K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2009, 10:51   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er jo ikke til at finde ud af hvad der er op og ned i den sag om elitesoldaten.

Den ene siger det ene og den anden siger det andet , jeg har læst en del af den men må sgi indrømme at jeg ikke lige har så meget forstand på militær og det jeg har læst fangede ikke rigtigt nu har jeg så også problemer med at huske hvad der stod på forrige side...

Hvad ang at udgive den tjaaa

Sjovt nok er det lige den avis der havde mest travlt med at fordømme muhammed tegninger der nu vælger at udgive bogen .. havde det været en anden avis så ville jeg nok have sagt fint ...

Men hvor de fandt deres kæmpe gejst og kamp for ytringsfriheden det ved jeg ikke ..

Men om jeg er for eller imod at de udgav den.. tjaaa hvis ikke muhammed tegningerne bragte danske liv i fare så ved jeg ikke hvad der gjorde og dem var jeg for .. jeg syntes at man til hver en tid skal kæmpe for sit liv for at bevare sine rettigheder og sin ytringsfrihed ..

selvfølgelig skal man ikke bringe konkrete passager om bestemte måder det danske og det britiske militær kæmper på , men er der nogen af os der ved at det står i bogen eller ved vi kun hvad vi har læst .. ?

Jeg ved kun hvad jeg har læst om bogen for jeg opgav at læse selve bogen
men en af de mest intressante artikler jeg har læst om den og måden det hele er gået for sig er den her fra information ..

http://www.information.dk/203801 den vækker mere til debat end at fortælle os læser hvad vi skal tænke og tro om det hele ..


Jeg er modstander af enhver stækning af ytringsfriheden om det så er en bog eller en tegning ..

Hvis først vi tillader det så bliver der mere og mere censur , og jeg tror på at det ender ud med selvcensur og ve mig om ikke vi allerede oplever det jeg syntes i sær at man kan se det på tv2 news de vælger da aldrig at gå hårdt til de famøse blå politikkere ... nææ der vil jeg sgi godt nok heller se jersild

Men hvad så med det sidste lille skud på stammen .. julekalenderen der blev væk fordi den ikke var sjov nok ? øøøhhh siger hvem .. hvorfor laver man en julekalender for så at stoppe den midt i processen .. nææ nu vil jeg sgi rigtig gerne se den julekalender .. rigtig mange vil så gerne læse den bog og igen da muhammed kørte ville rigtig mange gerne eje de tegninger ...

Vi er som dansker nok ikke vant til at bare sluge alt hvad der kommer fra magteliten råt og bare tro dem på deres ord .. men flere og flere bliver bedre og bedre til at slå sig til tåls med ..

Kommer det fra magteliten så er det nok rigtigt , siger de at det er farligt for os så er det rigtigt , siger de at det ikke er godt for os at vide så er det rigtigt , siger de at vi skal overvåges for vores sikkerheds skyld så er det rigtigt, siger de at det kun er autonome der demonstrer så er det rigtigt .. .

Pladder håber at nogen snart vågner op og ser hvad vej det hele bevæger sig jeg er målløs om at man bare ser til og retter ind *til højre*

Åh åh Helenekr ... Peter Lundin .. nej vel skal han ej have lov til at sidde og skrive en bog hvor han kan forherlige sig selv og sine psykopatiske træk ..

Det eneste jeg kan sige til det er at det er godt at han ikke selv må få de penge og klædeligt ville det være hvis de havnede på en fond for voldsoffer eller andre af hans målgrupper . men hvor havner de penge .. jeg ved kun at det ikke bliver Peter Lundin der får dem ...

Og prøv så lige at læse den her om vores julekalender og se hvad i syntes om den ...

Citat:
»For nylig tilbageholdt politiet optagelser fra rydningen af Brorsons Kirke. For nogle dage siden forsøgte forsvaret at forbyde udgivelsen af en bog fra en jægersoldat, og nu er det vores julekalender, der aflyses. Det er en bekymrende udvikling og dybt ulykkeligt.«

Lolita bellstar, medforfatter på H*a*s*h, til dr.dk
http://www.metroxpress.dk/dk/article...2-83/index.xml

http://www.metroxpress.dk/dk/article...3-83/index.xml
 
Gammel 18-09-2009, 11:31   #12
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Altså, dybest set må Lundin gerne skrive sin bog, men at noget som helst forlag kan finde på at udgive den, eller at nogen vil kunne finde på at købe den, synes jeg er moralsk forkasteligt. Men han har lov at sætte sine tanker på papir. Det er bare klamt at tænke på, at der er nogen, der vil betale ham for at svælge i sine forbrydelser.
Morgause er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2009, 11:35   #13
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
jamen er der nogen de rved om lundin faktisk er ved at skrive en bog eller om det kun er rygter?

Der går jo også rygter om at han skal lukkes ud igen inden for de næste år, og det tror og håber jeg ved gud også kun er rygter.

Men en evt bog vil jo nok også komme under hans nye navn Bjarne Skounborg, men nej gu skal han ej have lov at udgive noget som helst.
tije er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2009, 11:40   #14
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg synes....

....ikke der står noget i kapitel 14 som nogen kan bruge til noget, det man læser der er ting som hvis man har lidt hjerne og fantasi, godt kan tænke sig til at sådan må det nødvendigvis foregå når man arbejder indefor det felt.

Det kunne ligeså godt være et resume over en amerikansk action movie, mere er der ikke i det. Der er dæknavne, ingen efternavne, intet hvor man kunne sige så nu ved de lige hvor de skal finde ham.

En storm i et glas vand, men dem er vi danskere jo rigtig til at skabe.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2009, 11:57   #15
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Altså, dybest set må Lundin gerne skrive sin bog, men at noget som helst forlag kan finde på at udgive den, eller at nogen vil kunne finde på at købe den, synes jeg er moralsk forkasteligt. Men han har lov at sætte sine tanker på papir. Det er bare klamt at tænke på, at der er nogen, der vil betale ham for at svælge i sine forbrydelser.
Er det så ikke lige så forkasteligt, at nogen vil udgive Peter Brixtofte's nye bog, hvor han også "svælger i sine forbrydelser"? ... eller er man undtaget, fordi man har magt i at have været politiker?

Helt ærligt kan jeg ikke se forskellen på Lundin og Brixtofte i den her sammenhæng... det er kun forbrydelserne der er forskel på, og som jeg skrev tidligere, så tyder det i hvert fald IKKE på at Brixtofte har LÆRT noget af at side i spjældet, som ellers er intentionen med fængselsstraf... eller?

Misforstå mig ikke... jeg synes ikke det er fedt, at Lundin måske udgiver sådan en bog... men vores retsystem kan som sagt ikke pålægge nogen censur, fordi de har været i fængsel... Lundin kan skrive alle de bøger han har lyst til, lige gyldigt hvor ulækre de end måtte være... han skulle bare ikke have lov til at udgive noget som helst, før han er ude af fængslet, og har afsonet sin straf.

Sidst redigeret af Razmo; 18-09-2009 kl. 12:02.
 
Gammel 18-09-2009, 13:26   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af tije Se meddelelser
jamen er der nogen de rved om lundin faktisk er ved at skrive en bog eller om det kun er rygter?

Der går jo også rygter om at han skal lukkes ud igen inden for de næste år, og det tror og håber jeg ved gud også kun er rygter.

Men en evt bog vil jo nok også komme under hans nye navn Bjarne Skounborg, men nej gu skal han ej have lov at udgive noget som helst.

Ja han har skrevet en bog den udkommer den 22 d.m
 
Gammel 18-09-2009, 14:17   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg er på ingen måde ude med riven mht ytringsfriheden. Folk må for mig gerne ytre sig, uanset om de er muhammad tegnere, Peter Lundin eller jægersoldat. Det var mere de to sager der irriterede mig, da de stod på samme forside!
Den ene må ikke ytre sig fordi han vil bevise at Danamak har deltaget i krig længe før det blev offentlig kendt, fordi de kan opfattes som en politisk bombe.

Men psykopaten må godt ytre sig, selvom offrenes familier hver gang føler sig pisset på, og ikke nok med bogen ér skrevet OG udkommer, så vil et pladseselskab også promoverer hans musik og lave et album (eller hedder det en CD i dag)...

Og så var det jeg tænkte, er der slet ingen regler i fængslerne? At skrive en bog er der andre der har gjort før ham, men kan man nu også udgive plader (får han så lydstudie) osv. For MIG lyder det mere som slaraffenland end fængsel, og udenfor står unge piger i kø for at blive knaldet af psykopaten 'fordi sådan kan man gøre i fængslet' - er der SLET INGEN 'voksne' der kan skride ind og hjælpe disse unge piger, for de aner jo tydeligvis ikke hvad fanden de laver. I sidste uge fortalte en af hans unge veninder, at hun gik derfra med blå mærker over hele kroppen og var forsøgt kvalt, og at han kun tænder på voldelig sex.
Hvorfor er det muligt at sende kvinder lige dok ind i løvens hule?? Burde det ikke have været sådan, at det var forbudt at besøge sådan en mand??
Fængselspersonalet jeg jo lige så forfærdet og siger at det BESTEMT IKKE er kvinder han mangler........

Jeg ved det ikke, jeg synes der er noget HELT forkert!!

Tænk hvis det var vores egne døtre der pludselig fik den ide, at de ville besøge ham. Og med en bog og en plade på gaden, så kan han jo nå rigtig mange nye piger........gys siger jeg såmænd bare!!

Men en jægersoldat, DET kan vi sgu ikke have ytre sig. FYFY:
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2009, 14:28   #18
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Er det så ikke lige så forkasteligt, at nogen vil udgive Peter Brixtofte's nye bog, hvor han også "svælger i sine forbrydelser"? ... eller er man undtaget, fordi man har magt i at have været politiker?

Helt ærligt kan jeg ikke se forskellen på Lundin og Brixtofte i den her sammenhæng... det er kun forbrydelserne der er forskel på, og som jeg skrev tidligere, så tyder det i hvert fald IKKE på at Brixtofte har LÆRT noget af at side i spjældet, som ellers er intentionen med fængselsstraf... eller?

Misforstå mig ikke... jeg synes ikke det er fedt, at Lundin måske udgiver sådan en bog... men vores retsystem kan som sagt ikke pålægge nogen censur, fordi de har været i fængsel... Lundin kan skrive alle de bøger han har lyst til, lige gyldigt hvor ulækre de end måtte være... han skulle bare ikke have lov til at udgive noget som helst, før han er ude af fængslet, og har afsonet sin straf.
Jeg siger jo netop også, at han gerne må skrive bogen. Selvfølgelig skal vi ikke censurere den slags. Men jeg mener stadigvæk, at det er moralsk forkert dels at udgive den og dels at købe den - fordi det er at tjene penge på, at andre er blevet slået ihjel. Eller...for mig er der også en forskel på, om man læser den for at lære at forstå noget om det psykopatiske sind, eller man læser den får at få lidt godt splat til morgenbordet. Det sidste er det, jeg ikke bryder mig om. Men at forbyde det, vil jeg aldrig.

Brixtofte..hmm...for mig handler det ikke om alm. person vs. politiker. Men jeg er ikke nær så fordømmende overfor Brixtofte, for der var ingen, der blev slået grusomt ihjel, men en masse pensionister, der fik ferierejser. :P Jeg bryder mig stadigvæk ikke om, at folk får lov til at tjene penge på deres forbrydelser, og jeg ville ikke selv købe bogen.
Morgause er ikke logget ind  
Gammel 18-09-2009, 14:50   #19
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Jeg siger jo netop også, at han gerne må skrive bogen. Selvfølgelig skal vi ikke censurere den slags. Men jeg mener stadigvæk, at det er moralsk forkert dels at udgive den og dels at købe den - fordi det er at tjene penge på, at andre er blevet slået ihjel. Eller...for mig er der også en forskel på, om man læser den for at lære at forstå noget om det psykopatiske sind, eller man læser den får at få lidt godt splat til morgenbordet. Det sidste er det, jeg ikke bryder mig om. Men at forbyde det, vil jeg aldrig.

Brixtofte..hmm...for mig handler det ikke om alm. person vs. politiker. Men jeg er ikke nær så fordømmende overfor Brixtofte, for der var ingen, der blev slået grusomt ihjel, men en masse pensionister, der fik ferierejser. :P Jeg bryder mig stadigvæk ikke om, at folk får lov til at tjene penge på deres forbrydelser, og jeg ville ikke selv købe bogen.
Det er netop det med at de tjener penge på en forbrydelse jeg også har et problem med... man putter dem i fængsel fordi de har brudt lovgivningen og straffer dem efter loven... at danmark så tillader at de bag efter lukrerer på deres forbrydelse synes jeg skriger til himmelen efter en lovgivning der forbyder den slags, når man er dømt for det der er beskrevet i bogen.

Man kan ikke først straffe folk, og så belønne dem bag efter for samme gerning... det er så min ydmyge mening.

Og på det punkt er Brixtofte ikke en hujende fis bedre end Lundin... Brixtofte er dømt fordi han har begået kriminalitet, og jeg synes måske det er lidt uheldigt, at bortforklare det med at "en masse pensionister har fået ferierejser"... det gør det ikke en døjt mere lovligt det han har gjort fordi nogle få har fået glæde af det.

Det jeg hyler op om i denne tråd er egentligt bare, at jeg ser mennesker himle op over at Lundin udgiver en bog om hans forbrydelser, men man hører INTET, når Brixtofte gør det, eller andre politikere og kendte personer... hvad med ham Klaus Riskjær? eller andre skandale-fængslede bussinessmænd?

Hvorfor skal de have lov til at blive både TV værter, skrive bøger om deres forbrydelser osv. når Lundin ikke skal?

Man BURDE måske tage fat i de bøger, eller hvad det er de lukrerer på efter de har afsonet deres tid, og se om noget af det lukrerer på deres tidligere krimminalitet, og forbyde det hvis det gør.

Brixtofte, Lundin, Riskjær... whoever... hvis de kan lave noget der ikke handler om det de er straffet for, eller i det mindste handler om anger, så er det fint med mig, men det jeg har hørt Lundin og Brixtofte angiveligt skulle have skrevet burde forbydes ved lov, når der ikke angres.
 
Gammel 18-09-2009, 16:03   #20
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Danmarks regering vil bestemme Alt hvad der skal i medier/ trykkes, hvis de altså bare kunne!!!!

Alle skal have lov til at sige/ skrive/ trykke, hvad de nu måtte have på hjertet, ellers ender selv Vi, herinde, med at blive censyreret ( dette er ikke en stavefejl).

Hvis ordet ikke er frit ( selv for afvigere) så er der ikke mere Demokrati.

Det er jo heldigvis endnu, frit for enhver, at læse eller lade være.

Jeg tror simpelthen ikke på at, det kan skade vores" ( det er ikke mine soldater) at bogen udgives, det er snarere et vink med en vognstang til Alle evt. andre soldater, der tænker på at skrive om deres forfærdiglige oplevelser, eller hændelser, som ikke er kommet frem i lyset, det handler om.

Nå ja..det var så bare min mening, men den vil jeg gerne stå ved, sålænge jeg ikke får mundkurv på, eller web sletter mit indlæg..hehe

fra helle
helle4 er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan det virkelig passe?? samp Spørgsmål ang fleksjob 5 10-12-2011 20:16
kan det virkelig passe ? girly35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 08-09-2011 07:23
Kan det virkelig passe?. Tullee Alt det andet 17 29-10-2010 10:55
kan det virkelig passe? jensen79 Spørgsmål ang fleksjob 34 15-03-2010 14:30
Kan det virkelig passe? Bambi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 01-12-2009 15:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension