K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2013, 10:43   #1
Misse76
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2009
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 31
Styrke: 15
Misse76 er ny på vejen
Dagpenge- sygedagpenge...??

Jeg er netop blevet arbejdsløs, var sygemeldt de sidste 3 mdr i opsigelsen grundet depression pga den måde jeg var blevet fyret på, den måde virksomheden opfører/opførte sig på osv.

Blev efter aftale med jobcenter raskmeldt pr 1. sep, da min opsigelse løb ud, og jeg er nu på dagpenge.

Synes bare slet ikke jeg kan komme i gang igen. Var ellers så opsat på at komme videre, skulle bare være fri fra tidligere arbejdssted, så jeg kunne koncentrere mig om at søge nyt job.

Men her 3-4 uger efter er overskuddet og energien der stadig ikke, og mit selvværd ligger stadig under gulvbrædderne. Der er ingen jobs at søge (er ufaglært, skal søge to jobs om ugen), og jeg ved bare slet ikke hvad jeg vil fremover?!

Sidste uge var jeg til første møde med jobcenter, og fik mig rodet ud i, at ja, virksomhedspraktik og mulig uddannelse var vejen frem, og det har jeg lovet at kigge på, selvom jeg egentlig først "skal" efter 39 ugers ledighed. Men jeg får det helt fysisk dårligt ved tanken, at sagsbehandler vil ringe om et par uger og høre hvad jeg har fået undersøgt, og også ved at dagpenge kun er 2 år... Ikke lang tid, som ufaglært i denne tid, og i udkantsdanmark... Og ikke længe, m ed alt det rod i mit hoved ligenu...

Tænker, om det var for tidligt at raskmelde mig?
Troede jo det kun var pga tidligere arbejdsplads, at jeg havde det sådan...

HVIS jeg ender ud i en sygemelding igen... Hvad sker der så ift dagpengene? Bliver de to år på dagpenge modregnet i den tid jeg er på sygedagpenge, eller skal det forstås som to forskellige ting? Altså at hvis jeg er sygemeldt fx 2 mdr frem, så vil mine dagpenge stadig være knap 2 år (kun modregnet de 4 uger jeg har været ledig nu) når jeg bliver raskemeldt igen?

Så vidt jeg ved, er det stadig kun ialt 52 uger man kan få sygedagpenge. Jeg har været sygemeldt 3 mdr, hvor min arbejdsplads har fået refunderet en del af min løn fra kommunen. De tre mdr er så allerede brugt af de 52 uger?

Synes det er en jungle at finde ud af, og frygter allerede nu, at miste forsørgelsgrundlaget om to år....
Misse76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 11:04   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg mener de første 8 ugers sygdom fratrækkes din dagpengeperiode.
Har du snakket med din læge omkring hvordan du har det, tænker hvis du har en begyndende depression kan denne hjælpe dig osse i henhold til en sygemelding.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 11:23   #3
Misse76
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2009
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 31
Styrke: 15
Misse76 er ny på vejen
Har ikke snakket med min læge endnu, men overvejer det kraftigt, da jeg nu efter 4 uger ikke føler mig det mindste mere overskudsagtig og klar til nyt job :/
Misse76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2013, 12:06   #4
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Tal med din læge inden det evt. bliver værre. Hvis du kommer på sygedagpenge overgår du økonomisk til jobcenteret og det burde ikke have indflydelse på dine dagpenge hos a-kassen. Der er noget med at man ikke må sygemeldes med samme diagnose indenfor et halvt år? Noget jeg har læst herinde, så forhåbentligt er der nogle kloge hoveder her , der kan rådgive dig hvis der er noget du skal være OBS på i den forbindelse.

God bedring og held og lykke
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ophør af sygedagpenge til dagpenge Ungemand Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 15-03-2013 11:57
Halvsyg - dagpenge eller sygedagpenge først? HMadsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 31-10-2012 16:32
Fra sygedagpenge til dagpenge..?? Uldummerne Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 19-01-2012 10:42
Sygedagpenge, dagpenge Bibliotricen Spørgsmål ang fleksjob 7 07-11-2011 18:32
sygedagpenge eller dagpenge ? mig73 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 24-10-2011 10:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension