K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2009, 23:24   #1
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
Spørgsmål om sag i beskæftigelsesnævnet.

Vil lige takke for alle de gode råd jeg har fået i gennem tiden - hvor er jeg glad for at man har mulighed for at få lettet hjertet en gang i mellem samt alle de gode råd jeg har fået igennem tiden.

Har lige spørgsmål om min sag......

Jeg valgte at anke min sag i marts 2008 over stop af sygedagpenge og ikke at blive bevilliget fleksjob.

Efter en lang tids kamp med kommunen er min sag så enderlig landet i beskæftigelsesnævnet her i januar 2009 - og det glæder mig at nogle nye øjne ser på sagen. selv om ventetiden er lang.

Så er det så jeg tænker, hvad hvis min sag bliver sendt tilbage til kommunen til ny sagsbehandling som jeg læser at 9 ud af 10 gør i min kommune, kan de så bare fastholde den samme beslutning eller skal der indhentes nye oplysninger som f.eks nye jounaler eller er det helt op til sagsbehandleren, hvad der skal gøres eller kan sagsbehandleren bare fastholde sin beslutning?????som hid til???????

Håber det er nogle der har svaret......

Cape
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2009, 23:48   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hej Cape.
jeg har ikke svaret til dig, men sidder med de samme tanker.. min sag har så været undervejs lidt længere, og de sendte den forholdsvis hurtigt til beskæftigelsesankenævnet.
jeg frygter også at blive sendt tilbage til det fjols som havde min sag til sidst, som jeg aldrig har mødt eller aner hvordan ser ud.. for bare tanken for mig til at få det rigtigt skidt.
jeg er nu i kontanthjælpssystemet, og har fået en sagsbehandler der.. faktisk nr. 3 venter jeg på til næste indkaldelse.. men navnet kan jo nå at ændre sig.. jeg sidder fast syntes jeg, og ved ikke om jeg skal rykke for handling i det nye system, eller om jeg skal afvente svar på klagerne... jeg er jo lidt på to heste nu.. og ville snart gerne have en afklaring om jeg er på herrens mark økonomisk, eller om jeg kan få flex eller pension. for jeg har fået det værre efter arbejdsprøvning og efter konsultation hos en reumatolog.

allermest har jeg lyst til at opsøge en krystalkugle eller lign, for at få svar... det er ikke rart at leve så længe i uvished..

kan du ikke sende mig navnene på dine sagsbehandlere i en pb.. eller skrive dem her,, tænk frygten for at møde dem=bødlerne i odsherred kommune er så stor, at jeg har brug for at vide hvem de er inden jeg skal til dem... puha...kunne jo være fantastisk hvis jeg møder den ene gode ud af 10...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2009, 01:25   #3
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Den første afgørelse er somregel så dømt ugyldig, og sendes tilbage i kommunen for en ny og lovlig sagsbehandling.

Afgørelsen kan også dømmes ulovlig. Så godt så langt.

Kommunen kan godt fastholde(komme frem til) den samme beslutning, men først efter de har rette fejlen / eller de fejl der er begået.

Men det betyder for det meste at ydelsen/hjælpen m.m. igen gives til personen som klagen omhandler.

Fejlen kan være alt muligt. Som de fleste har læst og hørt om her på k10.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2009, 12:18   #4
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
ankesag

Så er det nærmest skuen unden ende for borgeren - hvis de så for sendt den tilbage til ny afgørelse - og traffer samme afgørelse så kan jo vælge og anke igen men nye insigelser og så den anke traffe ny afgørelse og tiden går jo bare og der kan jo komme til at gå rigtig lang - en man endelig kan få en fremtidsplan - er det sådan jeg skal forstå dette....

Cape
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2009, 22:41   #5
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Jeg kan godt se hvor du vil hen. Men efter en anket afgørelse skal der ske en ny begivenhed før kommunen kan følge op på en anket sag.

Hvis vi tager en klagen som går på, at de har frataget en hjælp om kontanthjælp, fordi en personer er lovlig udeblevet fra en indkaldt samtale i jobcentret. Så stopper klagesagen efter afgørelsen. Og Problemet kan først opstå igen ved at personen ulovlig udebliver fra en/den næste samtale.

Det er sket at en kommunen ikke følger en afgørelse fra Anke/Nævn eller sagsbehandler en ny afgørelse, eller i tros arbejder langsomt.

Så kan ombudsmanden / Borgmesteren hjælpe eller en stævning om retsag. Samt det kommunale tilsyn m.m. kan sætte ind i sagen.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2009, 23:44   #6
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
sagsforløb

Mange tak forklaringen....Syntes det kan være svært at overskue alle de regler.

Man køre sku træt i det kommunale system....

Så nu kan jeg bare håber at anke fastsætter en endelig afgørelse i min sag om stop af sygedagpenge og fleksjob.....

Så Jeg venter bare lige som alle de andre her inden.... tak...

Cape
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål til i FP som er i job.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-11-2012 08:29
Hej Spørgsmål ?? Messi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 15-11-2011 08:11
Spørgsmål Tullee Alt det andet 1 02-11-2011 21:20
Spørgsmål Hamselv Spørgsmål ang fleksjob 27 20-11-2010 15:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension