekr der engang skrev, at hun havde spurgt om de tog ansvaret, hvis hun ikke klarede det (en arbejdsprøvning tror jeg). Det sagde jeg til alle derefter, der pressede mig.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 19:44   #13
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Efter min bedste overbevisning sender de ikke dig ud i flere forløb. Du er ikke en ny sag, du skal ikke startes op. Der vil altid være nogen, der får førtidspension på trods - også under fyrre.
Fik selv at vide fra starten, at det kunne jeg glemme alt om, og jeg kom ikke engang i arbejdsprøvning.
Skriv gerne privat, hvis du tror du snart får himlen ned i hovedet - så skriver jeg tilbage.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 20:40   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kuzuri Se meddelelser
Jeg havde oprindeligt lavet et blog-indlæg, men jeg tror dog at der er flere der vil læse og svare herinde, og jeg synes virkelig at jeg har brug for opmuntring til at kunne fortsætte. Jeg undskylder at det bliver lidt langt, men jeg har virkelig brug for at komme ud med det...

Jeg har været på kontanthjælp i 8 år, på trods af læge-erklæringer, arbejdsprøvninger (3 stk!) og andet "sjovt"; først pga. adskillige skift i sagsbehandler (de første 2 år), så pga. en (nu tidligere) sagsbehandler, som mente at jeg bare skabte mig og bestemt ikke var syg.

Ifølge hende, har jeg aldrig været syg - jeg har kun forsøgt selvmord/selvskade, og får kun svære psykoser, fordi så kan jeg manipulere mig til førtidspension - selvom alle læger o.a. har udtalt noget helt andet. På trods af adskillige diagnoser - fysiske som psykiske - samt 2 arbejdsprøvninger, som begge (ligesom alle læge-udtalelser) erklærede nul arbejdsevne, ville hun ikke indberette til pension.

Hende havde jeg i 5 år. På grund af hende, måtte jeg ud i en ekstra arbejdsprøvning sidste år (da den sidste var forældet), som resulterede i flere psykoser, og var umulig for mig at gennemføre. På grund af hende, har jeg nu en betydeligt værre panisk angst-sygdom.

Jeg har nu fået ny sagsbehandler, som er i gang med at indstille mig til pension - men det betyder jo ikke, at virvarret er ovre. Slet ikke! På trods af, at alle dokumenter, læge-, special-læge-, psykiater-, og hvad-ved-jeg-udtalelser forefindes, har hun så travlt, at hun ikke kan gøre min ressourceprofil og dermed indberettelse færdig før til September.
SEPTEMBER.

Jeg har som sagt problemer med panik angst - og dette gør det kun værre, specielt når jeg ikke er 100% sikker på, om sagen så bliver afgjort før årskiftet - og vi ved jo godt hvad der sker dér, for os under 40 år. Lige nu har jeg daglige angst-anfald, og må tage stærk medicin for at kunne sove bare lidt.

Jeg HAR været i behandling. Jeg HAR været i arbejdsprøvning. Jeg HAR været i (mere end) et 5 års ressource-forløb. En erklæring fra min psykiater og læge, vil også bevise, at al yderligere behandling og afprøvelse ikke alene vil være nyttesløst, men også vil forværre min tilstand stærkt.

Men jeg er rigtig, rigtig bange - hvis de sender mig i endnu et forløb, overlever jeg ganske enkelt ikke. Jeg vil rigtig, RIGTIG gerne arbejde - men psykisk, såvel som fysisk, er dette bare ikke muligt for mig. Heller ikke fleksjob på 2 timer om ugen - hvis sådan ét overhovedet findes.

Ud over angstanfald, har jeg også nogle langt alvorligere psykiske reaktioner, pga. alt dette. Disse vil jeg ikke uddybe nærmere i dette indlæg, men hvis I er interesserede, uddyber jeg gerne i et svar. Men for at sige det kort: Bliver det værre, bliver jeg indlagt - på en lukket afdeling, og sikkert i længere tid. Og hvis man kender til det psykiatriske "sundheds"væsen, ved man udemærket at dette bestemt ikke vil forbedre situationen.

Så jeg er ikke kun bange - jeg frygter for - ikke alene min fysiske og psykiske sundhed, eller mangel på samme - men også for mit liv.

Jeg kan virkelig ikke mere...
Kurzuri, du skriver godt Derfor vil jeg råde dig til at skrive en mail til jeres jobcenter chef og anmode og behandling af din sag, jo hurtigere jo bedre;-)

Du skal ikke skrive noget om alt det nye der kommer, men et varsel som september, er jo ikke noget at komme med, anmod om at komme frem i køen.

Alt efter svar, vender du tilbage her eller skriver til chefens chef, jeg er selv igang med samme, da jeg pt. er uden sbér.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 20:46   #15
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Det var et rigtigt godt råd fra enteneller. Du kan evt. bare kopiere det du har skrevet i tråden. Det er godt skrevet og at få det med, med den ansvarsløse sagsbehandler er vigtigt. Det er ærlig talt rystende at læse om.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 20:50   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Wow, det er vigtigt at man ikke kaster med "æg" i en påtale/rykker/klage.. Det skal være sagligt og konstruktivt, men det tror jeg også godt at trådholder kan administrere..
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 21:01   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis, det er om at finde en balancegang. Man skal ikke fremstå som klogere end dem, ikke være nedsættende og bruge grimme ord, men man må gerne bukke lidt ned i knæene og være belejligt uvidende, og så at øve kunsten, at stille de rigtige spørgsmål på det rigtige tidspunkt....

Selv har jeg været meget ''jamen tror du jobcenterchefen eller borgmesteren kan hjælpe'' hvis jeg har fornemmet min sag stå i stampe. Eller ''er det så dig tager tager ansvaret hvis der sker noget med mig'' hvis der har været talt om en arbejdsprøvning osv.

Jeg kan bedst sammenligne en sag ved kommunen, som et spil skak. Man skal hele tiden tænke flere træk frem og sikre sine brikker, ellers sætter kommunen én skakmat i løbet af nul komma fem.

En frygtelig tid!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 21:06   #18
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Ikke enig. I det her tilfælde er det vigtigt, at brevet afspejler, hvordan vedkommende har det. Det er ikke et juridisk brev eller en akademisk øvelse, det ville give et forkert indtryk.

Mange vil have godt af et æg. Tråden har så mange aspekter med. Målet er at få nogen til at høre efter. Og her er følelser godt at få frem, fordi det er følelser det handler om.

Hvis du overhovedet har lyst til at henvende dig skriftligt, finder du nok selv ud af hvordan.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 21:08   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er ikke æg man skal smide med, men paragraffer.......det er det eneste de har respekt for! for SÅ fanger bordet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 21:09   #20
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Nå, for pokker. Jeg havde ikke set dit indlæg helenekr. Vi har trykket send samtidig.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Kan ikke mere Spearl Alt det andet 11 05-10-2011 20:52
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Man tror næsten ikke sine ører!! kalona Spørgsmål ang fleksjob 1 16-11-2010 15:41
Jeg kan ikke mere.. magter ikke mere.. frhansen Dit og Dat 18 23-11-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension