K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2010, 22:28   #11
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
De borgerlige siger kun at sociale overførsler skal være for de "svageste" i samfundet, fordi det lyder godt.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 23:57   #12
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
borgerlig har vel ikke så meget med at gøre hvad man stemmer alle partier har sgu noget godt kan man ikke se det ja så trænger man til at få en hoved undersøgt



jeg stemmer som alle nok ved stadig helle alså social altid gjort altid vil sikkert men syntes stadig helle er en dum so men stemmer stadig problemet med politik i min mening er folk lader sig tabe hoved og rase ud osv


og glemmer lige meget hvilken regerign der kommer skla de give noget til deres samarbejds partie for at få et flertal og der vil stadig være en regning der skla betales og hvis ny regering komemr til vil der også komme flere regninger forde mere eller mindre normal kotyme er



ved skifte skal der advokater osv på lige for at tjekker den gammel regering igennem hvad de lavede osv også selvom

undersøgelsen kom mens den daværende regering havde magten stem hvad folk vil men glem vi er alle sgu borgelige hvad var det de sagde i olsen bande små borgelige og så mere kan jeg ikke huske og

til sidst alle vil have men ikke mange vil give igen det ser vi jo bla almindelige borger op helt op til mc donals som ikke give skat osv

Citat:
Vi er hårdere ramt i Danmark pga. de skattelettelser der er givet.
Vi er røget fra en top 2 til en top 10, siden krisen start.
krisen har jo også hft noget at sige her det skal vi jo ikke lige glemme eller har der aldrig været krise ? danmark giver og giver vi kræver og kræver uden at give igen derfor er der underskud i dk om man kan lide det eller ladevære men det er sådan det er efter de kloge hoveder også 4 milliarder spildt på at forsøge at få folk tilbage i arbejde i deres mærkelige aktiverign tilbud hvor man spurte sig selv da man kom hjem lærte jeg noget idag nej gjorde jeg ikke bare tænk

hvis de penge ikke var brugt til det hold da mere at kræve ind af lol eller give i ulands bistand :P

og skulle jeg nogensinde stemme på PIA K så vil jeg sgu være stold af min kryds lige mget hvad andre syntes for det er jo hvad man selv syntes ikke hvad andre syntes eller er man abre dum hvis man ikke stemmer på social ?? min mening er nej vær stolt ved ens kryds ligemeget hvor man nu end sætter det og lad dig ikke presse som jeg nu syntes man kan føle der forgår herinde

og ja sandheden er ilde hørt desvære og ja siger sgu men mining elkser at snakke med web :d kan altid lave ny bruger igen igen hvis folk ikkek an tåle man siger sin mening som også generalt heller ikke går godt here inde for er man ikke med er man åbenbart imod sådan føles det sgu

vi er alle i samme båd næsten bare nogen få fp andre sygemeldt nogen på kontanthjælp andre tør abre hvor andre tier derfor skal vi stadig hjælpe eller var den side jo ikke noget hvis vi ikke hjalp og ja ved sgu godt den ehr psot kommer ti lat give folk sure opstød men husk det er jeres problemen ikke mit kun jeres ikkem it verden er ikke sort og hvid

Sidst redigeret af superkok; 14-10-2010 kl. 00:16.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 03:08   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Den ulykkelige Se meddelelser
"skal vi ikke starte en forening for småborgerlige førtidspensinister" Amen hvad F..... er det for noget?

Alene ordet småborgerlig er så vederstyggeligt at det giver dårlig mave,jeg har slet ikke ord for hvor latterlig og pervers sådan en forening måtte blive

Måske der skulle være en forening for millitante ftp"er istedet,nåår nej ftp"er må ikke have nogen arbejdsevne tilbage.
Små slag det var jo bare et forslag som man kan tilslutte sig eller sige nej tak til ... og tror nu ikke at det skal opfattes om noget perverteret ... Der er altså også boglige vælger her på siden og blandt førtidspensionister og de skal vel have lov til at udtrykke sig ??

Så lad os lige finde en tone der passer ...

Nå det er sagt logikeren så vil jeg altså lige oplyse dig om at det der skal til i dag for at få en pension er ingen arbejdsevne den med det sociale er helt tilbage til før 03 ... (så kan der så være sociale faktor der påvirker helbreddet men det gælder stadig ingen arbejdsevne )

Så den er væk .. og i dag kan man altså også revurdere ... og hvorfor bruge ressourcer på at revurdere sygdomme som man ved kun bliver værre og ikke bedre og ikke mindst i min verden ...

Hvorfor er det så at man render rundt og tror at folk der har fået ftp er uhhh så glade at de aldrig ville komme ud og arbejde igen hvis de kunne , tro mig du ville ikke kunne se min r** for bare sko såler hvis jeg fik det bedre og kunne fordoble min indtægt som før jeg blev ftp , jeg syntes sgi godt nok ikke at jeg spinder noget guld på det


Når det er sagt så syntes jeg også at man skulle kunne give med revurdering meget tydeligere end det fremgår i love i dag....

Og sidst men ikke mindst så skal man ind og kigge på alle de mennesker der kommer ind i systemet med en brækket arm (billedigt talt ) og som kommer ud af systemet med en brækket psyke ... tror kommuner kunne spare rigtig mange penge på den konto ... altså lade være med at betragte alle som svindlere til det modsatte er bevist og så se på syge som nogen der skal hjælpes i stedet for som nu som nogen der nok vil nasse sig til noget der ikke tilkommer dem...

Kan stadig huske den dag jeg kom ind i systemet , først var jeg sikker på at jeg skulle tilbage til jobbet efter en uge eller to , så var det så ikke lige det for det var mere alvorligt end vi lige troede så troede jeg at jeg skulle revalideres og endte ud med fleks og til sidst pension ...

Og mit startede som stress og så kom der en masse følgesygdomme og for en stor del kom de fordi stress faktor blev ved at blive kaste over mig fra kommunens side.. og sådan tror jeg det er for mange ... det starter måske som en mindre ting og ender med at blive en kæmpe ting og en masse følgesygdomme...

Desværre tror jeg at mange af værktøjerne allerede er der , men der er ikke råd til at bruge dem ... og der er ikke vilje til at bruge dem ...

En ting kan man frygte og det er at en ting der bliver pillet ud ved pensionsreformen er at man kan søge en pension selv .. og kun kan indstilles af kommunen på den måde får de lukket folks sidste kattelem for at påvirke deres egen sag ...

Glem ikke hvordan vi i disse dage hele tiden høre om hvor dyre vi er , og at ressourceproil udarbejde forkert fordi den ikke fokusere nok på ressourcer og ikke mindst den med at retten til aktindsigt skal indskrænkes... alt sammen noget der er med til at bygge pensionsreformen op, sådan at befolkningen når at opfatte at vi ftp er en byrde og dermed er det ok at man igen skære i vores rettigheder ..... så nej jeg kan nok ikke lige tilslutte mig det borgelige Danmark hverken det store eller det små borgelige ... men held og lykke med dit projekt
  Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 06:07   #14
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Synes der er definitionsforskel på at være borgerlig og småborgerlig, Logikeren!

Det står jo alle frit for at samle sig i grupper (indtil videre), men personligt synes jeg, det ville være en ide (for størst mulig politisk påvirkning) ikke at fragmnetere sig ud i smågrupper, og glemme det store billede. Nemlig, at der er skabt et system, hvor pengene fortrinsvis går til kontrol frem for handling/behandling. Det gælder FP, fleksjobber, DP, SDP, kontanthjælpsmodtagere. Så lad os stå sammen om en ordentlig behandling af såvel alle førnævnte som ordentlig sagsbehandling, som mål.

Det er jo muligt at stemme, hvor man vil, når vi bliver bedt om at afgive vores stemme.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 08:21   #15
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg takker pænt Nej!
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 08:57   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Jeg takker pænt Nej!
Og det gør jeg også!!!

Jeg er så tilpas småborgerlig, at jeg vil skide på nye broer, udenlandsk arbejdskraft, fremdrift og vækst.

Jeg sidder jo for dælen da i sofagruppen og er udenfor gamet. Det ENESTE der interesserer MIG er mine børns skole (som VKO tydeligvis har overset de sidste 9 år), jeg interesserer mig for hvad der kommer ind på min konto af penge, og at min gamle Mor har det godt. Thats it!
Det er det eneste mit liv drejer sig om rent politisk.

Så jeg stemmer på dem der vil yde en indsats for børn, unge og ældre (navnligt syge, svage og handicappede).

Og jeg er mere end villig til at betale mere i SKAT, bare MINE målgrupper får det bedre.

Jeg forstår slet ikke regeringen, seriøst!
Og når Lars(u)Løkke siger med et flæsket grin, at folkeskolen skal være blandt verdens bedste, så får jeg stritpels - flot udtale, når han har sparet så meget på området, at de ikke engang kan købe bøger og han har fået drevet de ressourcestærke lærerer på flugt fordi de ikke befandt sig rigtig vel under tøflen.

Men som borger og småborgerlig førtidspensionist, så ville det jo svare til at skylde sig selv i foden at stemme V eller K (og samtidig miste muligheden for at kunne blive lappet sammen igen).

SÅ NEJ, det duer sgu ikke at have champagnesmag og ølgage.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 09:42   #17
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Der hvor jeg står af er at du vil bygge videre på det system vi har, oven i konstatere du gud hjælpe mig at systemet ikke virker som det er.... altså virker det tilfredsstillende eller virker det ikke?

Dette system kan ikke ændres til noget brugbart med småjusteringer, og da slet ikke justeringer som ikke vil tjene meningen med dem.

Forklaring, for at en fx FP´er skal op og tjene MERE end FP ydelsen, skal der faktisk en hel del timer til, og FP´eren vil så slet ikke høre til på en FP = ingen FP´er får noget ud af at arbejde, ud over det sociale som man så men sagtens kan få i stikkekluppen eller som frivillig i en eller anden forening (som tjener til et godt formål for de svageste)

Der til vil der ikke være mange der vil ture gøre sig forsøget på at arbejde før de er færdige med deres max 2 genvurderinger, dvs 10 år OVEN i den tid der er brugt på i det hele taget at få tilkendt FP, hvilket betyder at folk inden er så gamle at ingen gider ansætte dem, eller at de er kommet ALT for langt fra arbejdsmarkedet.
Det vil slet slet ikke have den ønskede effekt.

Skal der gøre noget i den retning er det nødvendigt at give en grund sats, og så tilskud pr enkle time folk kan klara OVEN I grund satsen, for så kan det pludselig betale sig at forsøge at skrabe en skilling hjem, faktisk kan det slås sammen til en samlet ordning så det gælder både FP´ere og fleksere, og vi vil slippe uden om en masse biokrati, FP nævn ol (lig mange penge sparet)

Dog er der et grundlæggende problem der liiige skal løses først, hvor er de arbejdser som ikke kun gider, men også kan tage vores del af befolkningen? lige nu er der ikke mange af dem, fordi de er flyttet til udlandet, og resten hiver billigere arbejdskraft ind fra øst af. Før det problem er læst vil der ikke være meget der kan hjælpe, og da slet slet ikke det system vi har i dag, hvor det er tvang tvang og sanktion hvis man ikke KAN rette ind til højre... hvad hjælper det at forsøge at tinge et menneske til noget mennesket fysisk/psykisk ikke kan, og samtidig have et samfund der ikke gider hjælpe disse mennesker, til at kunne overholde tvangen øhe nåre nej pligten (læs arbejde)

Antallet af folk på overførsels indkomster vil stige og stige, tvangen, med borgerlig regering blive værre og værre, men der vil IKKE komme flere arbejdsmuligheder for denne gruppe, tvært imod, for sætte ind og tvinge virksomhederne til at have arbejde til den gruppe som ikke kan køre i top gir med 45 timer om ugen, og som bare ikke er boglige stærke nok, det er edder hakme ilde hørt, i borgerligt regi.

Jeg har som udgangspunkt intet imod tvang, så længe grundlagt for at kunne opfylde kravene er på plads, er grundlaget der ikke, kan man tvinge og kontrollere alt det man gider, det vil ikke nytte noget, for der er ikke noget trug at spise af.

Det svarer til at tæske ens barn fordi det ikke sætter i opvaskemaskinen, på trods af at man ingen opvaskemaskine har... flot så
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Den borgerlige propagandamaskine i klasselokalet Tante Ana Politik og Samfund 2 13-11-2011 16:38
Borgerlige førtidspensionister under 40 år logikeren Politik og Samfund 70 26-09-2011 23:12
Borgerlige: Brems mængden af Forbud! buster Politik og Samfund 3 19-07-2011 19:52
Borgerlige klar til ventetidsloft buster Politik og Samfund 2 27-09-2010 17:07
Indbydelse til de borgerlige brugere af K10 Razmo Politik og Samfund 2 19-04-2009 06:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension