K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven > Nyt fra Ankestyrelsen

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-05-2013, 15:50   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
En forværring af forudbestående ryggener var en arbejdsskade

Den 19. april 2013 har Vestre Landsret afsagt dom, hvorefter Ankestyrelsen skal anerkende en forværring af forudbestående ryggener som en ulykke omfattet arbejdsskadesikringsloven. Byretten havde

Læs mere...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 18:27   #2
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Tak for link.
Denne afgørelse vil få afgørende indflydelse på min sygedagpengesag - ulykke
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 18:31   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er et link jeg har fået tilsendt via deres nyhedsbrev og jeg kan da anbefale at man melder sig selv til..

Det kan gøres her http://www.ast.dk/nyheder/nyhedsservice/

Man kan selvfølgelig også bare se dem herinde....men nogle vil måske have det nemmere ved at få dem direkte i deres mail boks...

Dejligt at det kan hjælpe dig i din sag @Igkh62...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 18:40   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.754
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tak, Web...

Interessant dom.

Jeg har kørt den over i vores vidensbank om retspraksis og domme.

http://www.k10.dk/showthread.php?p=270385#post270385

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-05-2013, 18:43   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det så jeg lige...tak for det Peter...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 07:32   #6
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Er der en der lige kan oversætte denne tekst

En forværring af forudbestående ryggener var en arbejdsskade.

Jeg fik afslag på min arbejdsskade og tænker lidt på om jeg falder ind under her ......... men måske jeg misforstår omtalte tekst, så er der en der ved hvad der menes med den tekst, på godt gammel dansk
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 09:18   #7
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej Mookmik
Den afsagte dom af 19. april 2013 af Vestre Landsres - filsti vedlagt af Webmaster #1 - skal læses for at forstå sammenhæng.

Du har i 2010 haft en ASK sag. Var det en ulykke eller en forværring af bestående rygsmerter?

Læs især fra side 5 til side 10 i dommen "Retsgrundlaget". Der giver en god forklaring på årsagssammenhæng, betydning af forudbestående sygdom, arbejdsulykke osv.

En forværing af forudbestående ryglidelse:
Jeg kan ikke give et godt råd m.h.t ovenstående tekst før end jeg ved noget mere om omstændighederne hvad din ASK sag bestod af.

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 09:51   #8
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hej Mookmik
Den afsagte dom af 19. april 2013 af Vestre Landsres - filsti vedlagt af Webmaster #1 - skal læses for at forstå sammenhæng.

Du har i 2010 haft en ASK sag. Var det en ulykke eller en forværring af bestående rygsmerter?

Læs især fra side 5 til side 10 i dommen "Retsgrundlaget". Der giver en god forklaring på årsagssammenhæng, betydning af forudbestående sygdom, arbejdsulykke osv.

En forværing af forudbestående ryglidelse:
Jeg kan ikke give et godt råd m.h.t ovenstående tekst før end jeg ved noget mere om omstændighederne hvad din ASK sag bestod af.

Hilsen lgkh62
Tak for svaret.

Min sag hos ask bestod af at jeg fik en skade på mit daværende arbejde ved et tungt løft, men min arbejdsgiver ville ikke anmelde det som en arbejdsskade og kaldte tillids/sikkerhedsmand ind på hans kontor til en samtale og så var den sag lukket via mit daværende arbejde, som har gjort jeg har været sygemeldt lige siden november 2010 og til d.d. hvor jeg er blevet godkendt til fleks ( i går ) og har en ftp sag kørende hos ban.

Jeg fik afslag på at det var en arbejdsskade da ask ikke mente jeg havde løftet tons nok over en årrække og der stoppede sagen jo så.

Det var lige i korte træk hvad min sag hos ask drejede sig om.

Jeg er negativ over den dag i dag at mit daværende arbejde ikke ville anmelde det som en arbejdsskade, da jeg har haft kraftige smerter i min lænd lige siden omtalte løft skete i 24/7 lige siden og jeg tænkte om det var noget jeg kunne bruge i min sag hos ask, derfor var jeg i tvivl om hvem dette kommer tilgode den omtalte tekst.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 10:26   #9
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Kære Mookmik
Har du haft din fagforenings hjælp vedr. ASK sag?

Har du selv meldt din skade? eller hvordan er den kommet til ASK?

Er den meldt som arbejdsskade - dvs. p.g.a. dine daglige løft igennem din arbejdsdag?
siden ASK ikke mente du havde løftet nok tons.

Ved en ulykke er det ikke mængden der er afgørende. Det er strakssymtomer og årsagssammenhæng med gener.
Igennem hvor lang tid har arbejdet foregået før 24/7?

Er den meldt til ASK som en arbejdsulykke?
Hvad skete der den 24/7 ?
Var der strakssymtomer?
Søgte du læge?

Hvornår er sagen meldt til ASK ? dato?
Hvornår har du fået afslag fra ASK? dato?
Har afslaget været anket? Har du gjort indsigelser?

Som du kan se er det ikke let at svare på om forværring af forudbestående ryggener var en arbejdsskade!
Ovenstående spørgsmål vil være en del af afklaringen.

Hilsen lgkh62

Sidst redigeret af lgkh62; 03-05-2013 kl. 10:31.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 11:41   #10
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Kære Mookmik
Har du haft din fagforenings hjælp vedr. ASK sag?

Har du selv meldt din skade? eller hvordan er den kommet til ASK?

Er den meldt som arbejdsskade - dvs. p.g.a. dine daglige løft igennem din arbejdsdag?
siden ASK ikke mente du havde løftet nok tons.

Ved en ulykke er det ikke mængden der er afgørende. Det er strakssymtomer og årsagssammenhæng med gener.
Igennem hvor lang tid har arbejdet foregået før 24/7?

Er den meldt til ASK som en arbejdsulykke?
Hvad skete der den 24/7 ?
Var der strakssymtomer?
Søgte du læge?

Hvornår er sagen meldt til ASK ? dato?
Hvornår har du fået afslag fra ASK? dato?
Har afslaget været anket? Har du gjort indsigelser?

Som du kan se er det ikke let at svare på om forværring af forudbestående ryggener var en arbejdsskade!
Ovenstående spørgsmål vil være en del af afklaringen.

Hilsen lgkh62
Måske jeg formulere mig forkert med 24/7 mener jeg at jeg har haft de kraftige smerter siden november 2010 til dags dato, 24 timer i døgnet og 7 dage om ugen.

Jeg er ikke længere medlem af en fagforening da jeg skulle betale for noget smertestillende medicin som der ikke var tilskud til, hvilket medførte jeg skulle vælge mellem akasse + fagforening og de medicin typer jeg skulle afprøve, dels fra min læge og dels fra smerteklinikken, så jeg valgte på det tidspunkt at melde mig ud af a-kasse + fagforening da der ikke er noget ar gøre med på en sygedagpenge.

men ja, jeg havde 3F med ind over på det tidspunkt og de meldte det som en arbejdsskade som blev afslået og senere klaget over og hjemsendt, hvor den faldt på at jeg ikke havde løftet tons nok over en lang årrække.

Det har vist sig at mine lænde problematik er medfødt, men det fandt jeg jo først ud af i april 2011 til den der MR-scanning og havde jeg vidst det fra barns ben a havde jeg nok valgt andre type jobs end dem jeg har valgt igennem tiden.

Jeg er 40 år og har jobbet siden jeg gik ud af 9 klasse i 88 tror jeg det var, jeg har altid haft tunge løft i mine jobs indenfor lager og produktion, men ikke nok ifølge ask.

Hvad menes der med straks symptomer ?

Jeg kom lige i tanke om jeg jo kan se min sag hos ask

Så jeg har lige haft logget ind hos ask og kan se at sagen er anmeldt og modtaget af ask den 6 maj 2011 hvilket er omkring det tidspunkt jeg blev fyret pga 120 dags reglen.

Den blev afvist af ask den 30/9-2011

Klage fra fagforening til genbehandling 26/10-2011

klage til ankestyrelsen 11/11-2011

afgørelse fra ankestyrelsen 20/02-2012

AST hjemviser sagen den 24/2-2012

Så kan jeg se som det sidste at der står dette hos ask : afvist 23/5-2012
( afgørelse afvist, efter fortegnelse )

Desværre fungere det ikke rigtigt hos ask da jeg ikke kan åbne dokumenterne, jeg får vist et ur der køre rundt, men i hovedtræk må disse datoer passe.

Uden at hænge mig 110% op på det så mener jeg at det blev anmeldt som en erhvervssygdom, da min arbejdsgiver ikke ville anmelde det som en arbejdsskade, men for at den kunne anerkendes som en erhvervssygdom skulle den vist anerkendes som en arbejdsskade først og det faldt min sag på som jeg husker det.

edit:

Jeg har lige læst dommen igennem, og falder over formuleringen " en skæv og vredet stilling " det var sådan jeg havde mit løft, fra en skæv og vredet stilling med bevægelsen i min lænd og så sagde det knæk i min lænd og det gjorde av av av og som det stadigvæk gør i dag lige siden det gik galt, mit hjerte hamrer af sted bare ved at tænke tilbage på det igen puha da ........

Sidst redigeret af mookmik; 03-05-2013 kl. 12:49.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forsikring og påstand om forudbestående lidelse PeterT Alt det andet 3 19-02-2012 19:27
Forværring af helbred pga. sag i kommune zuza Det er da strengt ! 21 10-06-2010 16:37
Forværring i jobprøvning Tanjaw Alt det andet 9 12-05-2010 11:22
Fleksjob og forværring? Ozelot Er det overhovdet til at få fleksjob? 2 17-09-2008 11:25
forværring af helbred Huldra Alt det andet 5 01-07-2008 10:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension