K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2011, 22:08   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg gik selv i gang med at indhente papirer fra samtlige hospitaler osv.. og afleverede det jeg mente var relevant.

Så ved selv at være aktiv, kan du afkorte sagsbehandlingstiden.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2011, 22:09   #12
Sabina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2011
Indlæg: 14
Styrke: 14
Sabina er ny på vejen
Jeg har jo kronisk migræne (over 15 dage pr måned) har jeg haft de sidste 12 år..

.. Min sb siger så også at det må være en tastefejl at de får det til kun at lyde som 1 gang pr måned .. Det vidste hun jo godt ikke passede ..

Jeg afsluttede arbejdsprøvning dec 2010 . Og derfra har sagen kørt helt ..

Ang lægepapier har jeg også selv afleveret en del og spurgte dengang (tidligere sb) om hun ikke skulle indhente det sidste .. Meeen neej da , hun havde allerede RIGELIGT .

Jeg forventer ikke min sag bliver afsluttet inden for nærmeste tid .tværtimod ..
I starten troede jeg at det ville gå noget stærkere , men der har jeg jo så set og fundet ud af senere at så hurtigt sker der ikke noget ..

Enteneller<< Jeg får KH nu har gjort de sidste 10 år ..
og puha , ja det kan jeg godt se ikke må være fedt at stå fastlåst uden økonomi på nogen måde ..
Ikke for at snage , men hvorfor får du ingenting ??

Men ja , jo længere man står som man gør , jo klogere bliver man også på det hele , og lærer mere og mere om hvad man skal huske til de møder og ang lægepapier osv osv ..
Sabina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2011, 22:13   #13
Sabina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2011
Indlæg: 14
Styrke: 14
Sabina er ny på vejen
Pip << ja nemlig .. Jeg prøver også holde mig så fuldt aktiv i min egen sag som jeg nu kan..
Sabina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2011, 22:33   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Enteneller og jeg kan ikke får KH
pågrund af fomue og vi får udbetalt tab af erhvervsevne fra nogle forsikringer
jeg havde eget hus, inden jeg blev syg og måtte sælge det
dog er jeg ikke helt klar over om Enteneller har fået stoppet sine, pågrund af afslag på pension.

har været uden offentlig indtægt, siden sygdagepenge stop for over et år siden
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2011, 06:58   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sabina Se meddelelser
Ang lægepapier har jeg også selv afleveret en del og spurgte dengang (tidligere sb) om hun ikke skulle indhente det sidste .. Meeen neej da , hun havde allerede RIGELIGT .
Hvis du ikke har fået en kvittering på, at kommunen har modtaget dem kan du meget nemt risikere, at de er "bortkommet".

Hvis du mener, at det er nogle af de lægepapirer som du selv er i besiddelse af, som kommunen nu mangler, så aflever en kopi ved skranken og bed om kvittering på, at de har modtaget dem.

Det er altid en god idé selv at have kopi af alle lægepapirer.
På den måde kan man også tjekke om en sb skulle have lavet en citat-fejl.

Min erfaring er, at det er klogt at have de samme papirer liggende derhjemme, som kommunen har liggende i sagsmappen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2011, 08:17   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sabina Se meddelelser
Jeg har jo kronisk migræne (over 15 dage pr måned) har jeg haft de sidste 12 år..

.. Min sb siger så også at det må være en tastefejl at de får det til kun at lyde som 1 gang pr måned .. Det vidste hun jo godt ikke passede ..

Jeg afsluttede arbejdsprøvning dec 2010 . Og derfra har sagen kørt helt ..

Ang lægepapier har jeg også selv afleveret en del og spurgte dengang (tidligere sb) om hun ikke skulle indhente det sidste .. Meeen neej da , hun havde allerede RIGELIGT .

Jeg forventer ikke min sag bliver afsluttet inden for nærmeste tid .tværtimod ..
I starten troede jeg at det ville gå noget stærkere , men der har jeg jo så set og fundet ud af senere at så hurtigt sker der ikke noget ..

Enteneller<< Jeg får KH nu har gjort de sidste 10 år ..
og puha , ja det kan jeg godt se ikke må være fedt at stå fastlåst uden økonomi på nogen måde ..
Ikke for at snage , men hvorfor får du ingenting ??

Men ja , jo længere man står som man gør , jo klogere bliver man også på det hele , og lærer mere og mere om hvad man skal huske til de møder og ang lægepapier osv osv ..
Puha, det migræne, er det bare noget man skal lære at leve med eller kan der gøres noget ved det ? God idé at undersøge det evt. psykiske aspekt i det som Mtv. skriver.

For mig lød dine indlæg som om du lige var kommet ind i systemet og så har du været 10 år på kh, der kan man bare se, håber du snart få en afklaring.

Ja det også pga. formue ( mit fra hussalg efter skilsmisse), at jeg ikke kan få kh. Har så heldigvis en forsikring der giver løbende midlertidig udbetaling. Skal være glad for at have penge til at leve af, da kh. ville blive modregnet TAE forsikringen. Jeg har været uden off. ydelse i 4 år og det koster, ærgerligt når man jo også gerne skulle have noget at leve for senere hen og hjælpe sine børn med, men der er jo ikke noget at gøre ved det.

Hvad er det lige de venter på i din sag ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2011, 12:47   #17
Sabina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2011
Indlæg: 14
Styrke: 14
Sabina er ny på vejen
Hvor er det altså bare træls på jeres vegne ikke at kunne få noget .. Og især når man står fastlåst i systemet .. og ja med børn vil man jo gerne have lidt penge til at kunne give dem en god dagligdag .. puha , kan godt følge jer i at det må være hårdt så ..

Ja min vej gennem systemet har været lang , kan godt se at jeg nok ikke fik fomuleret det ordentligt ..

Fra 2000 og til 2008 har jeg prøvet div start på uddannelser , men uden held pga fravær og migræne , så jeg ikke kunne holde til at sidde i med en bog osv ..
div aktiveringer der også er endt i ingenting , fordi jeg aldrig har kunnet holde til de timeantal og det samme igen ..

Har haft meget svært ved at acceptere at jeg havde så meget migræne og prøvet kæmpe mig igennem dagene ,og at jeg nok ikke selv havde nok forståelse inden for migræne som jeg har idag .. Og i håb om at det nok gik væk en dag ..

Har prøvet at tage et job i 2008 hvor jeg efter 3 mdr blev fyret pga fra meget fravær ..

i 2009 kom jeg så i kommunepraktik i 3 mdr , vil selv sige at det gik ok , men mit pilleforbrug blev desværre alt for højt og måtte derefter indlægges til afgiftning ..

Så blev jeg smidt i arbejdsprøvning i 2010 hvor jeg skulle have 15 timer pr uge fordelt 3 timer pr dag .. Og der blev afgørelsen at jeg havde været der gennemsnit 7,5 time pr uge , men at jeg kun var aktiv i 4 af de timer ..

Jeg har anfald af ca 3 dages varrighed , behandler det , men så kommer bivirkninger som ekstrem træthed og rysteture af op til 1 times varrighed .

Går til fys 1-2 gange ugentligt for ikke at få spændingshovedpine oven i , da jeg spænder meget under anfald .. Og de dage hvor jeg så er anfaldsfri bliver jeg meget hurtigt træt ..

Det min sb siger pt , er at det vil være meget svært med en flexjob , da jeg jo ikke vil kunne sige hvad dage jeg får anfald , og derfor ikke ville kunne overholde timer i et job ..

Ang psykisk er jeg blevet undersøgt på kryds og tværs , og man er nu sikker på at der ikke ligger noget psykisk bag noget , og at jeg har en dårlig dag engang imellem er helt normalt ud fra at man føler en masse svigt over for sine nærmeste .. Hvilket de selvfølgelig prøver hjælpe mig med at indse at det jo ikke er min egen skyld at jeg står hvor jeg står ..

Det de venter på nu er at få ALLE min lægepapier der har været og er omkring min migræne .. Få dem samlet til en del , så der kan komme en sammenhæng i det , pga tastefejl fra lægekonsulenten (vil jeg tro) .. Og så vil min sb (som jeg har forstået det) lave en resouceprofil .

Jeg har været alle præperater igennem uden held , og er blevet afsluttet hos min neurolog da han ikke havde mere at tilbyde , og ikke mente han kunne gøre mere for mig ..
Pt går jeg på Glostrup hovedpineklinik , men dog også uden held ,
Og det er desværre sidste stoppested for folk med kronisk migræne ..
Så det eneste jeg selv kan gøre nu , er at sørger for ikke at komme op i overforbrug af piller igen ..

Så efterhånden er min migræne nok "bare" noget jeg skal lærer og leve med og acceptere at der ikke kan gøres mere , ihvertfald ind til der kommer noget nyt medicin på marked , hvilket at jeg har fået undersøgt at der ihvertfald ikke gør inden for de næste flere år , som jeg vil have gavn af ..

Og har direkte på skrift fra en migræneekspert at det ikke må være til grunde for afslag til førtidspension ,at der kan komme nyt medicin på marked .. Da dette ikke vil ske inden for nærmeste fremtid ..

-----------------------
Sabina
Sabina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2011, 13:14   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Og har direkte på skrift fra en migræneekspert at det ikke må være til grunde for afslag til førtidspension ,at der kan komme nyt medicin på marked .. Da dette ikke vil ske inden for nærmeste fremtid ..

det er både godt og ondt
en læge må ikke udtale sig omkring førtidspension
den kan kommunen se helt bort fra


en overlæge har skrevet i min sag at ydeligere medicien, ikke vil påvirke min funktionsevne.

det betyder det samme, men en kæmpe forskel, når en lægekonsulent og sagsbehandler læser det.

har nemlig også en læge der har skrevet opstart af pensionsag må være det næste
problemet igen, det må han ikke skrive.
men det er først noget jeg har set her på K10
man bliver jo en smule klogere hverdag her på k10
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2011, 13:32   #19
Sabina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2011
Indlæg: 14
Styrke: 14
Sabina er ny på vejen
har sendt en PB til dig ..
Men ja kan også kun sige at jeg er blevet meget klogere ved at læse herinde ..
Hvad man kan og må bruge og hvad man skal huske osv osv ..
Og ja man lærer hele tiden mere ad andres erfaring .. Og det er jo super .. Så kun super med dette forum
Sabina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ventetid rose Alt det andet 7 28-10-2011 01:27
Ventetid? Connybirk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 33 23-10-2011 16:05
Ventetid og atter ventetid Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-04-2010 12:13
ventetid pruttenQ34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 03-09-2009 10:49
Ventetid Mai-Britt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 28-10-2008 15:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension