K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2014, 23:32   #21
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
kan godt høre på det hele jeg skal ud og have mig noget pebermynteolie:-)

er grape juice ligeså godt som citron? troede bare det var skidt for maven men elsker ellers grape:-)
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2014, 23:46   #22
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Ups..
Man skal lige være opmærksom på at grapefrugtjuice kan øge serumkoncentrationen af flere forskellige former for medicin, men det står på indlægssedlen hvis der er noget problem.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 08:05   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
kan godt høre på det hele jeg skal ud og have mig noget pebermynteolie:-)

er grape juice ligeså godt som citron? troede bare det var skidt for maven men elsker ellers grape:-)
Så start med, at spise en grapefrugt.
I ihvertfald den ene Netto her i byen har de dem i øjeblikket til 2 kr. stykket.

De seneste dage har jeg spist 2 grapefrugter om dagen, og det har en rigtig positiv indflydelse på luft i maven.

Som jeg skrev tidligere, så havde jeg ikke meget gavn af pebermynteolien for nogle dage siden, men det plejer ellers, at virke rigtig godt.
https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...ebermynteolie/

http://helsenyt.com/frame.cfm/cms/id.../grp=8/menu=3/

@Nøgne tær, ved du om det er bestemte slags medicin det handler om?

Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
er grape juice ligeså godt som citron? troede bare det var skidt for maven men elsker ellers grape:-)
Jeg ville lige undersøge, om der skulle være problemer med grapefrugt i forhold til maven, og faldt over denne, om luft i maven:
http://www.alive.dk/Nyheder/Mad-og-d...tede-mave.aspx
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 12:04   #24
enhunhund
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
enhunhund er ny på vejen
Vovse forstoppelse er forstoppelse..

årsagerne til det kan derimod være mange. Peristiiklen bevæger sig med 2 en halv centimeter hver halve time, og støder den på "problemer" = afføring der ikke vil flytte sig, så er det ligesom at have en bil der ikke vil starte en kold vinterdag....

Tiger(massage bolde bløde) kan bruges til hjælp til at skubbe på med. Find et billede af tyktarmen så du ved hvor opadgående, traversum , neadgående del ligger.

Start i højre side ved bækkenet, lig på siden oven på bolden, mens du trækker vejret dybt fortsæt hele vejen rundt også venstre side. Du kan også bruge de omliggende muskler omkring tyktarmen til at skubbe på med f.eks. sidebøjninger høre side først.

PS. På den måde får man også ophobet luft flyttet og oppustetheden....

Sidst redigeret af enhunhund; 06-01-2014 kl. 12:30.
enhunhund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 23:01   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af enhunhund Se meddelelser
årsagerne til det kan derimod være mange.
Helt enig.
Og derfor kan mine råd i denne tråd også kun blive vejledende.

Inden man begynder på selv-behandling bør man jo snakke med sin læge, for at få afklaret, om der ligger reel sygdom bag.

Men er der ikke en reel sygdom bag, så er man faktisk overladt til sig selv. Til at finde ud af hvilken mad man evt. bør undgå, og til at finde ud af hvilken behandling der virker.

Og det er vedr. disse ting jeg mener man kan hjælpe hinanden.
Der er jo ingen grund til, at vi alle sammen sidder og "opfinder den dybe tallerken."

Citat:
Oprindeligt indsendt af enhunhund Se meddelelser
Tiger(massage bolde bløde) kan bruges til hjælp til at skubbe på med.
Dem kender jeg ikke, er det også en lille bold, altså størrelse ca. som en tennisbold?
Jeg har kun de hårde, med nogle gevaldige "pigge".


Citat:
Oprindeligt indsendt af enhunhund Se meddelelser
Find et billede af tyktarmen så du ved hvor opadgående, traversum , neadgående del ligger.

Start i højre side ved bækkenet, lig på siden oven på bolden, mens du trækker vejret dybt fortsæt hele vejen rundt også venstre side. Du kan også bruge de omliggende muskler omkring tyktarmen til at skubbe på med f.eks. sidebøjninger høre side først.

PS. På den måde får man også ophobet luft flyttet og oppustetheden....
Det vil jeg prøve at kigge på.

Men mit mål er, at finde ud af selv, at behandle det med zoneterapi.

Pt behandler jeg mig selv med 4-7 dages mellemrum, og hvis det ikke har har givet resultat om et par måneder, eller deromkring, så vil jeg se, om ikke jeg kan skrabe penge sammen til nogle behandlinger hos "min" zoneterapeut, og så samtidig få nogle gode råd m.h.t. selvbehandling.

Jeg har en søn på 13 år, som helt fra starten havde problemer med, at komme af med afføringen.
Det blev behandlet og har fungeret fint indtil for 2-3 år siden.

Nu skal han være obs på hvad han spiser. Hvis han på en dag spiser 2 måltider som indeholder brød med hvede, så går der max. 3 dage før han har forstoppelse. Også selvom brødet indeholder fuldkorn eller kerner.

I går havde jeg bagt pizza, hvor max. halvdelen af melet var hvedemel (resten var en anelse øko hvede og meget øko rug, begge fuldkorn).
I dag var han gået hjem fra skole en times tid for tidligt, fordi han havde det skidt.
Han havde kvalme og ondt i baghovedet, dette tydede på luft i maven, og han fik det da også bedre efter at have fået et par dråber pebermynteolie.

Jeg ville jo gerne, om jeg også kunne hjælpe ham med zoneterapi, og helst lære ham, at gøre det selv, med tiden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 23:04   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der kan heller ikke være noget galt i pebermynteolie, forhold til dét man ellers propper sig med ovre fra supermarkedshylderne......

Så jeg må også have købt det!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 23:11   #27
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
I går havde jeg bagt pizza, hvor max. halvdelen af melet var hvedemel (resten var en anelse øko hvede og meget øko rug, begge fuldkorn).
I dag var han gået hjem fra skole en times tid for tidligt, fordi han havde det skidt.
Som skrevet tidligere er bagværk med rug en sikker "killer" for selv den stærkeste mave, hvis det ikke gemmes nogle dage inden det spises.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2014, 23:18   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Der kan heller ikke være noget galt i pebermynteolie, forhold til dét man ellers propper sig med ovre fra supermarkedshylderne......

Så jeg må også have købt det!
Præcis.

Og ellers kan saften fra en halv presset citron også ofte gøre tricket.

Lidt om pebermynteolie:
https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...ebermynteolie/

http://helsenyt.com/frame.cfm/cms/id.../grp=8/menu=3/
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 04:26   #29
Cirkis
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2013
Indlæg: 23
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Cirkis er ny på vejen
Jeg vil absolut se på syre-base balancen, det lyder helt fornuftigt :-)
Cirkis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2014, 10:54   #30
enhunhund
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
enhunhund er ny på vejen
mad mod forstoppelse..

har man en "træg tarm" forstoppelse, dårlig transit tid mv. så er afføringen i tarmen der for længe og den begynder at gære... og det giver luft. Så jo det kan være en god ide ikke at spise for mange ting der nemt gærer og så tons af vand så det kan svuppe rundt.

Jeg læste om en en der blev skåret op og fik udtaget afføring der var 3 år gammelt og helt grønt, en anden skåret op fik tømt for ... hold lige fast .... 45kg. afføring....
enhunhund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension