K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2012, 12:22   #1
smb
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
smb er ny på vejen
kontanthjælp, udbetaling af ulykkesforsikring?

Hej
Jeg er i den situation, at jeg er sygemeldt på kontanthjælp og nu er jeg så i gang med at søge méngrad ved min private ulykkesforsikring.
Jeg har fået lavet en kreditorbeskyttet konto og mit forsikringsselskab har konto nummeret til denne.
Men jeg snakkede med ydelses service, og fik af vide, at dette ikke ville beskytte mine penge, og at det ville blive afregnet med min kontanthjælp mens at min bank sagde at jeg var sikret.
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan lovgivning er, og hvem har ret ydelses service eller banken? Eller hvis i kan henvise mig til nogen som kan hjælpe mig med at finde ud af det ?

På forhånd rigtig mange gange tak
smb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2012, 10:56   #2
martinja41
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2012
Indlæg: 34
Styrke: 13
martinja41 er ny på vejen
hej smb jeg kan ikke lige finde den lov så må skive den her... svige og smerte, varrie men,og tab af erhversevnetab er skatte fri og må ikke modrenes når det er på en beskyttet konto for jeg har advokat på min sag så derfor ved jeg det du må grene vise det til kommunen du kan også ringe og snakke med en advokat og høre hvad om du kan få det på skrift men jeg er 100% inde i det her jeg slås stadig med ptsd og 2 brud og sådan en sag vare lang tid desvære. Og jeg har flere sager inde hos arbejdesskadestyrelsen, det er en jungle og finde rundt i men vis de stadigvæk ikke vil forstå det kan du skive på skrift at vis ikke de følger den lov så kan du trække dem i retten på §§ 156 og 157 som kan give op til 4 måneders fængsel og det er personilgt men held og lykke håber du også vinder.
martinja41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 15:46   #3
Signe1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
Signe1 er ny på vejen
Kommunen skal se bort fra disse penge. Men du skal kunne bevise hvor pengene kommer fra. Måske kan du give kommunen en kopi af brevet, som du fik fra forsikringen.
Signe1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 00:29   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
En kreditorbeskyttet konto kan to ting...

Den er beskyttet mod at kreditorer kan gøre udlæg i pengene uden videre..

Den kan bevise hvor pengene kommer fra, så man ikke kan sige at de penge forlængst er brugt i budgettet, og at de penge der så står på kontoen er en ny opsparing.

Kommunen må ikke modregne en enkeltudbetaling for mengrad... det er kun hvis det er en udbetaling der kompenserer løntab ved en ulykke.

Når banken siger at du er beskyttet, mener de at kommunen ikke gøre udlæg i dem.

Det kommunen mener er at hvis du har penge der kan modregnes, så tager de beløbets størrelse og dividerer op i hvad du normalt ville få - og så udbetaler de ikke kontanthjælp i den periode... der må du klare dig selv.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Konflikt med kontanthjælp udbetaling? Wupday Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 01-03-2013 22:07
Kontanthjælp udbetaling Bodrum Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 18-12-2012 22:30
udbetaling af efterlønsbidrag ved kontanthjælp widowmaker Alt det andet 7 23-03-2012 15:11
Forskel på udbetaling af kontanthjælp BaNanna Alt det andet 27 27-01-2010 14:12
Kontanthjælp + Pensions udbetaling 1. mdr ? martin76 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 22-03-2009 17:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension