K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2011, 08:21   #1
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Dansk statsborgerskab og skattepligt i Danmark.

Bør man som person kunne bevare sit danske statsborgerskab, hvis man har udenlandsk indkomst, uden at de indtægtsføres og beskattes i Danmark ?

Eller spurgt på anden vis: Er det rimligt, at man godt vil have fordelen ved et dansk statsborgerskab, men samtidig ikke ønsker at betale "kontingentet" ?
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 09:02   #2
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Hvis jeg nu forelsker og gifter mig med en fra Japan eller Australien og jeg bosætter mig i min ægtefælles land og lever efter dette lands love, så ville jeg stadigvæk vælge at beholde mit Danske statsborgerskab.

Mit statsborgerskab har da intet at gøre med hvor jeg bor, og om der betales skat i DK når man bor på den anden side af kloden.

Dybt i mit hjerte er jeg og forbliver jeg Dansk, uanset hvor jeg skulle bo.

Skulle jeg så en dag, måske igen bosætte mig i mit fædreland - så kan jeg da se ud fra k10`s brøkpensionister, at der betales en pris fra tiden i et andet land.

Mit statsborgerskab er først og fremmest et spørgsmål om følelser, jeg kan bo nok så længe i et andet land, men jeg vil altid være Dansk(er).

Kan ikke se hvad statsborgerskab har med penge og skat at gøre, for mig er statsborgerskab først og fremmest følelser. I Danmark er jeg født og derfra min verden går - uanset hvilke veje livet og kærligheden fører mig hen.

Så ja, det er rimeligt at beholde sit borgerskab.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 09:18   #3
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
ER 100% enig der sibt :-)
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 10:25   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
totalt enig, sibt
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 10:29   #5
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Vi har i Danmark kildeskat, det vil sige at skatten tages fra kilden af, altså den tages inden en løn bliver udbetalt, det sørger arbejdsgiveren for, og det er en lettelse for de fleste, i modsætning til lande hvor lønmodtageren selv skal sørge for at indbetale sin skat.

Men det betyder også at en dansk indkomst, altid beskattes i Danmark, så hvis du f.eks. får førtidspension og bosætter dig i udlandet, så fortsætter du som generel regel med at betale skat i Danmark, men du er f. eks. ikke længere omfattet af den danske sygesikring eller lignende, er det et EU-land du flytter til så vil du være sygesikret via værtslandets offentlige sygesikring.

Hvis det er et land udenfor EU må du selv betale din sygesikring.

Som bosat i udlandet, gør du jo ikke på samme måde brug af det danske system som hvis du er bosiddende i Danmark, og er du på offentlig forsørgelse betaler du altså stadig skat i Danmark. Og du bliver først rigtigt omfattet af det Danske system, den dag du vender tilbage til Danmark igen.

Personligt får jeg fra Danmark en Brøkpension (30/40 af gammel mellemste, Gift person) Den er skattepligtig i Danmark næsten uanset hvor jeg skulle flytte hen i verden.
Jeg får så også en Britisk brøkpension, (10/40), der dog er langt mindre end det der ville svare til 10/40 i Danmark, men så er offentlig forsørgelse i England til gengæld skattefri, og den bliver også betragtet som skattefri indtægt i Danmark. Men selvom England har beskatningsretten, så gør Danmark det at de lægger den til din bruttoindkomst, hvorefter de giver et nedslag i skatten, nedslaget svarer dog ikke til den forhøjelse af skatten dette medfører, så man reelt ender med at betale ca. 15% skat af en skattefri indkomst.

Bare rolig Danmark skal nok sørge for at få deres skattekroner hjem, og gerne lidt til. Og disse regler gælder for alle der er bosat i Danmark uanset statsborgerskab. Og for danskere gælder de også selvom man ikke er bosat i Danmark.

Og det er minimalt hvad man kan bruge det danske sikkerhedssystem til når man er bosat udenfor Danmark, og man ligger derfor heller ikke systemet til last.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 11:41   #6
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Hvis man fratog danskere deres statsborgerskab på denne vis , ville de i de fleste tilfælde blive gjort statsløse.

Alene af denne grund , er jeg ret sikker på forslaget er i strid med diverse FN-konventioner.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 16:26   #7
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Hvis man fratog danskere deres statsborgerskab på denne vis , ville de i de fleste tilfælde blive gjort statsløse.

Alene af denne grund , er jeg ret sikker på forslaget er i strid med diverse FN-konventioner.
Jow et er jo søkort at forstå, et andet skib at føre.

Så hvis man officielt lever livet på 1. klasse delux++ i Monte Carlo, med det der fx svarer til 21,3 millioner i årlig udlandsindkomst plus det løse samt det meget løse - så er det da helt i orden ikke at betale dansk indkomstskat selv om man opfatter sig selv som dansker og også opholder sig i Danmark det antal dage man iht. reglerne kan (plus lige lidt ekstra man ikke snakker højt om) ... alt andet er da fuldt ud ganske urimeligt!

Hvis man så evt. går på r*ven (og det kan gå stærkt med de forkerte investeringer, overforbrug og omgang med de forkerte) og må krybe hjem til DK, så forventer man selvf. fuld sundhedsservice (nogle af de grimme lidelser kan koste millioner i behandlingsudgift), fri uddannelse (til sig selv og evt. unger) osv.

Det er sq kun ret og rimeligt (selv om man har undladt at betale "kontingentet") ... og det er kun rimeligt at pisse på, at gamle morlille så ikke kan få sin efterløn, folkepensionisterne bliver tilbudt en kugle for panden osv. (gruppen der blandt de "stuerene" blot kaldt for: ældrebyrden ... det lyder pænere).

Går man ikke på r*ven kan det være Kavaler Lene (også kaldet: Den talende kavaler gang ...) byder én til at hjemflage igen på en "forskerordning" ... som evt. tak for god middag i det udlandske, hvor Kavaler Lene gerne opholder sig mere end nødvendigt - jah, det er sq da også kun rimeligt.

Jeg forstår slet ikke det kan være et problem, at der findes nogle der opfatter sig selv som dansker selv om de ikke gider være med til at betale for at opretholde "det danske" ... hva' fan' der er sq så mange andre der kan betale gildet og man bliver sq alligevel altid inviteret tilbage til festen på en fribillet af et eller andet naivt fjols :-)


Ironi kan vist forekomme ... og dog ... livet er sq dejlig også i det danske[1] :-)

Husk: Admiralens vise :-)

http://www.youtube.com/watch?v=VJJfq...3BD1C&index=13
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 17:12   #8
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Jow et er jo søkort at forstå, et andet skib at føre.

Så hvis man officielt lever livet på 1. klasse delux++ i Monte Carlo, med det der fx svarer til 21,3 millioner i årlig udlandsindkomst plus det løse samt det meget løse - så er det da helt i orden ikke at betale dansk indkomstskat selv om man opfatter sig selv som dansker og også opholder sig i Danmark det antal dage man iht. reglerne kan (plus lige lidt ekstra man ikke snakker højt om) ... alt andet er da fuldt ud ganske urimeligt!

Hvis man så evt. går på r*ven (og det kan gå stærkt med de forkerte investeringer, overforbrug og omgang med de forkerte) og må krybe hjem til DK, så forventer man selvf. fuld sundhedsservice (nogle af de grimme lidelser kan koste millioner i behandlingsudgift), fri uddannelse (til sig selv og evt. unger) osv.

Det er sq kun ret og rimeligt (selv om man har undladt at betale "kontingentet") ... og det er kun rimeligt at pisse på, at gamle morlille så ikke kan få sin efterløn, folkepensionisterne bliver tilbudt en kugle for panden osv. (gruppen der blandt de "stuerene" blot kaldt for: ældrebyrden ... det lyder pænere).

Går man ikke på r*ven kan det være Kavaler Lene (også kaldet: Den talende kavaler gang ...) byder én til at hjemflage igen på en "forskerordning" ... som evt. tak for god middag i det udlandske, hvor Kavaler Lene gerne opholder sig mere end nødvendigt - jah, det er sq da også kun rimeligt.

Jeg forstår slet ikke det kan være et problem, at der findes nogle der opfatter sig selv som dansker selv om de ikke gider være med til at betale for at opretholde "det danske" ... hva' fan' der er sq så mange andre der kan betale gildet og man bliver sq alligevel altid inviteret tilbage til festen på en fribillet af et eller andet naivt fjols :-)


Ironi kan vist forekomme ... og dog ... livet er sq dejlig også i det danske[1] :-)

Husk: Admiralens vise :-)

http://www.youtube.com/watch?v=VJJfq...3BD1C&index=13
Det må da være politikkerne du skal klandre for de love er de en torn i øjet på dig, og giver de dig moralske opstød.

Jeg havde bestemt ikke sportsmillionærer m.m i tankerne da jeg skrev om statsborgerskab, men ganske almindelige mennesker der f.x møder en udlænding. Et land skal de jo bestemme sig for. At beskylde dem for skattetænkning og for at pisse på gamle morlille m.m er helt hen i vejret.

Med de seneste love på udlændingeområdet, så tvinges danskere der forelsker sig i en udlænding, til, ret hurtigt, med mindre de opfylder helt urimelige vilkår, at pakke deres grej og finde husly i et fremmed land.

Så længe der intet foregår ulovligt, så lever jeg fint med at folk beholder deres statsborgerskab, og bor i et andet (skatte)land. Sådan vil det altid være, nogen finder hurtig smuthullerne. Men fordi en sportsmillionær har "skumle" hensigter, som ikke engang er ulovlige, så skal det vel ikke gå ud over samtlige der flytter væk fra DK i kortere eller længere tid.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 05:53   #9
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sibt Se meddelelser
Det må da være politikkerne du skal klandre for de love er de en torn i øjet på dig, og giver de dig moralske opstød.
Jeg er skam ikke utilfreds med at kunne have "fast adresse" i Monaco, der jo er kendt som: Tax haven med et par postkasser til det hele ... samtidig med at jeg har et dansk statsborgerskab :-)

Og klædt ud med lidt blå briller & skæg, kan jeg jo alligevel hygge mig året rundt i Danmark hos min gamle Mutter, der gerne laver frikadeller med persillesovs til mig så ofte jeg orker ... intet problem i det :-)


Citat:
Jeg havde bestemt ikke sportsmillionærer m.m i tankerne da jeg skrev om statsborgerskab,
Det havde jeg skam heller ikke ... blot alle os der gerne vil slippe for at betale til jeres efterløn, førtidspension, kontanthjælp, sygehusvæsen, skoler, universiteter og deres studerende, børnehaver osv. medens, vi lader vores økonomi soler sig i et skattely :-)


Citat:
men ganske almindelige mennesker der f.x møder en udlænding. Et land skal de jo bestemme sig for. At beskylde dem for skattetænkning og for at pisse på gamle morlille m.m er helt hen i vejret.
Nu bliver man jo sjældent økonomisk rig af ren kærlighed ... eller flytter i skattely af samme årsag ... der er formodentlig ikke meget at more sig for, når enhver incl. partneren har fået sit - det er pisse dyrt at bo i fx US fra vugge til grav (og nogen får jo børn i udlandet og stiller træskoen derude), hvis man skal betale/forsikres for alt det man får "gratis" i DK.


Citat:
Med de seneste love på udlændingeområdet, så tvinges danskere der forelsker sig i en udlænding, til, ret hurtigt, med mindre de opfylder helt urimelige vilkår, at pakke deres grej og finde husly i et fremmed land.
Jow, men så kan man jo egentlig søge statsborgerskab der og kvitte DK 4ever - det er i hvert fald en mulighed.

Ud over det, er det da træls at man ligefrem skal jages ud af landet fordi man forelsker sig i en dejlig udlænding ... men vi har jo altid været en kende specielle her i landet ...


Citat:
Så længe der intet foregår ulovligt, så lever jeg fint med at folk beholder deres statsborgerskab, og bor i et andet (skatte)land. Sådan vil det altid være, nogen finder hurtig smuthullerne. Men fordi en sportsmillionær har "skumle" hensigter, som ikke engang er ulovlige, så skal det vel ikke gå ud over samtlige der flytter væk fra DK i kortere eller længere tid.
Nej, jeg mener også, at det er bedre det går ud over de andre (dem der bliver og betaler deres "kontingent" til "foreningen"). For nogen skal jo bidrage til, at "foreningen" kan løbe rundt, så den ikke ender med at komme på udenlandske hænder, for så er mit danske statsborgerskab jo ikke meget værd ...


Men ellers har du da ret i, at etik og moral er noget vi gerne bryster os af at have, når det ikke koster noget - og det sidste har vi så haft nogle gode bekendtskaber i den lovgivende forsamling på Tinge til at hjælpe os med :-)

Livet på solsiden med økonomien i skattely på andres bekostning er sq dejlig - jeg kan varmt anbefale det ... hvis der ellers er noget at gå i skattely med :-)
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 09:42   #10
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Jow et er jo søkort at forstå, et andet skib at føre.

Så hvis man officielt lever livet på 1. klasse delux++ i Monte Carlo, med det der fx svarer til 21,3 millioner i årlig udlandsindkomst plus det løse samt det meget løse - så er det da helt i orden ikke at betale dansk indkomstskat selv om man opfatter sig selv som dansker og også opholder sig i Danmark det antal dage man iht. reglerne kan (plus lige lidt ekstra man ikke snakker højt om) ... alt andet er da fuldt ud ganske urimeligt!
Ond i "r...v..n" giver ofte først en forstoppelse og efterfølgende hemoroider.

Sidst redigeret af Karo; 27-01-2011 kl. 09:51.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor forskel på anden etnisk end dansk og dansk? Indiansummer Politik og Samfund 5 27-03-2012 15:05
Førtidspension og dansk statsborgerskab? Anchi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 18-03-2010 22:07
Socialt bedrageri skal koste statsborgerskab Ninja Politik og Samfund 8 30-08-2009 15:40
Dansk Folkeparti = Dansk Fupparti Henrikxxxx Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 23-08-2009 22:10
Til alle brøkpensionister, som har et EU/EØS-statsborgerskab brøkpensionist Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 02-08-2009 23:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension