K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2013, 21:54   #11
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Få meldt sagen til ASK med det samme - må ikke vente!

Citat:
Oprindeligt indsendt af baskat Se meddelelser
Nyt problem...
Faldt d.11-12-2012 og fik af vide af min leder hun havde anmeldt sagen, og hvis hun havde de oplysninger hun skulle bruge, ville jeg ikke høre mere. Ringede så derind i dag, og de fortæller mig så først der ingen sag var.??? men så fandt de den så, men hun sagde den var sendt forkert til arbejdstilsynet og ikke arbejdsskadestyrelsen og jeg skulle sende en ny. Men nu er fristet på et år vel gået?????
Hej Basket
Se bort fra tidsfrist og følg op på fejlen med det samme og få ulykken meldt til ASK.

ASK kan se bort fra fristen under særlige omstændigheder. Herefter beskrevet:

- Skadelidte står over for at løfte en større bevisbyrde efter 1 år fra ulykkesdato.
* at skadelidte kan dokumentere, at have været udsat for en skade.
* at skaden har fået varige følger i form af et men eller erhvervsevnetab, der er stort nok til at berettige til udbetaling af godtgørelse eller erstatning, eller
* der er grundlag for at betale for hjælpemidler, proteser, briller og lignende.
* at der er en rimelig forklaring på, at anmeldelsen ikke er sket rettidigt.
* at der er overvejende sandsynlighed for, at den skete skade er årsag til det helbredsproblem, skadelidte har fået.

Efter arbejdsskadeloven har arbejdsgiveren pligt til at anmelde ulykkestilfælde til Arbejdstilsynet, hvis ulykken har medført fravær i mindst en dag efter første fraværsdag.

Derudover skal arbejdsgiver efter arbejdsskadeloven også anmelde til sit forsikringsselskab senest 9 dage efter ulykken, hvis det skønnes, at den ansatte kan blive berettiget til ydelser efter loven.
Er sagen anmeldt til Arbejdsgivers forsikring og din egen heltidsulykkesforsikring, hvis du har det ?

Hvis du er medlem af en fagforening så tag kontakt for juridisk rådgivning.

Var du ansat i privat virksomhed eller offentlig ansat ?

M.h.t. dit fald må du beskrive lidt mere f.eks.:
- var der vidner ?
- tidspunkt for fald ? På vej til arbejde ? var mødt ? var på vej hjem ? osv.
- har du været sygemeldt hele tiden/lige siden faldet ?

Hilsen lgkh62

Sidst redigeret af lgkh62; 16-12-2013 kl. 22:03.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 21:56   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.797
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du tager kontakt til.....

Kære Baskat.

... til alle i morgen.

Forbereder en mail hvor du forklarer din opfattelse af sagen.

Lige ud af landevejen.

Så ringer du til:

Arbejdsleder beder om en mailadresse hvor det videre forløb kommer på skrift.

Arbejdstilsynet og spørger om hvad de har liggende om dit firma og din sag. Det samme her med en mailadresse.

Arbejdsskadestyrelsen og forklarer dem forløbet og bedr om en mailadresse hvor du kan indsende din forklaring samt en anmeldelse..

Hvis du så kan få noget på skrift fra arbejdsleder og Arbejdstilsynet sendes det til Arbejdsskadestyrelsen.

Tag kontakt til din fagforening for rådgivning.

Det er vigtigt forløb, som ikke må udsættes.

Nu har du lært det på den hårde måde, at en arbejdsskadeforsikring er en del af din løn, og det er arbejdsskadet der skal kontrollerer, at alt sker på skrift. Samt af hvad der siges ikke holder i retten, desværre.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 22:01   #13
baskat
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 36
Styrke: 11
baskat er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hej Basket
Se bort fra tidsfrist og følg op på fejlen med det samme og få ulykken meldt til ASK.

ASK kan se bort fra fristen under særlige omstændigheder. Herefter beskrevet:

- Skadelidte står over for at løfte en større bevisbyrde efter 1 år fra ulykkesdato.
* at skadelidte kan dokumentere, at have været udsat for en skade.
* at skaden har fået varige følger i form af et men eller erhvervsevnetab, der er stort nok til at berettige til udbetaling af godtgørelse eller erstatning, eller
* der er grundlag for at betale for hjælpemidler, proteser, briller og lignende.
* at der er en rimelig forklaring på, at anmeldelsen ikke er sket rettidigt.
* at der er overvejende sandsynlighed for, at den skete skade er årsag til det helbredsproblem, skadelidte har fået.

Efter arbejdsskadeloven har arbejdsgiveren pligt til at anmelde ulykkestilfælde til Arbejdstilsynet, hvis ulykken har medført fravær i mindst en dag efter første fraværsdag.

Derudover skal arbejdsgiver efter arbejdsskadeloven også anmelde til sit forsikringsselskab senest 9 dage efter ulykken, hvis det skønnes, at den ansatte kan blive berettiget til ydelser efter loven.
Er sagen anmeldt til Arbejdsgivers forsikring og din egen heltidsulykkesforsikring, hvis du har det ?

Hvis du er medlem af en fagforening så tag kontakt for juridisk rådgivning.

Var du ansat i privat virksomhed eller offentlig ansat ?

M.h.t. dit fald må du beskrive lidt mere f.eks.:
- var der vidner ?
- tidspunkt for fald ? På vej til arbejde ? var mødt ? var på vej hjem ? osv.

Hilsen lgkh62
Hej igen...;-)


Offentligt. arbejdede på en skole, der var vidner. Forældre, børn og min kæreste. Var på vej hjem, og faldet skete uden for døren på min tidligere arbejdsplads...
baskat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 22:08   #14
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Er der skrevet vidneudsagn ned ?

Basket - et godt råd for nuværende er at du koncentrerer dig om anmeldelsen til ASK i morgen og eller følger rådene du også lige har modtaget af Peter.

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 22:17   #15
baskat
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 36
Styrke: 11
baskat er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Baskat.

... til alle i morgen.

Forbereder en mail hvor du forklarer din opfattelse af sagen.

Lige ud af landevejen.

Så ringer du til:

Arbejdsleder beder om en mailadresse hvor det videre forløb kommer på skrift.

Arbejdstilsynet og spørger om hvad de har liggende om dit firma og din sag. Det samme her med en mailadresse.

Arbejdsskadestyrelsen og forklarer dem forløbet og bedr om en mailadresse hvor du kan indsende din forklaring samt en anmeldelse..

Hvis du så kan få noget på skrift fra arbejdsleder og Arbejdstilsynet sendes det til Arbejdsskadestyrelsen.

Tag kontakt til din fagforening for rådgivning.

Det er vigtigt forløb, som ikke må udsættes.

Nu har du lært det på den hårde måde, at en arbejdsskadeforsikring er en del af din løn, og det er arbejdsskadet der skal kontrollerer, at alt sker på skrift. Samt af hvad der siges ikke holder i retten, desværre.

Hilsen Peter
Er desværre ikke medlem af en fagforening, så heldigvis fandt jeg jer/k10.
Har email fra leder hvor hun beder mig om og forklarer forløbet, så hun kan sende det med. hvor hun efterfølgende sender en mail om den er sendt, og hvis alle oplysninger er ok. hører jeg ikke mere... Men gør de forskellige ting imorgen. og så vender jeg tilbage... tusind tak for alt jeres tid...

Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Er der skrevet vidneudsagn ned ?

Basket - et godt råd for nuværende er at du koncentrerer dig om anmeldelsen til ASK i morgen og eller følger rådene du også lige har modtaget af Peter.

Hilsen lgkh62
Det vil jeg gøre... Nej der er ikke blevet skrevet vidneudsagn ned, regnede ikke med og være syg i et år!!! Tænkte det kun var slaget. Jeg blev klogere... men tak for alt din tid, vil gøre de forskellige ting i morgen...
baskat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 22:28   #16
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af baskat Se meddelelser
Har email fra leder hvor hun beder mig om og forklarer forløbet, så hun kan sende det med. hvor hun efterfølgende sender en mail om den er sendt, og hvis alle oplysninger er ok. hører jeg ikke mere... Men gør de forskellige ting imorgen. og så vender jeg tilbage... tusind tak for alt jeres tid...
Hej Basket

Beskrivelsen af uheldet til anmeldelsen hos ASK kan være ud fra ovenstående mail korrespondance, hvis uheldet er beskrevet korrekt og
fyldestgørende ellers følger du op med din egen erklæring/forklaring på uheldet.

Når der spørges ind til Fagforening er det for at vide om du kan få Juridisk hjælp herfra men dette er jo så udelukket.

Har du før haft en sag i ASK så du er bekendt med systemet ?

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 22:36   #17
baskat
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 36
Styrke: 11
baskat er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hej Basket

Beskrivelsen af uheldet til anmeldelsen hos ASK kan være ud fra ovenstående mail korrespondance, hvis uheldet er beskrevet korrekt og
fyldestgørende ellers følger du op med din egen erklæring/forklaring på uheldet.

Når der spørges ind til Fagforening er det for at vide om du kan få Juridisk hjælp herfra men dette er jo så udelukket.

Har du før haft en sag i ASK så du er bekendt med systemet ?

Hilsen lgkh62

Nej har jeg ikke...
baskat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 22:44   #18
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej Baskat
Har du ikke modtaget en kopi af Arbejdsgivers anmeldelse til Arbejdstilsynet ?
så du kan se hvad Arbejdsgiveres skriver ( mailkorrespondancen )

Har du modtaget kopi af anmeldelse af uheld fra Arbejdsgiverens Forsikringsselskab ?

Har du modtaget behandling og fået refunderet udgifter af Arbejdsgiverens Forsikringsselskab ?
F.eks. Fysioterapi, kørsel til behandling på sygehus, medicin osv.

Tog du hjem efter fald eller var du på skadestue?
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 22:51   #19
baskat
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 36
Styrke: 11
baskat er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hej Baskat
Har du ikke modtaget en kopi af Arbejdsgivers anmeldelse til Arbejdstilsynet ?
så du kan se hvad Arbejdsgiveres skriver ( mailkorrespondancen )

Har du modtaget kopi af anmeldelse af uheld fra Arbejdsgiverens Forsikringsselskab ?

Har du modtaget behandling og fået refunderet udgifter af Arbejdsgiverens Forsikringsselskab ?
F.eks. Fysioterapi, kørsel til behandling på sygehus, medicin osv.

Tog du hjem efter fald eller var du på skadestue?
Hilsen lgkh62
Nej til det hele desværre...

Jeg tog hjem og dagen efter til egen lægen, som så sendte mig på sygehuset.
baskat er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 22:52   #20
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Tidlige oplysninger vejer tungest

Hej Baskat
ASK lægger størst vægt på de første beskrivelser af de omstændigheder, der førte til skaden. Grunden er, at de antages at være mest sandfærdige, da de er afgivet kortest tid efter selve begivenheden.

De tidlige beskrivelser af begivenheden repræsenterer ikke nødvendigvis den fulde sandhed. Problemet er så at ulykken kan blive afvist på det grundlag, hvis man ikke er opmærksom på betydningen af de første oplysninger.
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension