K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-09-2012, 09:09   #21
BubberDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
BubberDK er ny på vejen
Tak for de gode råd, men hvad vil i mene jeg skal gøre nu så?

Skal jeg bare afvente der kommer en afgørelse på sagen og så klage derefter el hvordan?

Og er der noget jeg kan gøre for at få de 8000,- tilbage i denne måned som de trak fra augustlønnen eller er det umuligt? Og hvordan skal jeg gøre det evt?

- det kunne være rart hvis man bare kunne ringe til rådgiveren igen og smide en paragraf el to i hovedet på hende og så sige udbetaling tak Men tvivler på det er så nemt..
BubberDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2012, 09:52   #22
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg vil mene at kontanthjælpen er bagudrettet, ergo, kan de først trække fra de bliver opmærksom på dette, altså fra NÆSTE mdr.

Prøv at ringe skrive til en højere i kommunen, feks afd. eller socialdirektør!

Mener at de IKKE kan fratrække fra aug, når de først er blevet opmærksom på fejl i sep!

Vedr. §§§; prøv at se lov igennem, hvor du får udbetalt kontanthjælp fra!
Derefter retsikkerhedslov og forvaltningsloven, som gælder vedr. alt lov.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2012, 12:22   #23
BubberDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
BubberDK er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg vil mene at kontanthjælpen er bagudrettet, ergo, kan de først trække fra de bliver opmærksom på dette, altså fra NÆSTE mdr.

Prøv at ringe skrive til en højere i kommunen, feks afd. eller socialdirektør!

Mener at de IKKE kan fratrække fra aug, når de først er blevet opmærksom på fejl i sep!

Vedr. §§§; prøv at se lov igennem, hvor du får udbetalt kontanthjælp fra!
Derefter retsikkerhedslov og forvaltningsloven, som gælder vedr. alt lov.

VH Popiae
De blev opmærkssomme på det i midten af august, at der var noget der ikke helt stemte vedr udbetalingen af denne forsikring.. Derfor har de tilbageholdt hele udbetaling indtil i fredags, hvor jeg fik lønsedlen fra august måned og der bare står hvad jeg får udbetalt.. - der er ikke engang specificeret ud hvad der er modregnet eller noget som helst..
BubberDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2012, 18:44   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvor er det synd du skal alt det **** igennem, fordi DE er nogle idioter!!

Har desværre ingen råd, som ikke allerede er blevet dig tildelt.

Men jeg ved da, at det er helt forkert at de bare trækker penge, uden overhoved at give dig noget skriftligt du kan forholde dig til og efterprøve i praksis - hvem siger at de 8000 kr de er kommet frem til, ikke også er en fejl??
Måske er det kun 2000 kr, og det har du jo ikke en jordisk chance for at holde styr på!!!

Hvis de kan lave fejl med det ene, så kan de vel også lave fejl med det andet.

Hvis jeg var dig, så ville jeg tage kontakt til jobcenterchefen og sætte denne grundigt ind i sagen - både med at du HAR oplyst dine økonomiske forhold, og at de nu har fejlet så grelt, at du står til økonomisk deroute med et giga minus på 78.000 kr, og at de endda hverken har givet dig noget på skrift, vejledning til klage, og heller ikke sender dig nogle former for oversigter, så du kan finde ud af hvad det reelt handler om!!

Jeg har selv klaget til div jobcenterchefer med store fordele!!!!

Sidst redigeret af Ninja; 09-09-2012 kl. 18:48.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2012, 21:17   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvis jeg var dig, så ville jeg tage kontakt til jobcenterchefen og sætte denne grundigt ind i sagen - både med at du HAR oplyst dine økonomiske forhold, og at de nu har fejlet så grelt, at du står til økonomisk deroute med et giga minus på 78.000 kr, og at de endda hverken har givet dig noget på skrift, vejledning til klage, og heller ikke sender dig nogle former for oversigter, så du kan finde ud af hvad det reelt handler om!!

Jeg har selv klaget til div jobcenterchefer med store fordele!!!!
Gør det skriftligt, og aflever det ved skranken, mod kvittering.

Hvis du ønsker, at det skal lande på jobcenterchefens skrivebord bør du udforme det som en klage, da den ellers blot lander på sagsbehandlerens skrivebord.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 09:36   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har altid mailet dem direkte - men ikke alle har deres mailadresser ude....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 09:55   #27
BubberDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
BubberDK er ny på vejen
Tak Helenekr det er super sødt af dig

Skal jeg bare selv lave sådan en klage fra bunden af eller skal jeg have fat i en klagevejledning og udfylde denne?

- det er vel fint nok at sende på mail, for så har jeg jo bevis for den er sendt.
BubberDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 12:05   #28
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Når du får en afgørelse, skal der gerne følge en klagevejledning med
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 17:15   #29
BubberDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
BubberDK er ny på vejen
Okay så må jeg hellere afvente denne og så tage det derfra...
BubberDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2012, 17:20   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lyder da ikke til der kommer nogen klagevejledning, den burde du jo have haft i hænde INDEN de begyndte at trække penge - eller misforstår jeg konceptet??

De kan da vel ikke gå i gang med at trække penge, og SÅ senere sende en klagevejledning............

Tingene bør da hænge sammen. Træk af penge OG klagevejledning, sammen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej - et pludselig ændring af et struktureret og godt liv. HolmDamgaard Din historie 11 20-01-2014 17:55
Skatteprocent på ledighedsydelse pludselig 55? amaranth Spørgsmål ang fleksjob 27 31-01-2013 19:43
Nu undre de sig pludselig? Indiansummer Politik og Samfund 1 16-08-2012 11:13
fradrag i kontanthjælpen havheks Alt det andet 8 12-08-2012 12:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension