K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2012, 09:31   #41
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser



Fordi det ikke er alle, der får erstatning. Mennesker, der er født med et psykisk eller fysisk handicap har lige så meget ret til en ordentlig aflønning, som raske har...

Tak Risa!
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 09:51   #42
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af B-P Se meddelelser

Hvad angår tilkendelse af pension, så forstår jeg ikke, at man søger efter en varighed passiv forsørgelse, fremfor at se det positive i, at man nu får muligheden for at få penge for de timer man reelt kan arbejde, og så få en ydelse/støtte for de timer man ikke kan arbejde...... selvom det fx kun er 5 timer om ugen.......

Jeg synes det er en god reform, og jeg synes ikke det er iorden, at en der underviser på et gymnasium skal have 41.000 pr måned for at undervise i 15 timer ....
Jeg ønsker en varig forsørgelse/pension udelukkende fordi jeg ikke kan holde mine smerter ud når jeg arbejdspørves-har været ledig i ca 8 år på flex DA DER IKKE findes job der har de skånehendsyn jeg skal have..

Men jeg skal slæbes igemmen den ene afprøvning efter den anden til jeg nu skal bæres af sted tror du det fedt,Der er ingen job at få for ingen kan holde ud at se på folk der dårligt kan slæbe sig af sted...

Det andet der er lavet med løn for de timer man kan syntes jeg nok er ok,dit eks der ikke rimeligt da det tros alt er en form for overførelsesindkomst.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 15:43   #43
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vendborg Se meddelelser
Hvad ser du som noget skidt?

Syntes ikke rigtig jeg kan få øje på noget der er blevet ringer.
Dog kunne det havde været rart med en form for jobgaranti.
Men det har der jo aldrig været.
Iøvrigt har jeg heller ikke nogen sinde haft en sådan.

Regeringen, Venstre, de konservative og Liberal Alliance er enige om en reform af efterlønsordningen og førtidspensionen.

Reformen træder i kraft fra 2013 og vil være fuldt indfaset i 2020.

Personer, der i dag er på førtidspension, bliver som udgangspunkt ikke berørt af ændringerne. Folk der allerede er i fleksjob bliver heller ikke berørt, medmindre de mister deres job eller skifter til et andet.

Her er ændringerne kort fortalt:

Førtidspension:

Personer under 40 år skal som udgangspunkt ikke på førtidspension. I stedet skal de have en individuel og helhedsorienteret indsats med ressourceforløb, der tager udgangspunkt i den enkeltes muligheder og behov.
Der skal være plads til behandlingsforløb, hvis den enkelte har behov for det.
I 2020 vil der være afsat 1,2 milliarder kroner om året til ressourceforløb. Beløbet stiger til 1,4 milliarder på længere sigt.
Ressourceforløbene erstatter førtidspension for personer yngre end 40 år.
Personer under 40 år kan fortsat få førtidspension, hvis det er åbenlyst, at den enkelte ikke kan komme til at arbejde.
Kommunerne skal oprette rehabiliteringsteams, der skal sikre en koordinering af indsatsen.
Fleksjobordningen:

Fleksjobordningen målrettes , så også personer med en meget begrænset arbejdsevne fremover reelt kan få glæde af ordningen.
Det største tilskud gives ikke længere til ansatte på fleksjob med de højeste lønninger, men til de fleksjobansatte med de lavete lønninger og den laveste arbejdsevne.
Når reformen er fuldt indfaset vil den forbedre de offentlige finanser med 1,9 milliarder kroner.
Hej vendborg

Du kan ikke rigtig se/få øje på noget der er blevet ringer(e)... -måske skulle du - seriøst - kontakte en øjenlæge(alene det at der fjernes knap 2 milliarder) !!!

Gider ikke skrive alle de negative ting op, som reformen kommer til at betyde for en ny fleksjobber... -men alene den manglende pensionsindbetaling fra en arbejdsgiver der udbetaler lønnen 100 %, til en delvis udbetaling af løn + "understøttelse"... -vil betyde en milliardforringelse når fleksjobberne engang skal på pension



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor egentlig reformer? Mileo Politik og Samfund 0 25-04-2013 13:58
Prognosen er ringe? Marie M Alt det andet 1 17-09-2012 11:44
Hvordan beregner man egentlig FTP engager Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 03-03-2012 21:51
Hvor meget må sagsbehandleren ringe? Carpe Diem Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 34 01-06-2011 10:54
Hvad får man egentlig som flekser?? frhansen Spørgsmål ang fleksjob 8 09-05-2009 01:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension