K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2014, 13:10   #1
sommer7502
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2014
Indlæg: 18
Styrke: 11
sommer7502 er ny på vejen
på vej mod fyring

Jeg har brug for jeres hjælp / råd. For det er ved at brænde på her.

Jeg kom i 2012 ud for en psykisk belastende situation pga mit job. Da jeg efter 7 mrd var tilbage på mine 16 timer var det pga pres fra læge og arbejdsgiver. Jeg følte mig ikke klar. Og siden da har jeg haft det skidt med at lave fejl i mit job. Det giver mig et ekstra pres. Og mit skånehensyn er ingen stress.
Her i december sker der nogle personlige ting der gør jeg arbejder hjemme 14 dage. Her sker der et eller andet så da jeg skal på job igen kan jeg ikke. Lægen sygemelder mig 14 dage så skal jeg på job da det ikke er farligt at arbejde. Det bliver jeg ked af men går på job. Kan dog kun holde til 2 timer pr dag og det er nok i overkanten også men efter 14 dage kontakter jeg lægen igen og siger det går ikke. Jeg har vanvittig ondt. Det forstår han ikke men efter jeg har fået et hysterisk flip henviser han mig til rygcenter. Der var jeg i uge 8. Der sagde de jeg var blevet oversensitiv overfor smerter så min hjerne sender stoffer ud til mine kroniske skader for at helbrede men de kan ikke helbredes. Desværre sagde de var der ingen fine diagnoser for den tilstand. For at være 100% vil de mr scanne mig. Det skulle jeg i morgen men ligger med influenza så måtte aflyse.
Nu kommer det jeg har brug for jeg til.
Jeg har siden uge 4 været delvist sygemeldt. Denne uge fuldtids pga influenza. Min leder har så lige ringet og spurgt hvornår jeg kom. Det kan jeg ikke svare på da lægen netop til morgen sagde jeg skulle komme i morgen hvis jeg stadig har ferie. Han vil så i morgen vide hvornår jeg kommer og have noget fra lægen på det.og starter jeg ikke på 16 timer så mulighedserklæring. Men jeg er ikke sikker på lægen laver den da han jo ikke mener jeg fejler noget og han ikke har fået besked fra Rygcenter på at de anbefalede smerteklinik da mine smerter er ægte.
Men hvordan er jeg stillet hvis han ikke laver lægeerklæring?
Og hvordan med opsigelse hvis de ikke får lægepapir?

Har forsøgt at få fat i jobkonsulent men de svare ikkeog kan mærke jeg bliver stresset og har lyst til at sige op for at få ro på min krop.

Men den nye reform skræmmer mig for vil der være et job til mig???? Og økonomien for så er vi 2 på ledighedsydelse.

Håber der er lidt råd fra jer.

Hilsen
Sommer
sommer7502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 13:47   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
alle kan kræve en læge erklæring, så den skal din læge give, om det er fordi du er syg med rygen eller stresset eller mavepine er ligegyldigt, der står kun du er syg.

Hvis du ikke får den udbliver du bare fra arbejde og så må de fyre dig, er du berettet til ledigheds ydelse, kan du blive ramt af sanktioner,
Du skal have fat i din jk hvis du ikke kan klarer jobbet, skal han vide det.

Smerteklinik er en rigtig god ide, bed din læge om en henvisning
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 14:39   #3
sommer7502
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2014
Indlæg: 18
Styrke: 11
sommer7502 er ny på vejen
Kan se der havde sneget sig en fejl ind i mit indlæg. Der skulle ikke stå ferie men feber.

Dvs jeg kan kræve lægen skriver jeg er syg nu her. Hvad med mulighedserklæring har han pligt til at udfylde den med mig?
Det jeg frygter er jo at jeg står uden lægepapir fordi så fyrer de mig med den begrundelse. Jeg ved jo jeg bliver fyret fordi jeg ikke kan arbejde 16 timer men ville jo ikke have sanktioner for noget der er eksisterende.
sommer7502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 14:44   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
har han bedt om en lægeerklæring, der er jo ham der skal betale den.

hvis har her bedt om den, så må du ji få en, hvis ikke, så vent.

men ring igen til din jk og får du ikek far i ham , så mail med at det haster,
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 17:31   #5
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Har du talt med din leder om at komme ned i tid, evt. i en periode? Kan være det kan give dig lidt "luft", så du ikke har det pres og stress hængende over dig hele tiden.

Mulighedserklæring, er det ikke noget din leder skal sørge for, og indkalde dig til, så i sammen kan blive enige om f.eks. hvilke arbejdsopgaver du kan klare?

Kan du ikke få fat i jobkonsulenten på telefon, så send ham en mail, hvor du beskriver dine problemer og at du har brug for råd og hjælp, så har du i hvert fald dit på det rene, og kan bevise du har forsøgt at kontakte ham.

Med hensyn til reformen, rent teoretisk burde der være flere fleksjob, fordi man nu kan få fleksjob helt ned til 1-2 timer ugentligt, og dem var der lukket for før, men om det fungerer i praksis også, det ved jeg ikke. Jeg fik fleksjob i november sidste år, 10 timer pr. uge.
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...

Sidst redigeret af Stuen; 27-02-2014 kl. 17:37.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 17:57   #6
sommer7502
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2014
Indlæg: 18
Styrke: 11
sommer7502 er ny på vejen
Endelig ringede jobkonsulenten.... han var faktisk rigtig sød og sagde direkte at hvis ikke netop min arbejdsplads kan rumme en fleksjobber der har brug for en periode med nedsat tid er der ingen der kan. Jeg er offentligt ansat :-)
Han vil vi går efter 4 dage a 2 timer i 3 mrd eller bedre 4 dage 2 timer og hjemmearbejde op til 16 timer. Men det er deres valg sagde han for han har ikke nogen gulerod i form af økonomi men deres sociale ansvar må vi henvise til sagde han. Så afventer møde med TR ham og mig derefter møde med leder. Så håber der kommer en løsning og jeg kan blive i gamle ordning.
sommer7502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 18:21   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Behøver ikke gøre den store forskel om det er ny eller gammel ordning. Afhænger af hvor du lønmæssigt befinder dig. Men du kan jo evt finde ud af det via en beregner.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 18:47   #8
sommer7502
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2014
Indlæg: 18
Styrke: 11
sommer7502 er ny på vejen
Min jobkonsulent sagde det var bedst at bibeholde mig i gammel ordning da det var sværere på ny eller pension. Så han gør alt hvad han for at finde en løsning.

Min frygt er bare om der er plads til mit helbredsproblemer. Jeg lider jo af whiplash og har lige fået af vide af rygcenter jeg har udviklet en sensitivitet overfor smerter så jeg har mere ondt end normalt. Det forsvinder aldrig men det er som om læge og arbejde ikke forstår det og hvorfor det er jeg skal på smerteklinik. Og når man føler sig alene i verden så er det nemmere at blive presset. Men jeg skal jo øve mig i at det er mig der mærker smerterne og mig der ved hvor grænsen er for man ser det jo ikke på mig. Jeg gemmer altid min smerte og tårer til jeg er alene.
sommer7502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 20:42   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
lønne behøver ikke at blive meget dårliger, men ens pensions ordning bliver meget dårliger fordi i den nye får man kun pension for de timer man arbejder og det er mange penge
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2014, 10:34   #10
sommer7502
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2014
Indlæg: 18
Styrke: 11
sommer7502 er ny på vejen
Nu spørger jeg måske dumt men en mulighedserklæring skal den ikke udfyldes sammen med medarbejderen? Min leder ringede igår og spurgte om jeg startede 16 timer efter min influenzatur. Nej det gør jeg ikke. Så sagde han at han lavede mulighedserklæring og sendte den til mig så jeg kunne skrive under og returnere den til ham så ville han sende den til lægen. Har det bare sådan at jeg ikke syntes det er ok da han jo ikke ved hvorfor og hvilke opgaver jeg selv mener jeg magter.

2 timer senere sendte han en mail om han havde forstået mig ret at jeg starter 16 timer. Den har jeg ikke svaret på da jeg mener jeg meget tydeligt sagde jeg ikke kommer på 16 timer nu og at jeg derfor har bedt min jobkonsulent om at deltage i et møde om fremtiden.
sommer7502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension