K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2010, 22:20   #11
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
hvad sir din læge ?? føler du ,du har ham på din side ...

husk at passe på digselv!
jeg er ikke kendt i love osv som de andre er ...

men men jeg ved det kan koste dyrt at presse sig selv når man er psykisk syg ..(fik lige selv en ny diagnose oveni i min sidste jobprøvning)

og ja hjernen og kroppen er gode til at følges ad ...desværre

kom ikke i starten af min sidste jobprøvning da jeg havde tralvt med at ligge ude i badeværelset og kaste op af bare angst og nerver..

der er ingen der takker dig når du sidder alene og syg pga du har gjort en større indsats som du alligevellet ikke kunne klare .. ..de andre i samfundet lever bare videre i deres normale liv ..

håber alt det bedste for dig
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 23:22   #12
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hej florken.
Tak for dit svar men jeg bliver ikke meget klogere:-)
Jeg vil lige sige at jeg er på en del nervemedicin og derfor kan mine tanker og hjerne være lidt "svømmende"
Jeg forsøger så godt jeg kan at få sammenhæng i mit sag, men love og paragraffer er sgi svære:-)

Jeg har læst afsnittet og set på linket du har indsat men jeg bliver dog ikke klogere om hvad kommunen må og ikke må.
Jeg vil indrømme at jeg synes det er vildt fustrende at min praktik bliver stoppet og jeg ikke får en chance for at vise mit værd.
Jeg har været igennem en hård tid og synes at jeg nu bliver straffet for at få angst anfald.

Nå men jeg vil om ikke andre har et bud til mig om hvad jeg evt. kan/skal gøre.

Tak igen for dit svar.
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 23:27   #13
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hej Leduce.

tusind tak for dit svar, det varmer.

Jeg har heldigvis min læge med i dette spil og jeg er syg og kan ikke, og det har jeg hans ord for samt en masse special læge erklæringer, men kommunen er jo ligeglad....desværre.

Ja det er hårdt at fejle noget psykisk og det er jo desværre ikke noget man selv er helt herre over.
Jeg synes det er forkert at man ikke får en chance, i mit tilfælde har jeg fået sat dosis op i medicin for at kunne klare arbejdsprøvningen, og så får jeg ikke chancen??

Når man fejler noget psykisk er det jo også svært for andre at forstå og se det, man ser jo ikke altid syg ud.

Pas på dig selv og igen tak for dit varme svar.

Knus
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 00:43   #14
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
hej.... kan det tænkes at det du har været ude i er, forrevalidering. Den sker med det økonomiske grundlag som man var på før forrevalideringen. Hvis det var sd. forbliver man der. Hvis man ingen penge fik, så får man det heller ikke under forrevalidering osv.

Hvis kommunen skønner at du ikke kan gennemføre revalidering, kan de træffe beslutning om at foranstaltningen stopper. En forlængelse gælder op til X antal uger, men kun så længe man kommer ind under betingelserne for forlængelse. Det er således også muligt at en forlængelse under vejs kan ændres til en anden §

Når forudsætningerne, at du ikke længere findes revalideringsberettiget, bortfalder er det interessante for dig, om du kan forlænges efter en anden §

Men du skal partshøres før sygedagpenge stop i flg. sommerens lovændring.

Håber du finder en vej
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 09:10   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du er ikke sat i egentlig revalidering, uanset hvad.
Hvis de henviser til at du har været ude i forhold til §22 stk1 i LAB-loven, er dette ikke en begrundelse til at fratage sygedagpenge.

Der er andre forlængelsmuligheder, på sygedagpenge. Det betyder bare, at de nu selv har lukket hul om ravalidering.

Hvor lang tid har du været på sygedagpenge?
Hvad er din fremtidsmuligheder ift arbejdsevne(hvad sider lægerne)?

Du skulle have været til afklaringsmøde efter retsikkerhedsloven §7a(herunder skal fagforening helst deltage)? og Sygedagpengelovens §28, skal ligeledes være opfyldt.

Skriv til sagsbehandler om skriftlig begrundelse på, hvorfor praktik er stoppet.

Få promte fat i din fagforening.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 15:19   #16
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.

Pyha den er svær.... Jeg har været sygemeldt rigtig længe og jeg har indsat en kopi af mit forløb her så I kan se hvad jeg har været igennem.
Mange år er dog gået med ankesager men jeg har nu alligevel aldrig hørt om en praktik der stoppes midt i forløbet medmindre begge parter er enige derom. Jeg forsøgte jo at gøre mit bedste og blev endda sat op i medicin for at kunne give praktikken en ekstra tand.

Her nedenunder er har jeg indsat mit forløb og også mine dianoser.
Mine diagnoser er som sagt alle med papirer osv. fra diverse læger.
Ang. udtalelser skriver psykologerne at de har svært ved at forstille sig at jeg kan passe et erhverv.
Egen læge og iøvrigt også special læger skriver at jeg kan arbejde blot der findes det rigtige erhverv hvor skåne hensyn er opfyldt.

Jeg vil også gerne arbejde(flexjob)og jeg mener selv at jeg har en arbejds evne tilbage blot ikke så mange timer.

22-12-2003 Sygemeldt.
17.05.2004 Henvist til forløb på skiftesporet.
18.10.2004 Praktik plads i Føtex, Aalborg øst.
30.01.2005 Stop af praktik i Føtex da skånehensyn ikkevar overholdt og
hverdagen præget af smerter og jeg psykisk har det meget
dårligt.
Forlænget sygedagpengene efter § 22.1.1 (det anses for
overvejende sandsynligt at der kan iværksættes revalidering)
21.04.2005 Operation af skinneben.
En operation som desværre ikke hjalp men tværtimod gjorde
mine smerter værre.

25.07.2005 Fundet revalideringsberettiget efter § 47.2 og henvises til
forløb på CSl.
15.08.2005 Start på forløb på CSL.
Forløbet på CSL stoppes efter ca. 1 mdr. da jeg har det psykisk
dårligt. Får i denne kursus periode en depression og starter
på antidepressiv medicin.

07.12.2005 Efter psykologisk vurdering hos Jette Thrane på Aalborg
psykiske sygehus vurderes krisetilstand og der startes op med
kognitiv terapi hos psykolog som jeg dog selv betaler da
kommunen ikke vil, på trods af at denne behandling vurderes
at være nødvendig hvis jeg igen skal finde fodfæste på
arbejdsmarkedet.

11.04.2006 Stop af sygedagpengene efter § 8 stk. 1.3 (udeblivelse
fra opfølgningsmøde)
Et møde som jeg ikke deltog i da jeg ikke havde modtaget
brev/mødetidspunkt fra sagsbehandler.
Jeg klager over stoppet af sygedagpengene.
30.06.2006 Jeg får ret i min klage ved det sociale nævn og
der tilbagebetales sygedagpenge fra d. 11.04.2006
07.04.2006 Ansøger jeg Aalborg kommune om pension da jeg ikke magter
mere, dette i samråd med min læge.

29.05.2006 Modtager jeg afslag på pension og sygedagpengene stoppes.
Denne kendelse anker jeg.
Rådet vurdere at fastholde at jeg ikke er pensionsberettiget
men fortsat kan modtage sygedagpenge da jeg endnu ikke er
udredt.
Sygedagpengene forlænget efter § 22.1.1
21.05.2007 Kursus på Æbeltoft kurcenter.
Et kursus jeg selv betaler og som jeg mener, vil gøre mig godt
både fysisk og psykisk.
Kommune siger ok for dette.

22.08.2007 Stop af sygedagpengene pga. af at kommunen pludselig mener
at jeg er rask og at jeg arbejder i min mands internet v
virksomhed.
Jeg anker naturligvis dette da det ikke er korrekt.

02.04.2008 Afgørelse fra beskæftigelsesnævnet.
Jeg er igen sygedagpenge berettiget.

Forlænget efter § 22.1.1
08.08.2008 Overgår min sag til AS3 som nu skal foregå min sagsbehandling
med kommunen som tovholder.

03.12.2008 Starter virksomhedspraktik på en skole. 15 timer pr. uge.
26.02.2009 Slut på 3 mdr. praktik.
25.06.2009 Opfølgningsmøde hos AS3 med ny rådgiver.
Flyttes fra kat. 2 til kat. 3(dog uden mit vidende)

23.07.2009 Afhenter selv kopi af min sag hos AS3 da jeg flere gange har
bedt om aktindsigt.
Aktindsigtserklæring er sendt til AS3 d. 07.07.2009
03.03.2010 Sagen er nu overgået til kommunen, dog sker der intet førend
jeg starter i praktik d. 07.06.2010(starter praktik på fiktiv
arbejdsplads således at alle skånehensyn kan overholdes)

Jvf: Sygedagpengelovens §24c vurderes at være behov for:
Virksomhedspraktik
Længrevarende revalideringsplan


Mine Diagnoser:
Svært hypermobil.

Fibromyalgi har dog endnu ikke speciallæge erklæring på dette men er i medicinsk behandling.

Kronisk skinnebensbetændelse i begge skinneben.

Opereret i højre skinneben uden effekt.(en operation de sjældent laver men da mit var så slemt
ville de give det en chance)

Opereret 3 gange i knæled pga. af slidgigt og menisk.

Lændesmerter pga. slidtgigt

Slidgigt i venstre hofte.

Scoholiosis columna(rygskørhed i let grad)

Slidgigtforandringer i rygsøjlen.

Smerter i hænder og arme.

Depression og i svær krisetilstand samt angst anfald.
Både min egen psykologs vurdering og uvildig psykologs udtalese fra psykiatrisk sygehus.


Beklager at det hele står lidt rodet men denne har maskine flytter lidt rundt på det:-)
På forhånd tak fordi I gider svare mig.

Knus
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 17:34   #17
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hvis du allerede er blevet forlænget efter § 27 stk. 1, prøver de så at stoppe sygedagpengene midt i det hele, eller er de antal uger ved vejs ende??

De skal have lavet en jobplan med dig, hvis du skulle i revalidering. Hvad var planen i den "praktik", du var i og er i nu? Altså der skal jo være et mål med det. Hvis ikke, synes jeg da, du skal klage over, at de ikke har lavet en plan/mål i forbindelse med forlængelsen af dine sygedagpenge ( i den tid ). Praktik kan dog godt være en del af en revalidering (som en slags arbejdsprøvning). Jeg var selv i praktik i revalideringstiden.

Men vent til du har fået den skriftlige del på stop af sygedagpenge, så du kan få læst, hvad deres begrundelse er, og så tage det derfra.....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 20:05   #18
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hej Curls.

Tak for dit svar.

Jeg synes at kunne læse at jeg er forlænget efter § 22 og antal uger ved jeg ikke lige noget om?? Jeg kan se at jeg er forlænget efter den samme § hele vejen igennem så X antal uger må jo på et eller andet tidspunkt være gået.

Jeg har ikke modtaget hverken det ene eller det andet siden d. 03.03.2010 så jeg ved knap nok hvad planen er, der foreligger ingenting på skrift, ikke noget jeg har set.
Jeg har set min nye sagbehandler en gang og har i øvrigt intet aftalt med hende.
Jeg har kun talt med jobkonsulenten.
Aftalen var at jeg skulle i praktik/arbejdsprøvning men da det er svært at finde praktik pladser lige p.t kom jeg på en fiktiv arbejdsplads.
Mine skånehensyn er overholdt men stedet er ikke i overensstemmelse med mine jobønsker!!!
jeg tror bestemt ikke jeg har været i revalidering og jeg er da heller ikke på revaliderings ydelse??

Og ja jeg venter på "brevet" men som du/I ved så er alle alarm klokker jo tændt nu for man skal sgi ikke sove meget i timen når man har med kommunen at gøre:-)

Weekend Hilsner Herfra.
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 21:06   #19
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Står der ikke, hvilken lov der er tale om den der § 22.1.1.??? For det siger mig intet... Der findes jo mange love, og ang. forlængelsen af sygedagpenge er det nemlig § 27 i sygedagpengeloven:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Jeg kunne forestille mig, at de har skrevet tallet forkert... For netop § 27.1. handler netop om revalidering....

Det kan være, du er i forrevalidering og her bevarer man som regel den samme ydelse, indtil man overgår til revalidering, når man har fået lavet en jobplan.

Jeg var selv i forrevalidering i et revacenter, hvor jeg fortsat var på kontanthjælp. Det var først efter forrevalidering, man ligesom fik lavet en jobplan, hvor jeg så kom på revalideringsydelse.

Men eftersom jeg kan se, du fik den forlængelse helt fra år 2008, kan det være, at selve forlængelsen er slut, og at du så måske er røget på kontanthjælp? Du kunne måske have søgt det dengang fra marts 2010, har de ikke nævnt det for dig eller givet dig nogen skriftlig begrundelse om stop af sygedagpenge?

Undskyld de mange spørgsmål, hvis noget af svaret allerede er at finde i denne tråd... Også god weekend til dig.

Sidst redigeret af curls; 28-08-2010 kl. 21:08.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 21:50   #20
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
du skal vide jeg føler med dig.. en rigtig trist sag.

må lige komme med en tilføjelse men der det helt udelukket at søge pension igen. når den er afvist en gang.
spørg da jeg ikke ved så meget om de regler.

Sidst redigeret af maja-bell; 28-08-2010 kl. 22:05.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
mærkelig krav.. havheks Alt det andet 32 23-06-2012 15:14
mærkelig sagsbehandler pedo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 30-08-2011 22:07
Flexteam mærkelig afgørelse Skovgård Din historie 1 06-10-2007 08:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension