K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-03-2014, 23:20   #1
philipsen71
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
philipsen71 er ny på vejen
Hjælp vdr. Fleksjob og sygemelding nu på deltid og - 14 dages løn

Hejsa
Jeg har været i fleksjob siden 2001 og har lige været sygemeldt i 14 dage. Nu er det sådan at min ryg ikke vil mere så er deltids sygemeldt på 8 timer pr uge. Jeg er ansat på 37 timer pr uge.. Løn under sygdom og ved ferie. Jeg er offentlig ansat. Har lige set min lønseddel og de har trukket mig i løn og har kun fået for 64 timer.... Jeg forstår det bare ikke....... Hvad sker der lige for min arbejdsgiver

Hilsen Malene
philipsen71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 00:02   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af philipsen71 Se meddelelser
Hejsa
Jeg har været i fleksjob siden 2001 og har lige været sygemeldt i 14 dage. Nu er det sådan at min ryg ikke vil mere så er deltids sygemeldt på 8 timer pr uge. Jeg er ansat på 37 timer pr uge.. Løn under sygdom og ved ferie. Jeg er offentlig ansat. Har lige set min lønseddel og de har trukket mig i løn og har kun fået for 64 timer.... Jeg forstår det bare ikke....... Hvad sker der lige for min arbejdsgiver

Hilsen Malene
Det må de da ikke, har de gjort det før?

De får jo refusion fra jobcentret, måske skulle du tale med lønkontoret. Ellers din leder eller en tillidsrepræsentant fra arbejdspladsen.
Hvis du er i fagforening, kan du også tale med dem. Men synes lige du skal tale med lønkontoret i 1. omgang. Man bør vel henvende sig til dem, når det er dem, der har trukket det fra i din lønseddel. Det kunne være en ny medarbejder, der helt har misforstået det og lavet en bommert.
Når du er på den gamle ordning, skal du have løn for de 37 timer uanset hvad. Og de skal ansøge syge refusion for de dage, du er syg.
Er selv i fleksjob og har aldrig fået trukket noget fra i løn pga. sygedage.

Sidst redigeret af curls; 29-03-2014 kl. 00:05.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 12:34   #3
philipsen71
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
philipsen71 er ny på vejen
Nej hende der laver løn har været ansat i 20 år og hun er tillidsræpsentant og nej det er aldrig sket for mig før. Jeg skrev til hende og hun aner ikke hvad der er gået galt. Hun skrev så at det kan være jeg skal suppleredes op af kommunen, men det ved jeg ikke er tilfældet,
philipsen71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 14:13   #4
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Nej hvor irriterende. Jeg mener bestemt også at du skal have fuld løn fra din arbejdsgiver, og så er det op til dem at få refusion/sygepenge fra kommunen. Når du er på den gamle ordning.
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 15:07   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jamen så bør jobcentret også gribe ind, når de ikke udbetaler det som de skal.
Ellers er det fagforeningen. Hvis du har god tiltro til din chef, synes jeg da også, du kan tale med ham/hende om det.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 22:50   #6
philipsen71
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
philipsen71 er ny på vejen
Vi skal kigge på det i næste uge
philipsen71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 22:54   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af philipsen71 Se meddelelser
Vi skal kigge på det i næste uge
Godt at høre, man kan jo ikke leve af for kun 64 timers løn. Hun skal da nok få en skideballe af ledelsen den dame, hvis du får støtte af de andre på jobbet.

Det er i virkeligheden lidt bedrageri, når jobcentret betaler refusion, når man i virkeligheden er ansat til 37 timer ugentlig/løn for det, og jobcentret refunderer en del af lønnen til stedet. Så jobcentret bør vide sådan noget, hvis en arbejdsplads snyder med de refusioner, som de får af dem.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2014, 01:54   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Det er i virkeligheden lidt bedrageri, når jobcentret betaler refusion, når man i virkeligheden er ansat til 37 timer ugentlig/løn for det, og jobcentret refunderer en del af lønnen til stedet. Så jobcentret bør vide sådan noget, hvis en arbejdsplads snyder med de refusioner, som de får af dem.
Jeg er ikke sikker på, at jeg helt forstår dette.

Når phillipsen71 skriver, at hun er ansat 37 timer pr. uge, så tænker jeg, at det kan/må betyde, at hun arbejder 37 timer pr. uge med nedsat arbejdsevne (eftersom hun er fleks'er), sådan at hun reelt yder hvad der svarer til f.eks. 20 timer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2014, 16:56   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg er ikke sikker på, at jeg helt forstår dette.

Når phillipsen71 skriver, at hun er ansat 37 timer pr. uge, så tænker jeg, at det kan/må betyde, at hun arbejder 37 timer pr. uge med nedsat arbejdsevne (eftersom hun er fleks'er), sådan at hun reelt yder hvad der svarer til f.eks. 20 timer.
Ved ikke, hvad du mener.

På lønsedlen står der, at vi får løn for 37 timer om ugen, og jobcentret refunderer jo en hel del penge tilbage til arbejdsgiveren, selvfølgelig ikke for 37 timer, men f.eks. 2/3 af lønnen, det er jo den gamle ordning, vi snakker om. Så uanset om man arbejder 8 timer eller 20 timer, så skal de refundere som de plejer, men sygedagpenge skal de jo normalt refundere 100 %, hvis man er syg en hel dag. Det bør ikke gå ud over hende selv, det er mellem jobcentret og arbejdsgiveren, den er gal med.... arbejdspladsen har så ladet det gå ud over hende.

Man kan godt arbejde i fleksjob 37 timer om ugen med skånehensyn. Kender selv én fleksjobber, der kan arbejde 37 timer om ugen med skånehensyn.

Som alm. lønmodtager får man jo heller ikke kun 8 timers løn udbetalt som deltidssygemeldt.

Det er synd, at det skal gå sådan.

Sidst redigeret af curls; 30-03-2014 kl. 16:58.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2014, 20:21   #10
philipsen71
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
philipsen71 er ny på vejen
Mange tak for jeres svar det hjælper mig meget at høre at det er dem der har klokke ti det og at jeg er berettiget til 37 timer pr uge. Det Ståle der også i min kontrakt men tror sku ikke hende der har lavet løn er klar over hvad og hvordan jeg er ansat selvom jeg har været der i 3 år. Men har aldrig oplevet noget lingende i de 13 år jeg har været ansat i flex.. Jeg skriver lige til jer når jeg ved noget mere. Tak fordi i lyttede kH. Malene
philipsen71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension