K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-06-2009, 19:26   #1
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Debat på Deadline/DR2 om psykiske førtids pensionister

Hver eneste dag går 22 danskere på førtidspension på grund af psykisk sygdom - sådan var det i hvert fald sidste år. Diagnosen lyder som oftest på post-traumatisk stress.
Og gruppen er hastigt voksende: på fire år er der blevet 10 % flere førtids-
pensionister med psykiske lidelser, så de i dag udgør halvdelen af alle
førtids- pensionister, og tallet stiger.

Se debatten om psykiske førtids- pensionister.
http://www.dr.dk/odp/player.html?htt...ediaODP.aframe
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 19:29   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, og så glemmer de selvfølgelig at sige, at kommunerne i stor stil IGNORERER fysiske sygdomme.

Gad vide, hvad formålet kan være med at ignorere fysiske sygdomme?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 21:16   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes den er STOR SLEM når 'Sofie' står og siger, at psykisk syge ikke får nogen chancer for at vende tilbage til arbejdsmarked! Jeg har da personligt selv været gennem 35 arbejdsprøvninger med henblik på tilbagevenden/indtræden på arbejdsmarked.
Hvis ikke jeg havde råbt STOP, NU ER DET NOK! Så havde de da sendt mig ud i 35 mere!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 21:53   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, også de her lamme undskyldninger:

1. Arbejdsevnemetode, hvor diagnose INTET betyder, kun arbejdsevne.

2. Tvangs-forsøg og tvangs-aktivering af syge, som gør folk MERE syge.

3. Lægeerklæringer ignoreres.

4. Langsommelig sagsbehandling, som mange "kloge hoveder" siger, gør folk mere syge.

5. Hjorten, der siger, at over 20 procent af langtidssyge OVER 52 uger ALDRIG kommer i arbejde.

6. Regeringsskabte ventetider pga. besparelser og privatisering, som umuliggør behandling - både fysisk og psykisk.

7. Ventetid på fysisk behandling giver økonomisk ruin, stress og depression.

8. Ventetid på psykisk behandling giver økonomisk ruin, stress og depression.

9. Kommuner på fallittens rand og under administration af regeringen, som ikke har råd til genoptræning, lovmæssig sagsbehandling osv.

osv. osv. osv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2009, 23:13   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, jeg synes at det er pisse ærgeligt, at man ikke ser nærmere på hvilke psykiske lidelser der er tale om.

Jeg mener, at en del tilkendelser på psykiske lidelser, beror på, at fysiske lidelser koster mere, hvorfor det er mere belejligt, at tilkende på psyken.
Derudover får mange vitterligt psykiske problemer pga af kommunernes vridemaskine og smøl.
Disse problemer som selvsagt ved ro, går over, eller korttidsbehandling sammenholdt med den ro pension kan give, løser problemet.

Dermed ikke sagt at hele behandlingsdelen ikke er et problem for de psykisk syge.
men jeg tror at stigningen, for størstedelen alene handler om besparelser. besparelser på andre ydelser, såsom handicapbil, merydelse mv.

Hillerød kommune bruger selv trikket i stort omfang. Jeg var nr. 17 i rækken hvor der ikke fandtes psykiske problemer, men alene fysiske.
Og gæt, fik afslag på pension, efterflg. Havde jeg været psykisk belastet på nogen måde, som antydet i begrundelse for indhendtelse af psykiask speciallægeerklæring, havde jeg helt sikkeret fået den.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2009, 02:02   #6
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og hvad blev der af den undersøgelse fra DSI i 2007, der fortæller, at der faktisk ikke er kommet flere førtidspensionister til, men at tallet har været stort set det samme hele tiden?

Samtidigt har stigningen for psykiske lidelser faktisk kun været ca 3% større, og det kun for de unge... så hvor fanden de får 10% stigning fra er mig en gåde... noget andet er, at hvis unge er steget med 3%, og det samlede antal førtidspensioner aligevel er det samme, så må alle andre jo være faldet med 3%, ellers giver det ikke mening!

Men det er det sædvanlige... borgerlig spekulation i at fylde danskerne med løgn og latin, og få førtidspensionisterne til at fremstå som dovne hunde, der ikke gider at arbejde, og at systemet hjælper dem til det... det er et bevidst træk, for at ødelægge velfærdssystemet indefra, og ikke en skid andet... man vil have de raske til at fordømme hele førtidspensionssystemet, så de kan stramme skruerne endnu mere uden at danskerne brokker sig.

Jeg kan kun sige, at det er ækelt efterhånden... der er ikke en skid saglighed i de debatter... de kører på tal og skræmmekampagner om syge og deres dovenskab hele lortet.

Men som det hele tiden har været, så ser vi ikke denne debatform stoppe før rødt hold kommer til magten i danmark... regering og presse står sammen om at fylde danskerne med løgn og latin for at få afvilket velførdsydelserne i sidste ende, og de prøver at vinde de raske uvidende danskere over på deres side... og så længe pressen kun holder med dem, så er der ikke meget vi kan gøre ved det...

... men forhåbentligt kan krisen...
  Besvar med citat
Gammel 10-06-2009, 10:04   #7
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Ødelægge velfærden indefra. Netop! Helt enig!
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2009, 12:36   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har idag talt med Øslem(SF).
Hun vil forsøge at stille spørgsmål til, hvor mange der tilkendes med psykiask overbygning, men hvor der måske ligger fysisk diagnoser til grund.
håber der kommer noget ud af det.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Deadline om reformforslag - tordag kl. 22.30 Cordulla Politik og Samfund 11 10-03-2012 22:31
Deadline dr2 = Pia Kjærsgaard Lotus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 19-02-2011 09:44
Spørgetid til Hjort på deadline bla-bla Politik og Samfund 5 23-03-2010 16:12
Førtids- pensionister tvinges i job Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 5 02-01-2009 03:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension