K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-10-2011, 14:09   #1
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
hejsa
jeg skriver da jeg lige kommer fra mødet med min sagsbehandler...jeg er igang med søge flexjob og har været i arbejdsprøvning i 3 mån hvor det er vurderet jeg kan arb 15 ..jeg har gået ventet på få en afklaring i 2-3 år nu og har ikke været beskæftiget andet end et par timer om ugen i et motionscenter og gået til job og råd hvor jeg bare en time om ugen kom til en snak...efter endt arbejdsprøvning som endte i maj troede jeg så jeg ville få svar på flexjob,men næææ nej nu har de været 4 mån om finde ud af jeg skal til endnu en ny psykolog test hos (jens frydenlund) det er for mig også okey da jeg bare vil videre ..men til mødet idag ville hun have jeg skulle skrive under på at jeg skulle i *job og kompetance*??jeg har i 3 år ikke været sat ud blandt andre pga jeg har mange dårlige dage hvor jeg simpelthen ikke kan være ude blandt andre da jeg har det dårligt med mig selv og ikke kan få vejret pga kol...og det blev der også taget hensyn til i min arbejdsprøvning,jeg stod lagde tøj sammen med en enkel anden kollega:-) desuden ligger stedet 3-4 km fra hvor jeg bor og der går ikke transport derud til og da jeg har *kol* kan jeg ikke gå den vej,eller cykle, slet ikke i blæsevejr eller op af bakke hver dag har 40 % tilbage ,,,har det svært med de daglige gøremål i forvejen...jeg blev rigtig sur på hende og det endte med hun ,sagde hun ikke gad snakke med mig mere og så sagde hun :det vil sige du ikke skriver under her? sagde nej har ikke fået læst det igennem heller og transporten havde vi ikke fået ordnet..sagde jeg vil have en klageseddel så jeg kan klage...men mit spørgsmål er,kan de sende mig i aktivering når jeg er ved søge flexjob og har prøvet blive afklaret til flexjob i meget lang tid???(ps..har lige været på sygehuset blive scannet flere gange og er ikke helt færdig med gå til behandling/undersøgelse derinde..
kan de stoppe min kontanthjælp selvom de slet ikke tager hensyn til at sygehuset vil have jeg kommer til rehab 2 gange om ugen?? og kan de gøre det inden jeg har fået min psykolog test vurderet om igen??


det er jo pga min kol og psyke blandt andre jeg søger flex... skal lige siges den 3 mån arbejdsprøvning var fra maj til august iår

Sidst redigeret af Webmaster; 23-10-2011 kl. 04:00. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1...brug evt rediger funktionen for tilføjelser..
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 15:34   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Er du visiteret som fleksjobber? Sådan lyder det ikke ud fra dit indlæg. Du kan søge om visitation som fleksjobber på det foreliggende, men alle behandlingsmuligheder skal være udtømte, samt at din arbejdsevne er så meget nedsat, at revalidering ikke er en mulighed (hvis det ikke er afprøvet). Revalidering skal afprøves, hvis det kan lade sig gøre.

Når du ikke er visiteret som fleksjobber, kan de godt sende dig ud i en aktivering.

Jeg synes, du bør tale med din læge eller f.eks. psykiater om det "tilbud" de vil have, du skal skrive under. De bør lave et tilbud, som kan overholde dine skånehensyn, hvis du har nogen.

Synes det var klogt af dig ikke at skrive under med det samme... Find ud af, om det er et tilbud, du kan eller ej. Hvis ikke du kan og lægen heller ikke mener, det tilbud bør noget, som du skal deltage i, så kan du lave en klage over den "afgørelse", om at de vil sende dig ud i.

Tror også det kan være en god idé at være åben overfor sagsbehandleren om hvorfor man ikke synes kan klare at deltage i det. Det er nok ikke altid de kan sætte sig ind i, hvordan den anden har det eller hvor meget kan klare.

Jeg mener ikke, at de bør stoppe din kontanthjælp, når du skal på sygehus osv. Tal med din læge om en evt. sygemeldings-periode.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 17:17   #3
Basco
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Alder: 61
Indlæg: 69
Styrke: 14
Basco er ny på vejen
Hvis jeg var dig så ville jeg da helt klart skrive til den sagsbehandler om det møde, spørg ind til en handleplan og formål med det der er gang i .

Spørg ind til hvordan de har tænkt sig at du skal komme frem og tilbage med din kol er der mulighed for at de stiller taxa til rådighed , hvad skal det gøre godt for i din videre færd igennem systemet og hvordan skal det kunne hjælpe dig ...

Gør opmærksom på loven hvori det fremgår
§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.

gør også gerne opmærksom på det hvis du ikke har fået en handleplan
Det lyder lidt godnat at sende dig ud i hvad der for mig at se er en normal aktivering ... når du er i gang med afklaring til fleksjob og man derfor må formode at du er sygemeldt ..

tag en snak med din læge .. og i sidste instans så må kommunen bede om en lægeerklæring fra din læge hvis ikke du kan klare den aktivering ...

Men prøv at sige til din sagsbehandler at du gerne vil have en handleplan da du ikke lige kan se formål og hensigt med det kommunen nu tilbyder

§ 141 i serviceloven
Citat:
§ 141. Når der ydes hjælp til personer under folkepensionsalderen, jf. § 1 a i lov om social pension, efter afsnit V, skal kommunalbestyrelsen som led i indsatsen skønne, om det er hensigtsmæssigt at tilbyde at udarbejde en handleplan for indsatsen, jf. dog stk. 2. Ved denne vurdering skal der tages hensyn til borgerens ønske om en handleplan samt karakteren og omfanget af indsatsen.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde at udarbejde en handleplan, når hjælpen ydes til

1) personer med betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller

2) personer med alvorlige sociale problemer, der ikke eller kun med betydelig støtte kan opholde sig i egen bolig, eller som i øvrigt har behov for betydelig støtte for at forbedre de personlige udviklingsmuligheder.

Stk. 3. Handleplanen skal angive

1) formålet med indsatsen,

2) hvilken indsats der er nødvendig for at opnå formålet,

3) den forventede varighed af indsatsen og

4) andre særlige forhold vedrørende boform, beskæftigelse, personlig hjælp, behandling, hjælpemidler m.v.

Stk. 4. Handleplanen bør udarbejdes ud fra borgerens forudsætninger og så vidt muligt i samarbejde med denne.
læs mere om handleplan her http://www.socialjura.dk/index.php?id=14989#73650
Basco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 17:19   #4
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Er du visiteret som fleksjobber? Sådan lyder det ikke ud fra dit indlæg. Du kan søge om visitation som fleksjobber på det foreliggende, men alle behandlingsmuligheder skal være udtømte, samt at din arbejdsevne er så meget nedsat, at revalidering ikke er en mulighed (hvis det ikke er afprøvet). Revalidering skal afprøves, hvis det kan lade sig gøre.

Når du ikke er visiteret som fleksjobber, kan de godt sende dig ud i en aktivering.

Jeg synes, du bør tale med din læge eller f.eks. psykiater om det "tilbud" de vil have, du skal skrive under. De bør lave et tilbud, som kan overholde dine skånehensyn, hvis du har nogen.

Synes det var klogt af dig ikke at skrive under med det samme... Find ud af, om det er et tilbud, du kan eller ej. Hvis ikke du kan og lægen heller ikke mener, det tilbud bør noget, som du skal deltage i, så kan du lave en klage over den "afgørelse", om at de vil sende dig ud i.

Tror også det kan være en god idé at være åben overfor sagsbehandleren om hvorfor man ikke synes kan klare at deltage i det. Det er nok ikke altid de kan sætte sig ind i, hvordan den anden har det eller hvor meget kan klare.

Jeg mener ikke, at de bør stoppe din kontanthjælp, når du skal på sygehus osv. Tal med din læge om en evt. sygemeldings-periode.
hejsa tak for svar:-) nej er ikke visiteret men hun lovede mig og min vejleder fra job og råd at 3 mån arbejdsprøvning var ok,vil nu få en udskrift af min recourceprofil fra de sidste to år og se hvad der er skrevet..de tog hensyn til mine skånehensyn i min arbprøvning derfor fik jeg lov til arbejde med kun en person og ved let arbejde..jeg er ved søge flexjob..dvs min sagsbehandler har vidst det sidste år hvad jeg går efter og hvad vi skulle søge mht til den arbejdsprøvning og hun sagde selv ok til jeg ikke skulle prøves mere..det de vil ud i nu er fordi hun siger det står i lovgivningen at jeg skal aktiveres et vis antal mån fordi det står i loven..men jeg var helt sikker på jeg skulle visiteres til om jeg kunnefå flex??sidste møde for 3 mån siden sagde de bare til mig de vil vende tilbage hvis de skulle have en ny psykolog test da den sidste var for gammel??så dukker man op og tror de er kommet videre med min flex men får afvide jeg skal i job og kompetance som de har frigivet mig fra i flere år pga jeg ikke kan((tilmed cykle 3-4 km hver morgen selvom jeg har kol?? det er som om hun ikke aner hvem jeg er når jeg dukker op(har fået agt indsigt før...

tusinde tak for svaret :-))))))))))) knus

Sidst redigeret af Webmaster; 23-10-2011 kl. 04:01. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1...brug evt rediger funktionen for tilføjelser..
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2011, 10:24   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Efter min mening;

Du står ikke til rådighed for ordinært arbejde, derfor skal DU IKKE AKTIVERES!

Skriv at det var din opfattelse, at sagsbehandler også var af den opfattelse, og hvorfor!

Be om at få en HELHEDSVURDERING! (den henvidste (§141 handleplan)bruges kun i socialforvaltning med henblik på hjælp i hjemmet og lig.).
Se i retsikkerhedsloven enten §6 og/eller 7.

Skriv til sagsbehandler med disse spørgsmål;

Du skriver også, om de mener at du skal STOPPE med dine behandlinger på sygehuset!

Du fastholder at hvis din eksisterene arbejdsprøvning ikke kan danne grundlag for den endelige afklaring, at de istedet må pege på en yderligere afklaring, og hvordan/hvor!

Herunder vil du gerne have en afklaring/hjælp hvordan din transport skal løses!

Jens Frydenlund er meget dygtig, så det kan du rolig takke ja til.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2011, 13:56   #6
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser

Be om at få en HELHEDSVURDERING!
Se i retsikkerhedsloven enten §6 og/eller 7.
...har lige tjekket "Retssikkerhedsloven, Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område" og det må være § 6, du mener er relevant, Popiae.

§ 6: Hvis en borger har brug for at få hjælp i længere tid, skal kommunalbestyrelsen tidligt i forløbet tilstræbe at tilrettelægge hjælpen ud fra en samlet vurdering af pågældendes situation og behov på længere sigt.

Bemærk det er en SKAL paragraf!

Sidst redigeret af Carmen; 22-10-2011 kl. 14:16.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2011, 16:39   #7
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Efter min mening;

Du står ikke til rådighed for ordinært arbejde, derfor skal DU IKKE AKTIVERES!

Skriv at det var din opfattelse, at sagsbehandler også var af den opfattelse, og hvorfor!

Be om at få en HELHEDSVURDERING! (den henvidste (§141 handleplan)bruges kun i socialforvaltning med henblik på hjælp i hjemmet og lig.).
Se i retsikkerhedsloven enten §6 og/eller 7.

Skriv til sagsbehandler med disse spørgsmål;

Du skriver også, om de mener at du skal STOPPE med dine behandlinger på sygehuset!

Du fastholder at hvis din eksisterene arbejdsprøvning ikke kan danne grundlag for den endelige afklaring, at de istedet må pege på en yderligere afklaring, og hvordan/hvor!

Herunder vil du gerne have en afklaring/hjælp hvordan din transport skal løses!

Jens Frydenlund er meget dygtig, så det kan du rolig takke ja til.

VH Popiae
hej popiae ang sygehus behandling *rehab* sagde hun ikke jeg skulle stoppe men virkede totalt ligeglad og snakkede ikke om lade den behandling indgå i den handleplan hun havde lavet....skal siges at da jeg var i arbejdsprøvning fra maj til august sagde selv samme sagsbehandler at det var ok stoppe efter de 3 mån og en ny arb prøvning har slet ikke været på tale.. hun nævnte at efter lovgivningen skulle jeg aktiveres ,dog kun de 15 timer jeg kunne være i arbejdsprøvning dengang,dvs de ved godt jeg ikke kan arbejde mere end 15 timer...jeg har det psykisk skidt med være sammen med andre mennesker nogen dage og hun sagde hun også vil have mig i aktivering for se om jeg kunne være sammen med de mennesker ,spurgte hende så om det var meningen jeg skulle tude hver dag pga jeg skal være tvunget til tage derud..kan da ingen grund se til at jeg var i arbejdsprøvning og kæmpede mig igennem og lod sig kun gøre fordi jeg kun skulle arbejde med få mennesker..ang jens frydenlund ja han er dygtig har været hos ham engang for et par år siden men den erklæring vil de have en ny af i håb for dem at jeg har fået det bedre som jeg ikke har,men det jo kun en god ting få på det rene jeg ikke har fået det bedre...forstår bare ikke at de for 3 mån siden intet sagde om yderligere afklaring/aktivering..kan da godt være de vil have afklaret om jeg kan møde op når jeg har det så psykisk dårligt med tvunget til være sammen med andre hver dag for at se om jeg egentligt kan have et flexjob??men samtidig lød hun som om en pension var helt hen i vejret og jeg bare kunne søge en §17 for de ville ikke indstille mig..så hvad vil de gøre med mig hvis de ikke vil søge om flexjob til mig som lovet????
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2011, 09:21   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
OG "§ 7. Senest 8 uger efter første henvendelse om løbende hjælp til forsørgelse skal kommunalbestyrelsen foretage en vurdering efter § 6. Dette gælder dog ikke for personer, der er omfattet af et kontaktforløb efter kapitel 7 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, samt personer, der er omfattet af et opfølgningsforløb efter kapitel 6 i lov om sygedagpenge.

Stk. 2. Ansøgeren skal skriftligt have besked om kommunalbestyrelsens vurdering efter stk. 1."

Fra ovenstående;
"ang sygehus behandling *rehab* sagde hun ikke jeg skulle stoppe men virkede totalt ligeglad og snakkede ikke om lade den behandling indgå i den handleplan hun havde lavet...." citat

Derfor skal du skrive, og huske at få stempel med kopi til dig selv.
Alternativet sende på mail, som du også kan dokumentere er afsendt, og dermed modtaget i kommunen.

Du bør også skrive, at da dit problem IKKE er leddighed, men nedsat arbejdsevne, vil du afklares, eller plan for hvordan du vender tilbage til ordinært arbejde!

Svaret, hvis de fastholder aktivering, kan du således klage over.

Selve aktiveringen, hvis de truer med fratagelse, imens din evt klagesag kører, sørger du for at de får dine lægeerklæringer, og skriver under på erstatningsansvar.

Men en ting af gangen;
prøv at fomulere et brev, evt fremlæg det her for hjælp/rettelser.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 14:42   #9
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
tak igen:-)))) knus
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktivering efter Flexjob last47 Spørgsmål ang fleksjob 1 02-03-2010 14:25
kan jeg søge om flexjob ? mor2 Spørgsmål ang fleksjob 25 21-02-2010 18:20
flytte mens du venter på flexjob supersus Spørgsmål ang fleksjob 0 22-01-2010 00:49
Kan jeg søge ftp mens jeg har flex? kmthorup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 19-11-2008 13:54
Aktivering og flexjob Elsebeth Spørgsmål ang fleksjob 64 28-07-2008 16:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension