K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2009, 11:19   #11
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
....om de her taler om de 30 kroner der trækkes for hver 100 kr ægtefællen tjener over de 118.600 som ægtefællen tjener, eller om de også har den gensidige forsørgelsespligt med inde i det?
Som jo betyder at en førtidspensionist der gifter sig eller bliver samboende, får en lavere pension end en enlig førtidspensionist. Det synes jeg er ligeså vigtigt.
Dette trækkes uafhægigt af ægtefælle eller sambos indkomst, og hvorvidt de har en indkomst eller ej.



Ragdoll
Eftersom at Öslem lige har skrevet til mig, at det også omfatter når to FP'ere flytter sammen, så KAN det jo kun være sådan, at de har den gensidige forsørgerpligt med i det, for som udgangspunkt tjener to førtidspensionister der bor sammen jo ikke noget.

Så spørger du mig, så gælder forslaget altså BEGGE former for forsørgerpligt.... i det hele taget er det latterligt, at der findes forsørgerpligt mere i den danske lovgivning... det er et levn fra da kvinder ikke var på arbejdsmarkedet, og burde afskaffes totalt i ALLE sammenhæng efter min mening.
  Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 11:31   #12
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Håber du ....

....har ret Razmo.

I tråden her http://www.k10.dk/showthread.php?t=9570

har jeg skrevet et indlæg hvor jeg viser en skrivelse som jeg har sendt til flere politikere, omhandlende den nyligt ratificerede FN konvention. Og den strid der er imellem Konventionens Artikel 3a) "Respekt for menneskets naturlige værdighed, personlige autonomi, herunder frihed til at træffe egne valg, og uafhængighed af andre personer" og den gensidige forsørgelsespligt.

Desuden har jeg skrevet til De Danske Handicaporganisationer's Socialpolitiske Udvalg og bedt dem om at tage spørgsmålet op med Folketinget.

Nu er jeg spændt på om der kommer nogle tilbagemeldinger.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 31-08-2009 kl. 12:00.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 12:06   #13
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
....har ret Razmo.

I tråden her http://www.k10.dk/showthread.php?t=9570

har jeg skrevet et indlæg hvor jeg viser en skrivelse som jeg har sendt til flere politikere, omhandlende den nyligt ratificerede FN konvention. Og den strid der er imellem Konventionens Artikel 3a) "Respekt for menneskets naturlige værdighed, personlige autonomi, herunder frihed til at træffe egne valg, og uafhængighed af andre personer" og den gensidige forsørgelsespligt.

Desuden har jeg skrevet til De Danske Handicaporganisationer's Socialpolitiske Udvalg og bedt dem om at tage spørgsmålet op med Folketinget.

Nu er jeg spændt på om der kommer nogle tilbagemeldinger.



Ragdoll
Ja de er jo nok ikke de blå partier du kommer til at høre meget fra, hvis jeg gætter rigtigt... sådan er det altid når det omhandler rudekuverter med trykket "sociale ydelser" på de bliver konfronteret med...

Men det vigtigste er også, at de bliver stillet skoen for døren, og at der altid er nogen der bliver VED med at sætte dem skoen for døren og spørge "Ahem!? der er vidst noget galt ik!?".

Så det blir' da spændende HVAD du får tilbage
  Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 12:18   #14
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
så snart....

....jeg hører noget skriver jeg det ind under tråden. unskyld mangelen på store bogstaver min kat vil absolut sidde i arm nu.



ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 12:55   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så har jeg sendt følgende til DF det er jo ret vigtigt at vide hvad de mener , for mener de det samme som S og SF så er det jo slet ikke sikkert at man behøver at vente på et regeringsskifte ..

Mon DF er mere end varm luft når det drejer sig om førtidspensionister en ting er jo at snakke om sine gode hensigter og give en lille gruppe 1000 kr mere om måneden , noget helt andet er jo når det bliver alvor

Citat:
Til Bent Bøgsted

Man kan i dag læse om S og SF og om deres tiltag for at hjælpe førtidspensionister http://www.berlingske.dk/article/200...ark/708300075/ af avisen fremgår det at DF ikke var til rådighed for en kommentar ...

Som kæreste til en førtidspensionist er jeg jo meget intresseret i at høre hvad DF mener om dette, især da jeg mener at DF hele tiden har slået sig op på hjælp til førtidspensionister og at de kæmper for førtidspensionister.

Derfor skriver jeg nu til dig i håb om at du kan kaste lys over hvad DF`s holdning er til dette? er det noget DF vil støtte eller er det ikke noget DF vil støtte...

Syntes DF at det er fair som det er nu at fordi man mister sin arbejdsevne så skal man straffes yderligt ved at skulle gøres afhængig af en evt partner ?

For slet ikke at tale om dem som er single og som møder deres livs kærlighed , prøv i starten af et forhold at sige til den anden person som er lønmodtager ... er du interesseret i et forhold til mig så skal du være klar over at du samtidig skal være min forsørger , dertil skal du også vide at får jeg hjemmehjælp så bliver denne frataget mig fordi man så forventer at du laver de opgaver og at du står for husførelsen ...

Hvad så skal vi giftes ? nej vel ...ingen mennesker er vel interesseret i at have en sådan dialog som det første når man er ny forelsket ..

Personligt er jeg kæreste med en førtidspensionist men vi bor ikke sammen det vil ikke komme på tale da jeg selv er syg (uden at være førtidspensionist ) og jeg ikke kan overkue det økonomiske i det hele det vil blive for stramt , samtidig kan jeg ikke helbredsmæssige varetage alle de opgaver der vil følge med ...

Hvordan stille DF sig til disse ting ? det ville være umådeligt rart for både nuværende vælger (som er førtidspensionister) tidligere vælger og fremtidige vælger at vide ..

Jeg ved ikke om jeg får sendt den her mail rigtigt , du er arbejdsmarkedsordfører og da regeringen jo har lagt alle disse ting under beskæftigeleminsisteret så var min logik at sende det til dig , men er det forkert vil jeg meget gerne have at du sender spørgsmålet til rette ordføre jeg vil også gøre opmærksom på at jeg sætter svaret på hjemmesiden www.k10.dk og det samme gør jeg også med spørgsmålene samt selvfølgelig oplysninger om manglende svar ...

På forhånd tak
  Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 13:06   #16
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Så har jeg sendt følgende til DF det er jo ret vigtigt at vide hvad de mener , for mener de det samme som S og SF så er det jo slet ikke sikkert at man behøver at vente på et regeringsskifte ..

Mon DF er mere end varm luft når det drejer sig om førtidspensionister en ting er jo at snakke om sine gode hensigter og give en lille gruppe 1000 kr mere om måneden , noget helt andet er jo når det bliver alvor
Glimrende! bliver rart at læse hvad han svarer... for jeg kan ikke gætte mig til det... DF har nok et stort problem lige i øjeblikket at vælger de rødt, gør det ondt i det blå ben, og vælger de blåt gør det ondt i det røde

Det er svært at være kamæleon, når man skal tilpasse sig to baggrunde på samme tid der ikke er forenelige
  Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 13:43   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så kom der svar....

Citat:
Kære Heidi

Tak for din henvendelse.Jeg kan oplyse dig om at DF tidligere har talt for et sådant forslag,men det kræver lige at vi finder pengene i finansloven.Vi ser derfor frem til at behandle forslaget i forbindelse med finansloven.Men om der kan skaffes flertal for det kan jeg ikke sige for nuværende.

Med venlig hilsen

Bent Bøgsted
MF
Og nu overvejer jeg så stærkt at sende hans svar til Mette Fredriksen og til Özlem

Hvis DF er for og S og SF er for .. hmm hvor mange mandater er det så ? og helt ærligt hvor meget skal vi vædde på at pengen ikke kan findes

Razmo hvem har det område fra S af ... tænker på at alt jo snart er beskæftigeleminsisteret ved at det er Özlem men er det så også Mette Fredriksen eller er det arbejdsmarkedsordfører vi skal have fat i .... ?
  Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 15:58   #18
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Så kom der svar....



Og nu overvejer jeg så stærkt at sende hans svar til Mette Fredriksen og til Özlem

Hvis DF er for og S og SF er for .. hmm hvor mange mandater er det så ? og helt ærligt hvor meget skal vi vædde på at pengen ikke kan findes

Razmo hvem har det område fra S af ... tænker på at alt jo snart er beskæftigeleminsisteret ved at det er Özlem men er det så også Mette Fredriksen eller er det arbejdsmarkedsordfører vi skal have fat i .... ?
Det er det vanlige fis... "vi vil gerne - men det kræver lige at..." ... og de ved udmærket, hvem der står med finansloven
  Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 16:40   #19
Mila
Hvor skulle jeg ellers være
 
Milas avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 105
Styrke: 15
Mila er ny på vejen
Så længe flertallet af vælgerne stemmer med tegnebogen og ikke med hjertet så sker der ikke en pind, vi vil fortsat have en borgelig regering . Ikke kun de vælgere som fortjener den men desværre osse os andre.

Vh
Mila
Mila er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 16:53   #20
Janus
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2009
Indlæg: 14
Styrke: 16
Janus er ny på vejen
Det fromme håb !!!

Så må vi håbe at hoben af de cirka 240.000 FPT´er kan finde ud af at sætte X det rigtige sted, meen det vil nok komme til at knibe gevaldig, bare vent og se !!!!
Janus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
så sker der noget delfiner Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 26-01-2012 15:06
hvad er det der sker i komunerne rundt omkring en beha Dit og Dat 1 12-06-2009 22:34
ENDELIG sker der noget! :D Camille Dit og Dat 1 10-06-2008 10:37
nu sker der noget ljg Spørgsmål ang fleksjob 21 06-12-2007 17:30
nu sker der noget ! annette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 04-07-2007 19:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension