K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2012, 19:22   #31
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
synes du udmærket kan sende den mail til din SB

men du skriver
Kan jeg selv betale for den der speciallægeerklæring, så min sygdom og arbejdsevne kan blive beskrevet ordenligt? Altså vil I så overhoved bruge den i min sag, eller er jeg bare dømt ude?

det vil jeg ikke gøre, for så kan kommunen sige de ikke mener den uvildig
så vidt jeg husker har du tilknytning til psykiatrien
i mit tilfælde blive jeg henvist til bispebjerg hospital af min psykiater
1 om de måske havde nogle muligheder
2 at der kom en erklæring fra en uvildig læge

har 3 psykiater som har skrevet i min sag
det har lægekonsulenten taget til efterretning og har ikke ydeligere spørgsmål
og skrevet jeg ikke kommer på det ordinær arbejdsmarkedet mere
det tog så lige 3.5 år og komme dertil.

få en henvisning fra din psykiater, hvis du kun har fra en
så længe det ikke er fastslået 100 procent du ikke kan klare en arbejdsprøvning
så tager kommunen ikke stilling til fleks eller pension.

udfra det du skriver, vil jeg nok forbedre mig på en arbejdsprøvning
så får du nemlig et ydeligere bevis på du ikke kan arbejde
NEJ en arbejdsprøvning er alså ikke hvad du tidligere har arbejdet med
så du kan ikke sammenligne det med et rigtig arbejde.

husk denne, er den kommunen skal arbejde efter
http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Sidst redigeret af MTVRV1; 19-02-2012 kl. 19:31.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 19:46   #32
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Hej Enteneller og MTVR1

Tusind tak for hjælp med tilretning. Jeg var godt klar over at den nok var FOR personlig og bitter, det er svært, at blive ved med at være flink, når man er dybt frustreret.

Samtidig gør min sygdom også at jeg kan se tingene temmelig sort/hvidt.

Ved ikke hvad psykiateren siger til henvisning til en ny psykiater? Det virker ikke helt logisk, jeg er jo ikke sådan generelt utilfreds med det han skrivere, jeg syntes bare ikke jeg kender ham så godt.

Ellers kan bestemt bruge det I skriver, så jeg vil straks gå igang med tilretning. Klart det var jo dumt også at skrive det med speciallægeerklæring, men man er jo efterhåndet villig til alt.

Endnu engang tak.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 19:55   #33
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er helt fint Tutteren. I 2007 da jeg røg ud af sdp. (og vi ikke havde nr. 4 i §27), der fattede jeg nada af sygedagpenge reglerne og forlængelse heraf.

Jeg brugte alle mine kræfter, med tilslutning fra min daværende fagforening HK til at fortælle kommunen hvor syg jeg var og de bakkede mig op. Selv en psykiater skrev at jeg ikke måtte arbejdsprøves, men det nyttede jo ikke og jeg røg ud.

Nu er jeg blevet klogere på systemet, men jeg kan sagtens forstå at man har lyst til skrige dem op i hovedet om de fatter noget. Jeg gjorde det til min seneste sagsbehandler så sent som i sidste uge, jeg var så frustreret da hun ikke forstår mig. Nu har jeg så heldigvis fået en ny sbér og er glad herfor selvom jeg ikke aner hvem hun er.

Se om du kan få mailen skruet rigtigt sammen og så handler det om at du følger op på svaret af den mail, så selv din sagsbehandler kan mærke at du puster hende i nakken. Det er jo dit fremtidige forsørgelses grundlag det handler om og når der er chance for at det kan komme på plads, så er det med at være på pletten.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 19:57   #34
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja kommunen skal nok selv indhente en special lægeerklæring fra en uvildig.

Jeg havde selv læge erklæringer fra min psykiater men nej nej der skulle en anden til som ingen viden havde på forhånd, at vedkomne så kom frem til det samme som de 1000 tidligere tjaaa.

Den var kommunen så ikke helt tilfreds med og har bestilt og fået en ny igen igen.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 20:04   #35
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg har samme erfaringer som dig Jasch, så man kan være helt rolig med at skulle have lavet en SL. selvom det er tidskrævende. Såfremt jeg skal til een igen vil jeg spørge til mulighederne til at hvile undervejs for det kan ofte tage 1 - 2 timer.

Tutteren du skal lade kommunen indhente hvad de vil og har brug for. Hvis du selv gør, kan du risikere at de underkender det, så lad være med at foreslå det.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 20:07   #36
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Har ikke læst alt igennem.... MEN !
Hvis kommunen ikke mener at de skal bruge flere oplysninger end dem der er indenfor rammen af den første erklæring, så skal de vel ikke have mere, det er trods alt kommunen der skal betale og hvis det nu falder ud til trådstartes fordel, så status jo fint.
Falder det anderledes ud, må man jo påpege at man ikke føler at de nødvendige oplysninger indgår i sagen... og det bliver så nok et tovtrækkeri hvor nævnet også skal ind over.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
Hej Curls og Andersine

Tak for svar. Jeg er i fagforening HK og det er nok en god idé at kontakte dem. Jeg ved ikke helt det med psykiateren da han ikke er privatpraktiserende med overlæge i OPT (Opsøgende Psykose Team) som er tilknyttet sygehuset.
Surprise !

Sad og tænkte på at det ikke ville give en ekstra indtægt for en privat praktiserende psykiater at lave en speciellæge erklæring, ud fra det forhold at privat praktiserende psykiatere har nok patienter de kan betjene ellers.

MEN
lige når det gælder sygehus læger, så afregnes attester til kommune mm direkte til lægen selvom den er udformet i lægens arbejdstid.
Det lyder urimeligt men er ganske sandt !
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 20:26   #37
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
Surprise !

Sad og tænkte på at det ikke ville give en ekstra indtægt for en privat praktiserende psykiater at lave en speciellæge erklæring, ud fra det forhold at privat praktiserende psykiatere har nok patienter de kan betjene ellers.

MEN
lige når det gælder sygehus læger, så afregnes attester til kommune mm direkte til lægen selvom den er udformet i lægens arbejdstid.
Det lyder urimeligt men er ganske sandt !
Ej hvor lyder det bare typisk...suk! Hvad skal vi helt almindelige bundrotter da snart stille op?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Det er helt fint Tutteren. I 2007 da jeg røg ud af sdp. (og vi ikke havde nr. 4 i §27), der fattede jeg nada af sygedagpenge reglerne og forlængelse heraf.

Jeg brugte alle mine kræfter, med tilslutning fra min daværende fagforening HK til at fortælle kommunen hvor syg jeg var og de bakkede mig op. Selv en psykiater skrev at jeg ikke måtte arbejdsprøves, men det nyttede jo ikke og jeg røg ud.

Nu er jeg blevet klogere på systemet, men jeg kan sagtens forstå at man har lyst til skrige dem op i hovedet om de fatter noget. Jeg gjorde det til min seneste sagsbehandler så sent som i sidste uge, jeg var så frustreret da hun ikke forstår mig. Nu har jeg så heldigvis fået en ny sbér og er glad herfor selvom jeg ikke aner hvem hun er.

Se om du kan få mailen skruet rigtigt sammen og så handler det om at du følger op på svaret af den mail, så selv din sagsbehandler kan mærke at du puster hende i nakken. Det er jo dit fremtidige forsørgelses grundlag det handler om og når der er chance for at det kan komme på plads, så er det med at være på pletten.
Det er mig simpelthen umuligt at fatte du er syg og ikke har fået en pension for mange år siden. Hvordan kan du blive ved med at holde til at kæmpe for din ret?

Hvordan er din tilstand nu i forhold til 2007? Er du ikke blevet dårligere eller hvad?
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 20:54   #38
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tutteren,

Det har hjulpet mig rigtigt meget,(desværre) at min eksmand har kunnet overtage min børn, specielt mht. overnatninger.

Jeg går fuldstændig kold når jeg har haft mine bør overnattende, så dette sker kun 2 -3 dage om ugen og jeg arbejder på at kunne forbedre dette. Jeg ved ikke hvad der sker, men jeg bliver slået fuldstændigt til vægs.

Ligenu arbejder jeg også over mine evner, f.eks i forhold til din sag, men jeg er et meget engageret menneske og vil bare hjælpe og så må det koste.

Heldigvis ser jeg mine børn hver dag. Min søn på 15 år har så ikke altid "tid", men jeg ved han elsker mig og har tid til ham også. Nu har de f.eks vinterferie og der spurgte han til om vi ikke lige kunne komme ud af spise sammen hans søster, mig og ham. Det har jeg foreslået tidligere, så det gør vi nu hvor der er tid til det.

Ferier for børnene, kan være hårdt for mig, selvom de ikke bor permanent hos mig, men de skal jo være der og jeg elsker dem.

Min situation siden 2007 er blevet forværret, jeg valgte faktisk at være ude af systemet indtil 2008, hvor jeg så startede afklaring. Jeg har også min op ture og dette fordi jeg vil hjælpe herinde. Jeg elsker at hjælpe hvor jeg kan.

Jeg har det udemærket ellers, jeg kæmper for min pension og det må så være det. Dog går jeg ALDRIG i arbejdsprøvning igen lige meget hvad jeg er på. Jeg har fornyligt fundet mine grænser der og bedre sendt end aldrig.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 19-02-2012 kl. 21:12.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 21:27   #39
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Tutteren,

Det har hjulpet mig rigtigt meget,(desværre) at min eksmand har kunnet overtage min børn, specielt mht. overnatninger.

Jeg går fuldstændig kold når jeg har haft mine bør overnattende, så dette sker kun 2 -3 dage om ugen og jeg arbejder på at kunne forbedre dette. Jeg ved ikke hvad der sker, men jeg bliver slået fuldstændigt til vægs.

Ligenu arbejder jeg også over mine evner, f.eks i forhold til din sag, men jeg er et meget engageret menneske og vil bare hjælpe og så må det koste.

Heldigvis ser jeg mine børn hver dag. Min søn på 15 år har så ikke altid "tid", men jeg ved han elsker mig og har tid til ham også. Nu har de f.eks vinterferie og der spurgte han til om vi ikke lige kunne komme ud af spise sammen hans søster, mig og ham. Det har jeg foreslået tidligere, så det gør vi nu hvor der er tid til det.

Ferier for børnene, kan være hårdt for mig, selvom de ikke bor permanent hos mig, men de skal jo være der og jeg elsker dem.

Min situation siden 2007 er blevet forværret, jeg valgte faktisk at være ude af systemet indtil 2008, hvor jeg så startede afklaring. Jeg har også min op ture og dette fordi jeg vil hjælpe herinde. Jeg elsker at hjælpe hvor jeg kan.

Jeg har det udemærket ellers, jeg kæmper for min pension og det må så være det. Dog går jeg ALDRIG i arbejdsprøvning igen lige meget hvad jeg er på. Jeg har fornyligt fundet mine grænser der og bedre sendt end aldrig.
Kender det godt, de kære børn...suk! De er så dejlige men tager så mange kræfter. Vi har en aflastningsfamilie, det fik vi efter jeg blev udskrevet i sommers og det er virkelig guld værd. Også fordi vi fik lige den familie vi ønskede os. Min ældste datters tidligere dagplejemor og mand og de er bare fantastiske.

Min hjerne er bestemt også totalt "overloaded" lige nu og jeg kan heller ikke klare mere. Nu har jeg så også skrevet brevet helt færdigt, lavet agtindsigtsblanketten og så køre vi hen og aflevere det personligt i morgen.

Endnu engang tak og så bør du vist også tage en pause og nyde det sidste af aftenen.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2012, 14:11   #40
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Usandsynligt!

Åh det er godt nok håbløst. Nu har jeg fået psykiater til at lave en LÆ 165 – Forslag om socialmedicinsk sagsbehandling.

Her skriver han at min tilstand er stationnær og kroninsk uden yderligere behandlingsmuligheder der afgørende kan forbedre tilstanden.

Samtidig skriver han så, at det er usandsynligt at jeg nogensinde genvinder fuld arbejdsevne. Det er det lille "usansynligt" der gør de ikke vil forlænge min sygedagpenge på trods af min tilstand er kronisk og stationær.

Så nu har jeg ikke andre muligheder end at søge førtidspension på det foreliggende §17. Samtidig med at jeg vil anke sygedagpengestoppet.

Mon jeg overhovedet kan vinde noget af det her?....Det er vel nettop usandsynligt!
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ang. status fra psykiater Stuen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 24-08-2012 07:01
Nu med ny status pr 1/8 Chas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-07-2012 05:01
Status fra lægen Stueplanten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 17-12-2011 16:36
udfærdiggørelse af min status mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 07-03-2011 09:51
Status, Tak, og spørgsmål... mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 11 03-11-2008 09:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension