K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2012, 08:47   #1
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Højere bundskat?

Det har svirret med rygter og kommentarer i forbindelse med finanslovsforhandlingerne om danskernes fremtidige økonomi: højere egenbetaling på høreapperater, kun tilskud til en tandrensning pr. år, stramning af muligheden for at få kontanthjælp, så også samlevende skal forsørge hinanden - og nu vil regeringen åbenbart hæve bundskatten for at financiere afskaffelsen af fedt- og sukkerafgiften...

http://www.b.dk/politiko/regeringen-...ejere-bundskat

Jeg ved det godt: jeg burde ikke mere blive overrasket over de a-sociale forslag den socialdemokraiske regering kommer med - men det gør jeg... Med deres ideer rammer de igen og igen de lavtlønnede og de svage. Det er simpelthen usympatisk, og jeg bliver mere og mere overbevist om, at jeg ikke stemmer soc.dem mere... EL er åbenbart med på nogle af ideerne... Hvem er der der så tilbage til at kæmpe for de lavtlønnede og syge...? Skal vi bare ignoreres og fryses ude efter mottoet "out of sight - out of mind"...?

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2012, 13:21   #2
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Ho ho... -og inden valget sagde både Billy og Delle, at der helt sikkert IKKE kom mere brugerbetaling hvis/når de kom til magten



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2012, 15:04   #3
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Ho ho... -og inden valget sagde både Billy og Delle, at der helt sikkert IKKE kom mere brugerbetaling hvis/når de kom til magten



.
Det gjorde Margrethe den III. desværre ikke, og magten tog hun også...
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2012, 15:04   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja men Villy eller Anette og Helle har jo ikke flertallet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 11:04   #5
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Jeg ved det godt: jeg burde ikke mere blive overrasket over de a-sociale forslag den socialdemokraiske regering kommer med - men det gør jeg... Med deres ideer rammer de igen og igen de lavtlønnede og de svage. Det er simpelthen usympatisk, og jeg bliver mere og mere overbevist om, at jeg ikke stemmer soc.dem mere... EL er åbenbart med på nogle af ideerne... Hvem er der der så tilbage til at kæmpe for de lavtlønnede og syge...? Skal vi bare ignoreres og fryses ude efter mottoet "out of sight - out of mind"...?

Du har helt ret... der er ingen redning i sigte... et usympatisk forslag igen igen som vil ramme de svageste hårdt...

Regeringen overlever næppe næste valg... men det har den heller ikke fortjent... dumpet... så kommer Lille Lars tilbage og banker videre med hammeren over de svageste... så det er vel egentligt lige så skidt


....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 20:40   #6
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
Regeringen vil hente 2,4 milliarder kroner på personfradraget og bundskatten. Det skal betale fedt og sukker.

Regeringen vil nedsætte personfradraget med 900 kroner og hæve bundskatten med 0,19 procentpoint.
http://www.information.dk/telegram/316141

Og Enhedslisten er åbenbart med på ideen:

Citat:
- Den finansiering forhindrer ikke os i at lave en finanslov. Vi kan godt forhandle videre på det grundlag, udtaler Enhedslistens finansordfører, Frank Aaen.
http://www.b.dk/politiko/enhedsliste...med-regeringen

Jeg får helt ondt i maven ved tanken... Dét rammer igen de svageste! Dem som de lige har givet et los bagi med en social skæv skattereform... Og hvordan kan EL være med på den efter deres krone-for-krone-krav ifm forhandlingerne om skattereformen...? Jeg forstå bare mindre og mindre - og forbander mere og mere, at jeg blev syg...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2012, 21:03   #7
havmanden60
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2011
Indlæg: 295
Styrke: 13
havmanden60 er ny på vejen
hej af to onde r håb på el det andet er da usympatisk -- kuglestøderen og holdet hvem mon kommer til at betale ----- os
havmanden60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 01:39   #8
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
forstår altså ikke utilfredsheden med denne løsning, alle med lave indkomster burde klappe af den løsning da det er dem som er klart hårdest ramt af disse afgifter. De små penge skatten bliver hævet er hurtigt sparet i afgifter. Afgifter på fødevarer er noget af det mest usolidariske mens at finansiere tingene over indkomstskatten, / bundskatten er en mere solidarisk løsning.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 01:57   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har overvejet at blive sofavælger, gider ikke stemme mere...og så alligevel føler jeg mig forpligtet til at stemme og værne om demokratiet. Ved bare ikke hvorfor. Eller på hvem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2012, 03:33   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sourceful Se meddelelser
forstår altså ikke utilfredsheden med denne løsning, alle med lave indkomster burde klappe af den løsning da det er dem som er klart hårdest ramt af disse afgifter. De små penge skatten bliver hævet er hurtigt sparet i afgifter. Afgifter på fødevarer er noget af det mest usolidariske mens at finansiere tingene over indkomstskatten, / bundskatten er en mere solidarisk løsning.
Det er helt rigtigt set....men der er nu også mange andre måder man kunne hive de penge ind på....uden at befolkningen som sådan ville kunne mærke det...ud over billigere priser....hvis det altså sker...

For spørgsmålet er så bare.....falder priserne så....eller bliver de hevet ind af diverse butikker, grossister osv....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Enhedslisten kræver højere kontanthjælp til unge Mommse Politik og Samfund 29 06-11-2011 10:13
Højere kontanthjælp til tyskerne bla-bla Politik og Samfund 6 16-02-2010 19:57
Højere afgifter på smøger og slik..... Ninja Politik og Samfund 29 24-08-2009 15:40
Har vi trådt de højere magter hr.luko Din historie 14 06-08-2009 12:48
Fik sgu hjælp fra de højere instanser! Antoniette Den nyttige viden vi alle har 5 09-10-2007 16:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension