K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2012, 20:35   #1
CNL86
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
CNL86 er ny på vejen
Revalidering <-> Flex

er der nogle herinde der er/har været på revalidering og søgt om at få fleks?
jeg er lidt usikker på reglerne..
Jeg er bange for at miste min revalidering, hvis jeg sender en ansøgning om at komme på fleks (altså efter endt uddannelse, som min revalidering er til) at jeg så mister retten til revalidering nu, da man kun er berettiget til revalidering hvis der er udsigt til fuldtids job bagefter...
CNL86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 23:54   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Som udgangspunkt vil du miste din ydelse, og hvis du samtidig deltager i din udd på lige vilkår med dine medstuderende, er det temmelig vanskeligt for dig at blive fleksvisiteret for du beviser jo at du kan klare norm tid og norm vilkår, og så hører man jo ikke hjemme på fleks.

Nu behøver din SB´er ikke være i dårligt humør, og stanse din ydelse ifb fleks ansøgning, det er muligt du har en gos SB´er (kommune) det kan vi andre ikke vide noget om, der står intet sted at de skal, det er "kun" skrevet på en sådan måde at de kan.

For at kunne blive fleks godkendt skal alle behandlingsmuligheder være udtømte din tilstand stationær og din arbejdsevne være nedsat til ca 50% inden for ALLE! fag.

Det skal altså lige bevises før fleksen er i hus, revalidering er mange gange nemmere at komme til, for der er den type krav IKKE, der skal det bare være sandsynligt at man kan blive selvforsørgende (hvilket vil sige at man kan magte et deltidsjob) Man behøver ikke 7 tons læge udtalelse arbejdsprøvning og jeg skal komme efter dig, det gør man altså for at kunne få fleks.

Hvis du vil søge fleks for at undgå KHJ ydelse, kan du lige så godt droppe tanken, inden finder du et job eller også ryger du på KHJ, hvor du så vil skulle afklares yderligt, for du vil skulle i gennem en arbejdsprøvning, rande fra herodes til pilatus efter speciallæge udtalelser og jeg skal komme efter dig .
Har du noget lægeligt dok, vil det blive genbrugt, men er der den mindste vaklen, så er det forfra igen, og der SKAL! stå at din tilstand er varigt og at din funktionsevne er nedsat uden det kommer du ingen vegne.
Har du allerede en arbejdsprøvning, vil du være den heldige vinder af at skulle prøve det igen, den vil være forældet.

Så kan du arbejde, gør du absolut klogest i at gøre det, frem for at udsætte dig selv for en omgang system tortur.

Skulle du nu komme i tanke om at droppe ud af din udd, i et desperat forsøg på at bevise at du ikke kan klare norm tid og vilkår, vil du ryge direkte på KHJ, og så blive afklaret der fra, men dropper du ud på falsk grundlag, vil div undersøgelser du skal i gennem i afklaringen nok vise det, så den taktik vil du heller ikke få noget ud af.

Når det så er sagt... inden de stanser din ydelse skal de senest 14 dage før stansningen tage stilling til hvad så, det gælder også ved endt udd, er der noget der viser at du stadig ikke kan magte selvforsørgelse skal de ligge en plan for hvad der skal ske, og den plan KAN (jeg siger på ingen måde at den gør) lyde at du overgår til fleks og så skal afklares mens du er ledig flekser, men for at det sker skal der absolut ikke være nogen tvivl om at du vil skulle fleksvisiteres, det eneste der skal (må) mangle i de dokumenter der er i din sag, er hvor meget du kan klare at arbejde, dog er det temmelig urealistisk når du har kunnet klare en revalidering, med mindre den er foregået med særlig støtte og forhold så som fx at du er blevet fritaget for dele af undervisningen, fordi du ikke kan (må for lægerne) eller at du har taget udd´en på længere tid en normen ol.

Langt de fleste af dem som går fra revalidering til fleks, har måtte droppe deres revalidering, eller har været i gennem en 2-3 revaliderings perioder, bla fordi revaliderings muligheden skal være (vurderet) udtømt før man kan fleks visiteres.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 23:57   #3
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg tror faktisk ikke selv man kan ansøge om en fleksbevilling, som man kan søge om en førtidspension idag.

Man kan måske ytre ønske derom men om det har nogen betydning vil nok altid være kommunens vurdering.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 12:39   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jasch det kan man sagtens, man skriver bare en ansøgning.

Man har ret til at få et evt afslag pr skrift sammen med ankevejledning akkurat som hvis man søgte fx tilskud til briller ell.

Men det er korrekt at der ikke direkte er et ansøgnings skema som til FP, men det er der heller ikke til så meget andet, men det ændrer ikke på at man sagnets kan søge, og man har stadig ret til at få afslag på div ansøgninger skriftligt og ankevejledning ved afslag.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 12:49   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er ikke noget ansøgningsskema når man søger førtidspension. Hverken efter §17 på det foreliggende, eller §18.....

Dog kan man få en kvittering på, at man har søgt en af ovenstående, som man blot underskriver.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 20:08   #6
CNL86
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
CNL86 er ny på vejen
tak for svarene.

jeg indgår IKKE på alm. betigelser på min revalidering.
Jeg er kun på 30 timer, og skal længere ned i tid.
Udover det har jeg en ergoterapeut der har indrettet min arbejdsplads, og jeg går til meget mere fysioterapi end normalt.

Udover det er jeg pt sygemeldt med stress og svær depression.

Jeg har været i arbejdsprøvning før, her vurderede de at jeg kunne arbejde 25 timer.
Revalideringen fik jeg i håb om at noget medicin kunne hjælpe mig fremover, dette har jeg, og lægerne, dog indset ikke er en mulighed længere, da jeg allerede har tre diskusprolapser, de to har jeg fået inden for det sidste år, altså mens jeg har været under uddannelse på revalideringen.

Jeg ved at fleks vil være nødvendigt når jeg er færdig, men er bange for at ende på kontanthjælp indtil sagen er afgjort. Med mine medicin udgifter og andet kan jeg ikke leve af en kontanthjælp og kan heller ikke få støtte til det.
CNL86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 23:44   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du kan søge § 100 merudgifter den dækker også medicin og meget andet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2012, 14:34   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej CNL86:

Jeg var engang på revalidering og gik direkte over til fleksjob. Blev ansat med det samme lig efter. Men det er mange år siden efterhånden. Det var kommunen selv, der sammen med mig havde snakket om fleksjob i forvejen.

Nu ved jeg ikke, hvilke varige og svære sygdomme, du slås med. Men vær opmærksom på, at det er arbejdsevnen, de skal se på. Nu hvor du har været i revalidering, bør man her allerede fra jobcentret havde erkendt, at du har en nedsat arbejdsevne - men har du tænkt på, hvad målet var med din revalideringsperiode (det bør stå i jobplan)? For den har sandelig meget at sige. I mit tilfælde vidste man allerede, at jeg havde en nedsat arbejdsevne, og man valgte at vurdere kun, hvor mange timer, jeg kunne klare på en arbejdsplads - fordi jeg allerede i forvejen havde en del faglige kompetencer. - så uddannelse osv. var slet ikke noget, der ville føre mig til 37 timers job.

Prøv at høre din sagsbehandler ad, hvad denne har tænkt sig, du skal efter endt revalidering. Og så tage det derfra, om du selv vil prøve at søge fleksjob på det foreliggende. (husk de bør have ALT det nyeste lægeligt fra dig vedr. din funktionsnedsættelse, og den skal være varig og uden behandlingsmuligheder).

Det lyder altså ikke rart med 2 discoprolapser lige midt i revalideringen. Husk at passe godt på ikke at presse dig selv. Det er DIG, som selv kan sige stop. Og tag endelig din læge/speciallæge med indover.

Jeg har lige gået på ryghold, og her var der ellers en, som fik også 3 discoprolapser. Hun trænede på hold 2 gange ugentligt og også hjemme. Hun kom hurtigt opad igen og er ved at være på toppen igen. Et godt råd: Lav aldrig selv øvelser fra papir, hvor du ikke ved, hvordan det skal gøres uden instruktion fra en fysioterapeut.... (det gav følgerskader i min ryg - dumme læge. )
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2012, 18:48   #9
CNL86
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
CNL86 er ny på vejen
super tak, det vil jeg prøve.

Jeg går fast hos en fysioterapeut to gange om ugen, hvor vi blandt andet træner lidt pilates.

Jeg har rygsøjlegigt, slidgigt og så er jeg hybermobil, så jeg samler lidt sammen
CNL86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2012, 20:57   #10
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg gjorde det samme som Curls - gik fra en revalidering over til et fleksjob.
Som udgangspunkt gives revalidering med det sigte at man går ud til et 37 timer job. I praksis var de i al fald i min kommune dog langt mere large. Man kunne godt se at jeg ikke ville kunne fuld tid, men jeg var ung (hvad jeg går ud fra du også er når der står 86 i dit brugernavn?) og der var en arbejdsevne til rest.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
Indstillet til flex / Den nye flex lov Bitsch Spørgsmål ang fleksjob 7 18-09-2012 20:21
Revalidering Betulle Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 05-01-2012 19:56
revalidering? hej Alt det andet 8 14-12-2011 00:53
Revalidering hobby4me Spørgsmål ang fleksjob 7 18-06-2010 23:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension