K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-07-2012, 09:45   #21
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vendborg Se meddelelser
Jeg tænker det er vel heller ikke rimeligt at en fleksjobber får f-eks 2/3 mere i kørsels-fradrag. Fradraget må vel følge de faktiske km?
Så lige frem sætte penge til Hmmm?


Arbejdsgiver SKAL! betale for det han/hun får, hverken mere eller mindre.
Alt for mange Arbejdsgiver/fleksjobber har opfattet ordningen nogen lunde på lige fod mad at vinde den store gevinst i lotto.


På den anden side bliver der masser af 1/2 tids 1/4 tids 2/3 tids osv stillinger fleksjobber kan søge på lige fod med alle andre.
Jeg har jo slet ikke nævnt kørselsfradraget, så hvad har det med sagen, at gøre.

En virksomhed ansætter da ikke en fleksjobber med skånehensyn når de kan få en ordinær der kan det hele til samme pris, så nu bliver der endnu flere ledige fleksjobbere.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 09:59   #22
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
supersus

enig..står der 2 og søger job fremover og den ene er fleksjobber..ja så er det ikke svært at gætte hvem der får jobbet
og da jeg var i fleksjob var der masser af papir arb..med løn og ved sygdom bare for 1 dag..og der er opfølgninger..mener det er halvt år første gang og derefter hvert år..ka ha ændret sig
så det bliver hårdt at være fleksjobber fremover..de skal være mere end dygtig hvis de skal konkurerer..desværre...jeg har ondt af dem..efter jeg selv har været det,ved jeg hvordan det var ---før hen.

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 11:01   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
En virksomhed ansætter da ikke en fleksjobber med skånehensyn når de kan få en ordinær der kan det hele til samme pris, så nu bliver der endnu flere ledige fleksjobbere.
Når først den økonomiske gulerod er væk, så bliver der nok langt imellem de ny-oprettede fleksjob.

Hvilken arb.giver gider, at bruge tid og kræfter på en ansat, som har behov for særlige hensyn, måske har flere sygedage end de ordinært ansatte, ikke er lige så fleksibel som de ordinært ansatte, o.s.v. o.s.v.

For mange år siden, da jeg ledte efter et job, undrede jeg mig over alle de deltidsstillinger der var slået op. Det var længe før fleksjobbet blev opfundet og arbejdsugen var på 40 timer.

På et tidspunkt talte jeg med en af de ansatte hos SID om min undren, han fortalte, at det var fordi, at mange mennesker har 2 jobs, og sådan er det vel stadig.
Altså vil det ikke blive et problem for en arb.giver, at finde en rask person til jobbet, og hvorfor pokker skulle han så ansætte en syg person, med alt hvad det indebærer?


Hvad angår udviklingsforløbene, så er jeg overbevist om, at det kunne blive rigtig godt, hvis der altså blev sat tidligt ind og økonomien var i orden.
Men sådan er det jo nok ikke.

Jeg selv kæmpede med systemet i ca. 15 år, rygproblemer, som med tiden blot blev værre.
Men p.g.a. en arb.prøvning på et beskyttet værksted, som udelukkende bestod af løgn og bedrag fra kommunal side, røg jeg ind i en depression, som det nu har taget mig 5 år at kæmpe mig ud af, med alt hvad det har indebåret for mig selv og mine 2 børn.

Hvad fa.... har de mennesker/systemet ud af, at få folk helt ned med nakken før de begynder at yde lidt hjælp.

Det er ren og skær ondskab.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 11:45   #24
Fiselback
Synes godt om👍🏻
 
Fiselbacks avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2007
Lokation: Danmark
Alder: 63
Indlæg: 127
Styrke: 17
Fiselback er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Jeg har jo slet ikke nævnt kørselsfradraget, så hvad har det med sagen, at gøre.

En virksomhed ansætter da ikke en fleksjobber med skånehensyn når de kan få en ordinær der kan det hele til samme pris, så nu bliver der endnu flere ledige fleksjobbere.
1...Næ! det har du ikke.
Sammenligenede det bare med at du mener selv om vi fleksjobber kun arbejder f-eks 15 timer pr uge må det være rimeligt vi får beskæftigelse fradrag for 37 timer.
Jeg tror da også gerne den 1/2 tidsansatte rengøringsassistent vil have fradrag for 37 timer.
Hvad siger du til den sammenligning er den letter spislig?

2...Nej det er almindelig kendt at lige som os andre, betaler arbejdsgiver sjældent mere for varen end den er hver.

3...Til gængæld skal arbejdsgiver heller ikke betale mindre.

4... Tror sq det er en rigtig god ide' Arbejde hvad du kan på ordinær betingelser, om så det kun er to timer om ugen og få suppleret op til en anstændig løn.

5... Jeg fornemmer et frisk pust af mere retfærdighed og ikke mindst værdighed i den nye reform.

6... Sådan som jeg ser det er det altså ganske ganske små ændringer der er fortaget. Og kan da kun få øje på til det bedre.

Sidst redigeret af Fiselback; 08-07-2012 kl. 11:59.
Fiselback er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 12:15   #25
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af B-P Se meddelelser
Ressourceforløb for fx. psykisk syge unge er noget jeg mener der er stort behov for, så i den sammenhæng er reformen god.

Den med at falde mellem to stole, fordi man ikke kan arbejde over 12½ time om ugen og derfor ikke er berettiget til fleksjob, men måske heller ikke syg nok til FTP- den vil ikke blive aktuelt, fordi man med den nye reform får løn for de timer man reelt arbejder.

Jeg kan ikke se det dårlige i, at man får penge for den tid man arbejder, og man får 'støtte' i resten af timerne op til 37 timer, hvor man ikke arbejder..... Den samlede indkomst vil altid overstige en eventuelt førtidspensions-sats og er uafhængig af ægtefællens indkomst.

Ledighedsydelse er ubestemt tid og derfor ryger man ikke på kontanthjælp.

Hvad angår tilkendelse af pension, så forstår jeg ikke, at man søger efter en varighed passiv forsørgelse, fremfor at se det positive i, at man nu får muligheden for at få penge for de timer man reelt kan arbejde, og så få en ydelse/støtte for de timer man ikke kan arbejde...... selvom det fx kun er 5 timer om ugen.......

Jeg synes det er en god reform, og jeg synes ikke det er iorden, at en der underviser på et gymnasium skal have 41.000 pr måned for at undervise i 15 timer ....

Man skal lige tænke på, at hvis det fx. er en arbejdsskade man har fået, så kompenseres man jo fra arbejdsskadestyrelsen....... med store summer........ hvorfor skal kommunen så også kompensere?

Oh det sidste vil jeg så lige sætte et spørgsmåls tegn ved. Man får kun erstattet det som man har mistet, ved en arbejdsskade. Absolut ikke store summer... Og i øvrigt er der ingen som ved hvad morgendagen vil bringe med hensyn til denne reform, før vi har set den i praksis. indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 12:28   #26
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
mht arbejdsskade..ask mente jeg manglede 75 procent erhversevne og jeg fik erstatning og får det hver mdr til jeg skal pensioneres...

men så rig blir man altså ikke..de går jo ind og ser på hvad man ku ha tjent osv...og får mit vedkomne er der ca 3o år til pensionering og blev de delt op allesammen mdr er det altså ikke så voldsomt
så havde jeg også et par forsikringer udover jeg selv har betalt til...

det er jo meningen man skal ku leve sit liv økonomisk mere el.mindre som før arbejdsskaden
men jeg savner mit arbejde hverdag og ville gerne ha været foruden nedsættelse af min motorik og manglende fingrer og smertehelv... og så bare passet mit arbejde..ville som andre hellere end gerne bytte til før

stribe førtidsensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 12:40   #27
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af B-P Se meddelelser
Ressourceforløb for fx. psykisk syge unge er noget jeg mener der er stort behov for, så i den sammenhæng er reformen god.

Det synes jeg bestemt også er en god idé, MEN hvor vil de lige pludselig skaffe den proff hjælp der skal til dér? den er der jo ikke nu, der er op til to (2) års ventetid på psyk hjælp nu...?

Den med at falde mellem to stole, fordi man ikke kan arbejde over 12½ time om ugen og derfor ikke er berettiget til fleksjob, men måske heller ikke syg nok til FTP- den vil ikke blive aktuelt, fordi man med den nye reform får løn for de timer man reelt arbejder.

Jeg kan ikke se det dårlige i, at man får penge for den tid man arbejder, og man får 'støtte' i resten af timerne op til 37 timer, hvor man ikke arbejder..... Den samlede indkomst vil altid overstige en eventuelt førtidspensions-sats og er uafhængig af ægtefællens indkomst.

Nej den samlede indkomst vil netop IKKE overstige en evt FP-sats. Hvis du feks arbejder 2 timer om ugen og får den lave ledighedsydelse for resten, kommme du kun lige op over KH-satsen. Og der vil ikke være mulighed for at søge feks §34 hjælp til husleje, som der er på KH.

Ledighedsydelse er ubestemt tid og derfor ryger man ikke på kontanthjælp.

Nej du ryger ikke på KH, men din ydelse vil være den samme, minus muligheden for §34

Hvad angår tilkendelse af pension, så forstår jeg ikke, at man søger efter en varighed passiv forsørgelse, fremfor at se det positive i, at man nu får muligheden for at få penge for de timer man reelt kan arbejde, og så få en ydelse/støtte for de timer man ikke kan arbejde...... selvom det fx kun er 5 timer om ugen.......

Det kan man også som det er nu.

Jeg synes det er en god reform, og jeg synes ikke det er iorden, at en der underviser på et gymnasium skal have 41.000 pr måned for at undervise i 15 timer ....

Det kan jeg ikke forstå. Det er jo netop det gode ved fleksjobbet, at man yder alt hvad man kan, på trods af sit handicap, og ligestilles så med dem der er raske. Hvad er der galt i det? Skal kassedamen der arbejder 15 timer om ugen, i fleksjob? så også have mindre i løn, end dem der arbejder fuldtid?
Hvorfor denne diskrimination af de højtlønnede?


Man skal lige tænke på, at hvis det fx. er en arbejdsskade man har fået, så kompenseres man jo fra arbejdsskadestyrelsen....... med store summer........ hvorfor skal kommunen så også kompensere?

Det er jo så en anden snak. Man kunne måske kigge på her om der dobbelt kompenseres. Men hvordan ved jeg ikke.
God solskins dag til alle
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 13:51   #28
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vendborg Se meddelelser
1...Næ! det har du ikke.
Sammenligenede det bare med at du mener selv om vi fleksjobber kun arbejder f-eks 15 timer pr uge må det være rimeligt vi får beskæftigelse fradrag for 37 timer.
Jeg tror da også gerne den 1/2 tidsansatte rengøringsassistent vil have fradrag for 37 timer.
Hvad siger du til den sammenligning er den letter spislig?

2...Nej det er almindelig kendt at lige som os andre, betaler arbejdsgiver sjældent mere for varen end den er hver.

3...Til gængæld skal arbejdsgiver heller ikke betale mindre.

4... Tror sq det er en rigtig god ide' Arbejde hvad du kan på ordinær betingelser, om så det kun er to timer om ugen og få suppleret op til en anstændig løn.

5... Jeg fornemmer et frisk pust af mere retfærdighed og ikke mindst værdighed i den nye reform.

6... Sådan som jeg ser det er det altså ganske ganske små ændringer der er fortaget. Og kan da kun få øje på til det bedre.
Der er altså den forskel, at en ordinær deltidsansat har mulighed for at gå op i tid, og tjene mere, den mulighed har en fleksjobber ikke af helbredsmæssige årsager. Derfor bør de have fradrag som en fuldtidsansat.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 14:15   #29
pippi75
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2011
Lokation: Bornholm
Indlæg: 40
Styrke: 14
pippi75 er ny på vejen
Er der en der vil linke til den nye reform, er lige kommet hjem fra rejse og aner intet
pippi75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2012, 14:24   #30
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Her er reformen

http://www.bm.dk/~/media/BEM/Files/D...ftale_fop.ashx
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor egentlig reformer? Mileo Politik og Samfund 0 25-04-2013 13:58
Prognosen er ringe? Marie M Alt det andet 1 17-09-2012 11:44
Hvordan beregner man egentlig FTP engager Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 03-03-2012 21:51
Hvor meget må sagsbehandleren ringe? Carpe Diem Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 34 01-06-2011 10:54
Hvad får man egentlig som flekser?? frhansen Spørgsmål ang fleksjob 8 09-05-2009 01:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension