K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-09-2009, 12:43   #21
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nogen bliver jo nødt til at tænke i kroner og øre. Danmark har et husholdningsbudget.
hvis jeg bare brugte løs hvergang jeg ønskede eller skulle løse et problem, vil de hurtig slippe op. En ny udlandsgæld som man skal betale renter af.
At fagforeningerne mister medlemer, har da intet med fogh og Co at gøre.
du beskylder fogh for alt elendighed i samfundet. Der er aldrig brugt så mange penge på det offentlig som i dag. ja fordelings politiken kunne være bedre, men at give en gruppe 200 kr mere om året er alså langt ude, når deres boligskatten sikkert bliver sat op. Det vil også går udover dem som bor til leje.
Vi bliver flere og flere ældre, hvem skal betale til dem, når arbejdstyrken falder og virksomheder flytter til udlandet. hvad med dem som har invalidebil der skal betale kørselsafgifter.
ja man kan blive ved.
indse dog ikke alt bliver guld og grønne skove under S og SF, den smule der bliver lavet om
tilfalder ikke de svage så man rigtig kan mærke det.
nu vil s og sf lave en vækstpakke til 36 mia, ja dem skal man alså ud og låne. Måske Island har lidt på bunden.
den smule den smule skattelettelse har ikke gjort meget forskel.
hele verden er alså i krise og Danmark er meget heldig i forhold til andre lande.
der er alså kun en lille pose penge at give af

det er stadig folks eget ansvar og når man er 18 år er man myndig.
alle ved sku da hvad en a-kasse er, når man er på arbejdsmarkedet. alt andet er alså en dum undskyldning. Man får det af vide under uddannelse og på arbejdspladserne
man kunne så lave en låneordning for de personer som kommer i klemme, men en lav eller ingen rente. Som de så kan afdrag den dag de kommer i arbejde.
ellers skulle man indføre tvang på arbejdspladserne, så man skulle stå i en a-kasse.

Sidst redigeret af MTVRV1; 07-09-2009 kl. 13:10.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 12:53   #22
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Igen igen !!
Man ligger som man reder. Og Støjberg, har desværre ret ” det bare ærgerligt”
Og de mennesker har valgt fællesskabet fra med A-kasse etc., og jeg har ikke ondt af dem, det er bare ærgerligt
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 13:28   #23
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Altså....

....vi kan hurtigt blive enige om at hvis du er på arbejdsmarkedet, er det ualmindelig dumt og uansvarligt ikke at forsikre sig mod arbejdsløshed.

Og det er ansvarligt og rigtigt at gøre det.

Men der hvor jeg ser et problem. Er at det er "OK" at være dum og uansvarlig hvis man er enlig, så kan du nemlig få kontanthjælp uanset.

Men det er ikke "OK" at være du og uansvarlig hvis du er gift, for så ryger kontanthjælpen.

Reglerne for at få kontanthjælp

For at få kontanthjælp, skal du som det første:

* Henvende dig i jobcentret og melde dig ledig
* Stå til rådighed og gøre noget aktivt for at få et job

Du kan derfor ikke få hjælp, hvis du afviser et rimeligt tilbud om arbejde, aktivering eller andre beskæftigelsesfremmende foranstaltninger. Ægtefæller har gensidig forsørgelsespligt.

At man må ligge som man har redt må enten gælde alle eller ingen.

Og hvis det skal gælde for alle, kan vi jo så at sige afskaffe kontanthjælpen.
(Jeg mener ikke at kontanthjælpen skal fjernes, men hvis vi begynder på, man må ligge som man har redt, så har denne regering haft større magt end jeg troede).

Hvad så med de syge der ikke er i fleksjob, aktivering, på sygedagpenge eller førstidspension?

De skal ikke på kontanthjælp, de skal have den økonomiske hjælp de har behov for, med dertil hørende betegnelse. Men det vil først ske når vi skifter regeringen ud.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 14:10   #24
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
fleksjob, aktivering, på sygedagpenge eller førstidspension

hvad har det med sagen at gøre.

for at får dagpenge skal man står tilrådighed på arbejdsmarkedet.

hvis jeg får afslag på min pension, kan jeg da ingen ting få. hverken dagpenge eller kontanthjælp. Men kommune skal sætte mig i en bås. Nemlig flex revalidering eller pension. Da de skriver jeg er alt for syge til både flex og revalidering, så bliver jeg systemløs ved afslag. Det er et hul i loven, som desværre hele tiden har været der. Men før 2003 var det så nemmere og få pension, så ingen har mærket det hul før 2003
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 14:16   #25
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Nogen bliver jo nødt til at tænke i kroner og øre. Danmark har et husholdningsbudget.
hvis jeg bare brugte løs hvergang jeg ønskede eller skulle løse et problem, vil de hurtig slippe op. En ny udlandsgæld som man skal betale renter af.
At fagforeningerne mister medlemer, har da intet med fogh og Co at gøre.
du beskylder fogh for alt elendighed i samfundet. Der er aldrig brugt så mange penge på det offentlig som i dag. ja fordelings politiken kunne være bedre, men at give en gruppe 200 kr mere om året er alså langt ude, når deres boligskatten sikkert bliver sat op. Det vil også går udover dem som bor til leje.
Vi bliver flere og flere ældre, hvem skal betale til dem, når arbejdstyrken falder og virksomheder flytter til udlandet. hvad med dem som har invalidebil der skal betale kørselsafgifter.
ja man kan blive ved.
indse dog ikke alt bliver guld og grønne skove under S og SF, den smule der bliver lavet om
tilfalder ikke de svage så man rigtig kan mærke det.
nu vil s og sf lave en vækstpakke til 36 mia, ja dem skal man alså ud og låne. Måske Island har lidt på bunden.
den smule den smule skattelettelse har ikke gjort meget forskel.
hele verden er alså i krise og Danmark er meget heldig i forhold til andre lande.
der er alså kun en lille pose penge at give af

det er stadig folks eget ansvar og når man er 18 år er man myndig.
alle ved sku da hvad en a-kasse er, når man er på arbejdsmarkedet. alt andet er alså en dum undskyldning. Man får det af vide under uddannelse og på arbejdspladserne
man kunne så lave en låneordning for de personer som kommer i klemme, men en lav eller ingen rente. Som de så kan afdrag den dag de kommer i arbejde.
ellers skulle man indføre tvang på arbejdspladserne, så man skulle stå i en a-kasse.
Det bliver en ideologisk klinch vi kommer ud i, hvis vi begynder at debatere dette yderligere kan jeg godt fornemme, så jeg tror blot jeg vil sige, at jeg er uenig i dine ideologier

Selvfølgelig har vi et husholdningsbudget, og ja det koster at have velfærd... og jeg tror på mere velfærd og højere skatter, til gavn for de fleste, frem for lave skatter og stram økonomi imod at erhvervslivets top skal side på alt fedtet... man kan være for eller imod de forskellige ideologier, men at prøve at tale det ene eller andet over som "uansvarligt" osv. er for dumt... det handler om hvad man tror på, og hvad man mener resourcerne skal bruges til, og hvordan de skal fordeles.

Alle partierne skal såmænd nok kunne regere danmark igennem krisen osv... spørgsmålet er hvem der skal betale regningerne, og det er nok her vi aldrig bliver enige.
  Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 14:18   #26
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nej Razmo vi bliver nok aldrig enige på de fleste punkter. Men som jeg har skrevet før så vil verden også være kedelig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 14:20   #27
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
....vi kan hurtigt blive enige om at hvis du er på arbejdsmarkedet, er det ualmindelig dumt og uansvarligt ikke at forsikre sig mod arbejdsløshed.

Og det er ansvarligt og rigtigt at gøre det.

Men der hvor jeg ser et problem. Er at det er "OK" at være dum og uansvarlig hvis man er enlig, så kan du nemlig få kontanthjælp uanset.

Men det er ikke "OK" at være du og uansvarlig hvis du er gift, for så ryger kontanthjælpen.

Reglerne for at få kontanthjælp

For at få kontanthjælp, skal du som det første:

* Henvende dig i jobcentret og melde dig ledig
* Stå til rådighed og gøre noget aktivt for at få et job

Du kan derfor ikke få hjælp, hvis du afviser et rimeligt tilbud om arbejde, aktivering eller andre beskæftigelsesfremmende foranstaltninger. Ægtefæller har gensidig forsørgelsespligt.

At man må ligge som man har redt må enten gælde alle eller ingen.

Og hvis det skal gælde for alle, kan vi jo så at sige afskaffe kontanthjælpen.
(Jeg mener ikke at kontanthjælpen skal fjernes, men hvis vi begynder på, man må ligge som man har redt, så har denne regering haft større magt end jeg troede).

Hvad så med de syge der ikke er i fleksjob, aktivering, på sygedagpenge eller førstidspension?

De skal ikke på kontanthjælp, de skal have den økonomiske hjælp de har behov for, med dertil hørende betegnelse. Men det vil først ske når vi skifter regeringen ud.



Ragdoll
Selv om man er enlig, ikke har meldt sig i a-kasse, og søger kontanthjælp, kan man altså stadigvæk ikke få kontanthjælp hvis man har formue af nogen art, så de er ikke helt forskånet, dem der er enlige... de vil også ryge ud i det problem, at de ingen hjælp får, før de ingen formue har mere, og derfor være underlagt risciko for at gå ned med flaget psykisk og måske ryge ud af arbejdsmarkedet helt.

Sådan lidt teoretisk brutalt, er dem der så bare er gift i den situation, at deres ægtefælle bliver opfattet som "formue" kan man vel sige.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Nej Razmo vi bliver nok aldrig enige på de fleste punkter. Men som jeg har skrevet før så vil verden også være kedelig
Ja det er også kedeligt hele tiden at have ret... og naivt at tro at man altid vil FÅ ret ... der skal være plads til at være fløjtende uenige, bare man kan holde sig fra at blive personlige... men det KAN være en svær ballancegang ikke at tage en debat op personligt, hvis de politiske værdier man tror på bliver groft angrebet... men man må bare huske på at det er holdningerne og værdierne man er uenige om... og det behøver man jo ikke være et dårligere menneske af, og det behøver ens værdier og holdninger heller ikke at være forkerte af selv om de bliver angrebet.... de er jo personlige, og rigtige for den der har dem.

Men det skal være muligt at fortælle hvorfor man er dybt uenig i andres holdninger og værdier synes jeg bare...

Sidst redigeret af Stezu; 07-09-2009 kl. 17:13. Årsag: 2 indlæg slået sammen - skriv til flere brugere i samme indlæg
  Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 14:50   #28
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Razmo

denne gang er vi rørende enige
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 15:23   #29
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Selv om man er enlig, ikke har meldt sig i a-kasse, og søger kontanthjælp, kan man altså stadigvæk ikke få kontanthjælp hvis man har formue af nogen art, så de er ikke helt forskånet, dem der er enlige... de vil også ryge ud i det problem, at de ingen hjælp får, før de ingen formue har mere, og derfor være underlagt risciko for at gå ned med flaget psykisk og måske ryge ud af arbejdsmarkedet helt.

Sådan lidt teoretisk brutalt, er dem der så bare er gift i den situation, at deres ægtefælle bliver opfattet som "formue" kan man vel sige.
Ja, ja, Razmo, du og jeg har jo længe været enige om at systemet er en farce



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 16:11   #30
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Ja, ja, Razmo, du og jeg har jo længe været enige om at systemet er en farce



Ragdoll
Ja, lige med undtagelse af kunstnere og det sociale system, som vi vidst kom op at toppes om på mitansvar hehe
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
62.000 ledige optræder ikke i arbejdsløshedsstatistikken. halse Politik og Samfund 2 22-04-2013 17:58
SF Ledige fleksjobbere skal ikke miste ledighedsydelsen supersus Politik og Samfund 6 01-07-2012 12:38
Helle Thorning-Schmidts mand betaler ikke en krone i dansk skat jomfruen Politik og Samfund 44 26-06-2010 07:13
Slip så pisken, Hjort - straf virksomheder, ikke de ledige zuza Politik og Samfund 1 25-11-2007 01:43
Hjort...ikke flere ledige fleksjobbere ? Stella Politik og Samfund 8 23-10-2007 01:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension